Gå til innhold

Må jeg som organisert gå ut i streik dersom organisasjonen sier at jeg blir tatt ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er uenighet i forhandlingene mellom HK, og virke. Det kan bety at det kan bli streik etter påske. 

Jeg jobber I butikk. Jeg er den eneste som er organisert av alle ansatte. Jeg synes det er kjipt om jeg må ut i streik helt alene. Jeg er kun interessert i å være organisert dersom det skulle oppstå andre problemer. Greit at det hadde vært fint med høyere lønn men jeg ønsker ikke å streike om det ikke blir sånn. 

Må alle organiserte følge organisasjonern å gå ut i streken om det blir sånn? 

Anonymkode: f49e3...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er uenighet i forhandlingene mellom HK, og virke. Det kan bety at det kan bli streik etter påske. 

Jeg jobber I butikk. Jeg er den eneste som er organisert av alle ansatte. Jeg synes det er kjipt om jeg må ut i streik helt alene. Jeg er kun interessert i å være organisert dersom det skulle oppstå andre problemer. Greit at det hadde vært fint med høyere lønn men jeg ønsker ikke å streike om det ikke blir sånn. 

Må alle organiserte følge organisasjonern å gå ut i streken om det blir sånn? 

Anonymkode: f49e3...6a7

Ja, hvis du blir tatt ut i streik.

Anonymkode: 1902b...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, hvis du blir tatt ut i streik.

Anonymkode: 1902b...fe8

Uffda. Jaja sånn er det. 

Anonymkode: f49e3...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, hvis du blir tatt ut i streik.

Anonymkode: 1902b...fe8

Vet du / dere om uorganiserte blir nødt til å streike eller er der kun organiserte som må det ? 

Anonymkode: f49e3...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Vet du / dere om uorganiserte blir nødt til å streike eller er der kun organiserte som må det ? 

Anonymkode: f49e3...6a7

Det er kun organiserte som kan delta i steiken.

Anonymkode: 1902b...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må alle organiserte følge organisasjonen å gå ut i streken om det blir sånn? 

Du skal ha fått generell info fra organisasjonen om prosessen: https://www.hkinfo.no/Nyheter-og-presse/2022/Brudd-i-loennsoppgjoeret-mellom-Virke-og-HK-i-Norge

HK har mange tusen medlemmer, så det er ikke spesielt stor sjanse for at akkurat du blir tatt ut. I så fall får du detaljert info om hva du skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du / dere om uorganiserte blir nødt til å streike eller er der kun organiserte som må det ? 

Anonymkode: f49e3...6a7

Uorganiserte streiker jo ikke, om du som uttatt i strek fortsetter å jobbe er det streikebryteri, i og for seg ikke ulovlig, men ikke skikkelig umoralsk gjort.

https://frifagbevegelse.no/tariffleksikon/streikebryter-6.443.529996.08026c515f

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...