Gå til innhold

Å bruke quetiapine som søvnhjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt at den brukes mot tankekjør. Så hvis du hat det, så mulig? 

Nei nei, ikke noe sånt. Vet at det er et antipsykotika, men jeg har ingen psykisk lidelse. 

Anonymkode: 696c9...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei nei, ikke noe sånt. Vet at det er et antipsykotika, men jeg har ingen psykisk lidelse. 

Men den kan også hjelpe mot å slappe av. Du har vel ikke fått det uten grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Jeg bruker den i kombinasjon med Mianserin for søvn og tankekjør. Supplerer med Phenergan ved behov. 

Vil ikke påstå at søvnmengde og kvalitet er veldig mye bedre men noe hjelper det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Men den kan også hjelpe mot å slappe av. Du har vel ikke fått det uten grunn? 

Har fått 25 mg for å klare sovne fortere om kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker den i kombinasjon med Mianserin for søvn og tankekjør. Supplerer med Phenergan ved behov. 

Vil ikke påstå at søvnmengde og kvalitet er veldig mye bedre men noe hjelper det nok.

Hm. Det var mye. Hvorfor hjelper det deg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hm. Det var mye. Hvorfor hjelper det deg ikke?

Fordi jeg har såpass komplekse plager at kroppen hele tiden er i alarmberedskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har fått 25 mg for å klare sovne fortere om kvelden. 

Jeg og tar 25 mg om kvelden når jeg legger meg, tar vival også da. Føler dette roer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det egentlig bra? 

Bra hvis effekten er god og bivirkningene få. 

Anonymkode: ed606...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å bruke kvetiapin for søvn. Men hvis problemet utelukkende er dårlig søvn (og ikke angst, kvernende tanker, depresjon, osv) så er det ikke nødvendig å bruke en medisin med så mange virkemekanismer som kvetiapin. 

Da fungerer lav dose Surmontil, eller Zonat, Vallergan eller Phenergan like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (38 minutter siden):

Det bør vel legges til at det ikke akkurat er verdenseliten innen farmakologi som har skrevet den artikkelen.. 

Om forfatterne:

Karen Astrid Boldingh Debernard er cand.pharm., ph.d. og spesialrådgiver ved RELIS Sør-Øst, Avdeling for klinisk farmakologi og Avdeling for kompleks epilepsi, Oslo universitetssykehus.

Forfatteren har fylt ut ICMJE-skjemaet og oppgir ingen interessekonflikter.

Joachim Frost er spesialist i klinisk farmakologi, ph.d. og overlege ved Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital.

Pål-Didrik Hoff Roland er cand.pharm. og legemiddelrådgiver ved RELIS Midt-Norge, Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital.

Vil vel si at de virker å ha ganske solid kompetanse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

technician skrev (27 minutter siden):

Om forfatterne:

Karen Astrid Boldingh Debernard er cand.pharm., ph.d. og spesialrådgiver ved RELIS Sør-Øst, Avdeling for klinisk farmakologi og Avdeling for kompleks epilepsi, Oslo universitetssykehus.

Joachim Frost er spesialist i klinisk farmakologi, ph.d. og overlege ved Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital.

Pål-Didrik Hoff Roland er cand.pharm. og legemiddelrådgiver ved RELIS Midt-Norge, Avdeling for klinisk farmakologi, St. Olavs hospital.

Vil vel si at de virker å ha ganske solid kompetanse? 

Den artikkelen har vært diskutert her inne mange ganger. Jeg mener Kupton har hatt noen ganske sterke meninger om den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...