AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 Og mørket har begynt å senke seg, og jeg har en fryktelig vond og mørk påske fremfor meg. Det er alltid noe som vil meg vondt på slike dager. Ikke en eneste gang er jeg unnet å ha det bra. Påske, jul, 17/5, bursdag, ferier 1, ja absolutt alle slike dager har jeg det vondt. Jeg vokste opp med det også. En far som ble sint og raserte oss og huset i alle høytider har satt dype spor. Jeg får det skikkelg vondt inni meg, og det blir mørkt. Men fortsatt er jeg ikke unnet å ha det bra, det er så tydelg at det er meningen jeg skal ha det vondt. Ikke en eneste gang skal jeg få ha det godt inni meg på slike dager. Er det for at jeg er lite verdt at jeg fortjener å ha det vondt på alle slike dager som jeg egentlig skulle hatt det bra? Er jeg så ille at jeg ikke fortjener bedre? Jeg har _bare_ vonde minner fra slike dager, og det har gjort at jeg gruer meg like mye til hvert år. Jeg får et mørke inni meg. Jeg føler meg lite verdt, uansett årsaken til at det blir slik hvert år, fordi jeg åpenbart ikke fortjener å ha det bra. Jeg har egentlig ikke lyst til å leve lenger, livet er et slit og jeg er sliten av å kjempe. Anonymkode: 19a14...1d3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466078-p%C3%A5sken-er-rett-rundt-hj%C3%B8rnet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 hvem er det som mener du ikke skal ha det bra? om du vil ha det bra eller ikke bestemmer du vel, som resten av oss, selv? du har mange dårlige erfaringer med høytider, men kanskje du kan skape dine helt egne tradisjoner? se noen gode filmer, handle inn litt ekstra god mat, ha noen fine turer i påskevær uansett om det er regn eller sol, se påskekrim eller gode filmer. Hvem lar du styre den mentale bilen din - alle dine dårlige erfaringer - eller deg selv her og nå i dag? Anonymkode: cae4e...13d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466078-p%C3%A5sken-er-rett-rundt-hj%C3%B8rnet/#findComment-4088852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det for at jeg er lite verdt at jeg fortjener å ha det vondt på alle slike dager som jeg egentlig skulle hatt det bra? Er jeg så ille at jeg ikke fortjener bedre? Hva tror du selv om dette, og hva ville du ha sagt til en venn med samme problematikk? Du stiller spørsmål ved dette her, kanskje det betyr at du egentlig ikke er enig? Og du ville vel ikke ha bekreftet ovenfor vennen din at at dette stemte i hennes/hans tilfelle? Jeg tror du ville ha lett etter alternative forklaringer for vennen din, da synes jeg du kan gjøre det for deg selv også. Anonymkode: 72273...9f9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466078-p%C3%A5sken-er-rett-rundt-hj%C3%B8rnet/#findComment-4088863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): hvem er det som mener du ikke skal ha det bra? om du vil ha det bra eller ikke bestemmer du vel, som resten av oss, selv? du har mange dårlige erfaringer med høytider, men kanskje du kan skape dine helt egne tradisjoner? se noen gode filmer, handle inn litt ekstra god mat, ha noen fine turer i påskevær uansett om det er regn eller sol, se påskekrim eller gode filmer. Hvem lar du styre den mentale bilen din - alle dine dårlige erfaringer - eller deg selv her og nå i dag? Anonymkode: cae4e...13d AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva tror du selv om dette, og hva ville du ha sagt til en venn med samme problematikk? Du stiller spørsmål ved dette her, kanskje det betyr at du egentlig ikke er enig? Og du ville vel ikke ha bekreftet ovenfor vennen din at at dette stemte i hennes/hans tilfelle? Jeg tror du ville ha lett etter alternative forklaringer for vennen din, da synes jeg du kan gjøre det for deg selv også. Anonymkode: 72273...9f9 Jeg har oppført meg uakseptabelt overfor en person. Jeg har full forståelse for konsekvensene av det, jeg fortjener det. Men fortjener jeg å bli truet med slag i ansiktet og ord som «hold kjeften din» når jeg blir sint og sier fra om uakseptabel adferd selv, til en annen (ikke samme person)? Har jeg ikke lov til å bli sint? Skal det få slike konsekvenser i form av lidelse? Anonymkode: 19a14...1d3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466078-p%C3%A5sken-er-rett-rundt-hj%C3%B8rnet/#findComment-4088951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har oppført meg uakseptabelt overfor en person. Jeg har full forståelse for konsekvensene av det, jeg fortjener det. Men fortjener jeg å bli truet med slag i ansiktet og ord som «hold kjeften din» når jeg blir sint og sier fra om uakseptabel adferd selv, til en annen (ikke samme person)? Har jeg ikke lov til å bli sint? Skal det få slike konsekvenser i form av lidelse? Anonymkode: 19a14...1d3 Du har absolutt rett til å bli sint over uakseptabel adferd uten å bli truet med slag og andre ting tilbake igjen. Greit at den andre personen også blir sint, men synes ikke man skal true med vold i noen tilfeller. Anonymkode: 72273...9f9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466078-p%C3%A5sken-er-rett-rundt-hj%C3%B8rnet/#findComment-4088956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.