AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Er det egentlig bra? Anonymkode: 696c9...96c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg har hørt at den brukes mot tankekjør. Så hvis du hat det, så mulig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 hipohopp2022 skrev (1 minutt siden): Jeg har hørt at den brukes mot tankekjør. Så hvis du hat det, så mulig? Nei nei, ikke noe sånt. Vet at det er et antipsykotika, men jeg har ingen psykisk lidelse. Anonymkode: 696c9...96c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hipohopp2022 Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei nei, ikke noe sånt. Vet at det er et antipsykotika, men jeg har ingen psykisk lidelse. Anonymkode: 696c9...96c Men den kan også hjelpe mot å slappe av. Du har vel ikke fått det uten grunn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkeanonymnok Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg bruker den i kombinasjon med Mianserin for søvn og tankekjør. Supplerer med Phenergan ved behov. Vil ikke påstå at søvnmengde og kvalitet er veldig mye bedre men noe hjelper det nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 hipohopp2022 skrev (Akkurat nå): Men den kan også hjelpe mot å slappe av. Du har vel ikke fått det uten grunn? Har fått 25 mg for å klare sovne fortere om kvelden. Anonymkode: 696c9...96c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Jeg bruker den i kombinasjon med Mianserin for søvn og tankekjør. Supplerer med Phenergan ved behov. Vil ikke påstå at søvnmengde og kvalitet er veldig mye bedre men noe hjelper det nok. Hm. Det var mye. Hvorfor hjelper det deg ikke? Anonymkode: 696c9...96c 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkeanonymnok Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hm. Det var mye. Hvorfor hjelper det deg ikke? Anonymkode: 696c9...96c Fordi jeg har såpass komplekse plager at kroppen hele tiden er i alarmberedskap. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har fått 25 mg for å klare sovne fortere om kvelden. Anonymkode: 696c9...96c Jeg og tar 25 mg om kvelden når jeg legger meg, tar vival også da. Føler dette roer meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det egentlig bra? Anonymkode: 696c9...96c Bra hvis effekten er god og bivirkningene få. Anonymkode: ed606...ef7 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Fra legetidsskriftet: https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Anonymkode: f1b99...d17 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 Det er ikke farlig å bruke kvetiapin for søvn. Men hvis problemet utelukkende er dårlig søvn (og ikke angst, kvernende tanker, depresjon, osv) så er det ikke nødvendig å bruke en medisin med så mange virkemekanismer som kvetiapin. Da fungerer lav dose Surmontil, eller Zonat, Vallergan eller Phenergan like bra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fra legetidsskriftet: https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Anonymkode: f1b99...d17 Det bør vel legges til at det ikke akkurat er verdenseliten innen farmakologi som har skrevet den artikkelen.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
technician Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 ISW skrev (38 minutter siden): Det bør vel legges til at det ikke akkurat er verdenseliten innen farmakologi som har skrevet den artikkelen.. Om forfatterne: Karen Astrid Boldingh Debernard er cand.pharm., ph.d. og spesialrådgiver ved RELIS Sør-Øst, Avdeling for klinisk farmakologi og Avdeling for kompleks epilepsi, Oslo universitetssykehus. Forfatteren har fylt ut ICMJE-skjemaet og oppgir ingen interessekonflikter. Joachim Frost er spesialist i klinisk farmakologi, ph.d. og overlege ved Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital. Forfatteren har fylt ut ICMJE-skjemaet og oppgir ingen interessekonflikter. Pål-Didrik Hoff Roland er cand.pharm. og legemiddelrådgiver ved RELIS Midt-Norge, Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital. Vil vel si at de virker å ha ganske solid kompetanse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 13. april 2022 Del Skrevet 13. april 2022 technician skrev (27 minutter siden): Om forfatterne: Karen Astrid Boldingh Debernard er cand.pharm., ph.d. og spesialrådgiver ved RELIS Sør-Øst, Avdeling for klinisk farmakologi og Avdeling for kompleks epilepsi, Oslo universitetssykehus. Forfatteren har fylt ut ICMJE-skjemaet og oppgir ingen interessekonflikter. Joachim Frost er spesialist i klinisk farmakologi, ph.d. og overlege ved Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital. Forfatteren har fylt ut ICMJE-skjemaet og oppgir ingen interessekonflikter. Pål-Didrik Hoff Roland er cand.pharm. og legemiddelrådgiver ved RELIS Midt-Norge, Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital. Vil vel si at de virker å ha ganske solid kompetanse? Den artikkelen har vært diskutert her inne mange ganger. Jeg mener Kupton har hatt noen ganske sterke meninger om den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.