Gå til innhold

Mysimba.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Kan man ta det når man sliter psykisk? Jeg er jo medisinert? Var det ikke du @ISW som skrev noe om det? Er så redd for at jeg ikke skal klare å ta saxenda pga at det er et stikk og styr en må følge med på. Rett dose osv. Jeg vil virkelig ned 10 kilo til og føler det har stoppet opp, sliter også med overspising. Disse medisinene skal jo hjelpe på det så jeg har lyst å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Marye skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk ikke mysimba pga bipolar

Saxenda er ikke noe problem. Det er en penn bare, et stikk og tell til 6

Ok. Kan jo høre hva legen sier om det og. 

Håper jeg klarer det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Kan man ta det når man sliter psykisk? Jeg er jo medisinert? Var det ikke du @ISW som skrev noe om det? Er så redd for at jeg ikke skal klare å ta saxenda pga at det er et stikk og styr en må følge med på. Rett dose osv. Jeg vil virkelig ned 10 kilo til og føler det har stoppet opp, sliter også med overspising. Disse medisinene skal jo hjelpe på det så jeg har lyst å prøve. 

Før du begynner å avklare hvilken slankemedisin du vil prøve så må du høre med legen om du kvalifiserer til det - i tillegg leser jeg at mysimba gis som et tillegg til kalorifattig kosthold og økt fysisk aktivtet... Man må antagelig (jeg har ikke erfaring med slike medisiner) gjøre en innsats selv også, ikke bare ta medisinen og så suser man ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Kan man ta det når man sliter psykisk? Jeg er jo medisinert? Var det ikke du @ISW som skrev noe om det? Er så redd for at jeg ikke skal klare å ta saxenda pga at det er et stikk og styr en må følge med på. Rett dose osv. Jeg vil virkelig ned 10 kilo til og føler det har stoppet opp, sliter også med overspising. Disse medisinene skal jo hjelpe på det så jeg har lyst å prøve. 

Jeg kan ikke ta den pga den krasjer med de andre medisinene jeg bruker 

Anonymkode: 528ed...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (42 minutter siden):

Før du begynner å avklare hvilken slankemedisin du vil prøve så må du høre med legen om du kvalifiserer til det - i tillegg leser jeg at mysimba gis som et tillegg til kalorifattig kosthold og økt fysisk aktivtet... Man må antagelig (jeg har ikke erfaring med slike medisiner) gjøre en innsats selv også, ikke bare ta medisinen og så suser man ned i vekt.

Er klar over at jeg må gjøre en innsats selv, men medisinen demper sulten og det passer meg bra. Ja må jo avklare med legen om jeg får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg kan ikke ta den pga den krasjer med de andre medisinene jeg bruker 

Anonymkode: 528ed...f2f

Ok. Får høre hva legen sier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg hadde trengt mental hjelp, det skjærer seg med maten hver fredag og lørdag. Da gir jeg faen i alt, og noen ukedager går det galt. Så da går jeg opp og må jobbe i uken for å gå ned igjen, min mann tror ikke jeg får noen slankemedisin. Han sier det er bra så lenge jeg ikke går opp, men jeg er tross alt overvektig fremdeles. Det er rundt magen det legger seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (1 time siden):

Før du begynner å avklare hvilken slankemedisin du vil prøve så må du høre med legen om du kvalifiserer til det - i tillegg leser jeg at mysimba gis som et tillegg til kalorifattig kosthold og økt fysisk aktivtet... Man må antagelig (jeg har ikke erfaring med slike medisiner) gjøre en innsats selv også, ikke bare ta medisinen og så suser man ned i vekt.

Må man få det av legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (4 minutter siden):

Må man få det av legen?

Ja og du er i hvert fall ikke aktuell! Hvorfor spør du om sånt når du er undervektig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (56 minutter siden):

Må man få det av legen?

Er du i ferd med å sabotere hjelpen du får igjen nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Kan man ta det når man sliter psykisk? Jeg er jo medisinert? Var det ikke du @ISW som skrev noe om det? Er så redd for at jeg ikke skal klare å ta saxenda pga at det er et stikk og styr en må følge med på. Rett dose osv. Jeg vil virkelig ned 10 kilo til og føler det har stoppet opp, sliter også med overspising. Disse medisinene skal jo hjelpe på det så jeg har lyst å prøve. 

Jeg fikk Saxenda fordi det var noe med at Mysimba ikke var en god kombo med mine andre medisiner (pga psyken). Fastlege var i kontakt med lege på mitt dps ang dette. 
Men det kommer nok an på hvilke andre medisiner du evt står på. 

Edit: Kan legge til at Saxenda har hatt virkelig god effekt hos meg så langt. 

Endret av Ikkeanonymnok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk Saxenda fordi det var noe med at Mysimba ikke var en god kombo med mine andre medisiner (pga psyken). Fastlege var i kontakt med lege på mitt dps ang dette. 
Men det kommer nok an på hvilke andre medisiner du evt står på. 

Edit: Kan legge til at Saxenda har hatt virkelig god effekt hos meg så langt. 

Ok. Jeg går på ap. 

Så bra det har effekt hos deg :) Går det fint å sette medisinen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja og du er i hvert fall ikke aktuell! Hvorfor spør du om sånt når du er undervektig? 

Bare lurte..😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ok. Jeg går på ap. 

Så bra det har effekt hos deg :) Går det fint å sette medisinen? 

Ja, det gjør det. Var skeptisk til å sette sprøyte selv, men fikk opplæring på legekontoret første gangen og det hjalp veldig. Nå er det fast morgenrituale. Har ikke noen voldsomme (uønskede) bivirkninger heller som jeg har hørt andre kan ha. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Ja, det gjør det. Var skeptisk til å sette sprøyte selv, men fikk opplæring på legekontoret første gangen og det hjalp veldig. Nå er det fast morgenrituale. Har ikke noen voldsomme (uønskede) bivirkninger heller som jeg har hørt andre kan ha. :) 

Så godt å høre🙂. Håper jeg får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Så godt å høre🙂. Håper jeg får det. 

Mysimba er vel tabeletter tror jeg? 
Saxenda er grisedyrt men fastlegen søkte om at jeg skulle få på blå resept og det fikk jeg innvilget dagen etter. Men hun hadde fått beskjed om at det var flere måneders ventetid på behandling av søknaden. Så dersom det er Saxenda du får må du være forberedt på ventetid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden):

Mysimba er vel tabeletter tror jeg? 
Saxenda er grisedyrt men fastlegen søkte om at jeg skulle få på blå resept og det fikk jeg innvilget dagen etter. Men hun hadde fått beskjed om at det var flere måneders ventetid på behandling av søknaden. Så dersom det er Saxenda du får må du være forberedt på ventetid. :) 

Ja mysimba er tabletter. Håper jeg får det på blå resept,visste ikke at det var ventetid på det. Godt å vite det da🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller ikke mysimba fordi det kan føre til psykisk ustabilitet.

Saxenda kan du få hvis du har bmi 40+ eller 35+ med tilleggsykdommer. Da søker legen om fritak fra å måtte prøve mysimba først. Godkjenningen min gikk gjennom på fem minutt.

Men jeg har sagt det før. Du trenger virkelig ikke bekymre deg for sprøyten. Du kan ikke gjøre noe galt og den gjør mindre vondt enn en blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...