Gå til innhold

Ang. Zyprexa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor vanlig er det å respondere raskt på Zyprexa (eller annen AP for den sakens skyld)? Jeg var litt "utafor" med angst og paranoide tanker en liten stund hvorpå det toppet seg på fredag. Tar 200 mg Seroquel til vanlig og la fredag til 5 mg Zyprexa og har tatt det gjennom helga. I dag er det mandag og jeg føler meg ganske bra igjen nå. Er det bare innbilning (placebo), eller kan det faktisk stemme at jeg er blitt bra så raskt? Tror jeg er skrudd sammen sånn at jeg responderer raskt på medisiner, for har merket det før med f.eks AD. Kan det også da gjelde AP? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har lest at virkning/effekt gjerne ikke oppstår før det er gått lengre tid. 

Anonymkode: 39559...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor vanlig er det å respondere raskt på Zyprexa (eller annen AP for den sakens skyld)? Jeg var litt "utafor" med angst og paranoide tanker en liten stund hvorpå det toppet seg på fredag. Tar 200 mg Seroquel til vanlig og la fredag til 5 mg Zyprexa og har tatt det gjennom helga. I dag er det mandag og jeg føler meg ganske bra igjen nå. Er det bare innbilning (placebo), eller kan det faktisk stemme at jeg er blitt bra så raskt? Tror jeg er skrudd sammen sånn at jeg responderer raskt på medisiner, for har merket det før med f.eks AD. Kan det også da gjelde AP? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har lest at virkning/effekt gjerne ikke oppstår før det er gått lengre tid. 

Anonymkode: 39559...dcd

Ap pleier å virke etter noen dager hos meg så det kan virke fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ap pleier å virke etter noen dager hos meg så det kan virke fort :) 

 

kupton skrev (1 time siden):

Zyprexa virker vanligvis raskt.

 

Takk for svar, begge to. Da er det kanskje ikke så usannsynlig da. Jeg tror jo selv at det er medisinen sin fortjeneste (ganske sikker faktisk), bare syntes det var litt rart at det skulle virke så fort og lurte derfor litt på om det i stedet kunne være innbilning. Uansett er det i alle fall veldig deilig å ha kommet ut av det! :)

Anonymkode: 39559...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror jeg har funnet ut av det. I starten virker jo Zyprexa sederende, og jeg har vært (og er) en del trøtt. Det i sin tur virker nok sånn at tanker, herunder de paranoide, roer seg mer ned. På den måten kan man jo oppleve å få veldig rask effekt. 

Anonymkode: 39559...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2022 den 19.12):

Tror jeg har funnet ut av det. I starten virker jo Zyprexa sederende, og jeg har vært (og er) en del trøtt. Det i sin tur virker nok sånn at tanker, herunder de paranoide, roer seg mer ned. På den måten kan man jo oppleve å få veldig rask effekt. 

Anonymkode: 39559...dcd

Uansett, der har du jo en god strategi til senere som du ev. kan benytte deg av. Veldig bra at det har hjulpet for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (På 13.4.2022 den 14.33):

Uansett, der har du jo en god strategi til senere som du ev. kan benytte deg av. Veldig bra at det har hjulpet for deg :) 

Takk for tilbakemelding fra deg også. Ja, det er jo greit å vite til en annen gang :)

Jeg er dog ikke helt symptomfri. I går f.eks hadde jeg noen timer med stor angst og paranoide forestillinger. Det er skikkelig ekkelt, vondt og vanskelig for jeg blir så inn i granskauen redd! Men i det minste er det ikke sånn hele tida. Nå er det generelt mye mildere (bortsett fra det "tilbakefallet" i går) enn det var forut for oppstart av Zyprexa, og i lengre perioder av gangen nå nå er det til og med helt borte. :)

 

Anonymkode: 39559...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

og i lengre perioder av gangen nå er det til og med helt borte. :)

 

*så

Anonymkode: 39559...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...