Gå til innhold

Politikere og Me too


 cilie

Anbefalte innlegg

Så lenge ikke asymmetrisk makt har blitt misbrukt, og begge parter har vært samtykkekompetente, synes jeg en del av disse sakene går for langt. Er det ikke bedre å se på jobben som utføres enn hva som skjedde for omtrent flere tiår siden? Flere politiske karrierer har gått dukken de siste årene. Jeg synes det er trist at menn legger seg etter altfor unge. Samtidig likte jeg godt oppmeksomhet fra eldre menn i yngre dager. Det kan dessuten være mange motiver som ligger til grunn for å stå fram etter mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cilie skrev (1 time siden):

Så lenge ikke asymmetrisk makt har blitt misbrukt, og begge parter har vært samtykkekompetente, synes jeg en del av disse sakene går for langt. Er det ikke bedre å se på jobben som utføres enn hva som skjedde for omtrent flere tiår siden? Flere politiske karrierer har gått dukken de siste årene. Jeg synes det er trist at menn legger seg etter altfor unge. Samtidig likte jeg godt oppmeksomhet fra eldre menn i yngre dager. Det kan dessuten være mange motiver som ligger til grunn for å stå fram etter mange år. 

Jeg synes det er vanskelig å vurdere disse sakene siden vi jo aldri får noe fullstendig inntrykk av hva som har foregått. I den siste saken så sies det jo at vedkommende har fått store psykiske vansker som følge av relasjonen og at dette er godt dokumentert gjennom bla journalnotater.  Samtidig så foreligger det vel ingen politianmeldelse, så det er vel ikke snakk om et straffbart forhold. Det er påfallende at Enoksen ikke har skjønt at denne saken kunne komme til å innhente ham. 

Men jeg liker ikke utviklingen med at en statsråd overhodet ikke kan ha gjort klanderverdige forhold for 20 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (På 10.4.2022 den 23.31):

I den siste saken så sies det jo at vedkommende har fått store psykiske vansker som følge av relasjonen og at dette er godt dokumentert gjennom bla journalnotater. 

Det er selvfølgelig umulig å vite ut fra det jeg har lest, men jeg synes samtidig det virker rart at det skal ha fått så mye å si. Da kan det kanskje være en del øvrige faktorer «innblandet.» Her har nok den godt voksne mannen hatt en ting i tankene, mens for den yngre vil jeg tro det kan ha vært helt andre motiver. Det virker uansett spesielt om dette skal prege et liv altfor lenge videre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
cilie skrev (1 time siden):

Det er selvfølgelig umulig å vite ut fra det jeg har lest, men jeg synes samtidig det virker rart at det skal ha fått så mye å si. Da kan det kanskje være en del øvrige faktorer «innblandet.» Her har nok den godt voksne mannen hatt en ting i tankene, mens for den yngre vil jeg tro det kan ha vært helt andre motiver. Det virker uansett spesielt om dette skal prege et liv altfor lenge videre. 

 

Ja det er rart at man får traumer av å ha et forhold til en eldre mann, og det der mee too er så overdrevet. Folk tåler jo ikke noe lenger før de får traumer av det, det er jo ikke snakk om seksuelle overgrep og voldtekt. Da hadde jeg skjønt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (14 timer siden):

Det er selvfølgelig umulig å vite ut fra det jeg har lest, men jeg synes samtidig det virker rart at det skal ha fått så mye å si. Da kan det kanskje være en del øvrige faktorer «innblandet.» Her har nok den godt voksne mannen hatt en ting i tankene, mens for den yngre vil jeg tro det kan ha vært helt andre motiver. Det virker uansett spesielt om dette skal prege et liv altfor lenge videre. 

 

 

stjernestøv skrev (12 timer siden):

Ja det er rart at man får traumer av å ha et forhold til en eldre mann, og det der mee too er så overdrevet. Folk tåler jo ikke noe lenger før de får traumer av det, det er jo ikke snakk om seksuelle overgrep og voldtekt. Da hadde jeg skjønt det. 

Jeg har lest (husker ikke hvor så får ikke linket) at grensene hennes er strukket ganske mye, og det har jeg jo lest at kan gi traumer lang tid i ettertid. Har ingen tilsvarende erfaring selv, så her støtter jeg meg kun til andres utsagn om dette. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...