Gå til innhold

God påske ! 😀


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Det blir sånn som som kg og alle trolletrådene der, de ligner litt på historiene fra hjemmet 😏😁🙈

Det er mulig, jeg er ikke på kg så det kan jeg ikke uttale meg om. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden):

Det er mulig, jeg er ikke på kg så det kan jeg ikke uttale meg om. ;) 

Det er ikke jeg heller, men tiden jeg fikk være der leste jeg noen slike. Savner kg. Var et artig forum😁🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke jeg heller, men tiden jeg fikk være der leste jeg noen slike. Savner kg. Var et artig forum😁🙈

Jeg har havnet innpå der noen ganger via et googlesøk og jeg må si jeg blir sliten i hodet av hele kg så jeg trykker meg ikke inn på lenker dit lenger. Kg er ikke noe for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Jeg har havnet innpå der noen ganger via et googlesøk og jeg må si jeg blir sliten i hodet av hele kg så jeg trykker meg ikke inn på lenker dit lenger. Kg er ikke noe for meg. 

Pga det er så stort da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Ja, også er det så kaotisk.

Ser den, det er jo svært. Kunne vært en mellomting. Jeg følte her var altfor lite i kontrast da jeg kom inn her men nå har jeg vendt meg til det. Har du noen gøye påskeplaner da? Stått opp og begynt dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (7 minutter siden):

Ser den, det er jo svært. Kunne vært en mellomting. Jeg følte her var altfor lite i kontrast da jeg kom inn her men nå har jeg vendt meg til det. Har du noen gøye påskeplaner da? Stått opp og begynt dagen? 

Jeg synes dette er akkurat passe. Går fortsatt an å følge med dersom man ikke er her på noen dager. 

Sto opp for mange timer siden så dagen er begynt for lenge siden. Har gått tur også har jeg pottet om noen planter som trengte litt kjærlighet. Ellers ingen planer verken i dag eller resten av påsken. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Jeg synes dette er akkurat passe. Går fortsatt an å følge med dersom man ikke er her på noen dager. 

Sto opp for mange timer siden så dagen er begynt for lenge siden. Har gått tur også har jeg pottet om noen planter som trengte litt kjærlighet. Ellers ingen planer verken i dag eller resten av påsken. Hva med deg?

Wow da har du virkelig begynt dagen☺️ Er du A menneske? Driver du med sånn omplanting? Jeg har ikke stått opp, dvs jeg har spist frokost men ikke stått opp. Må vel klare det før kl 16. ble en sen natt. Er invitert på litt forskjellig fredag,lørdag og søndag men må se det an. Henger etter med lunsj og middag og kvelds må jeg kanskje droppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (Akkurat nå):

Wow da har du virkelig begynt dagen☺️ Er du A menneske? Driver du med sånn omplanting? Jeg har ikke stått opp, dvs jeg har spist frokost men ikke stått opp. Må vel klare det før kl 16. ble en sen natt. Er invitert på litt forskjellig fredag,lørdag og søndag men må se det an. Henger etter med lunsj og middag og kvelds må jeg kanskje droppe. 

Nei jeg liker egentlig å sove lenge men har fast tid jeg både legger meg og står opp for å ikke fucke til døgnrytmen uansett hvor lite jeg sover, så da holder jeg på den rutinen alle dager. 
Ja nå hadde jeg et par planter som trengte større potte også hadde jeg noen spirer av chiliplante som trengte større plass også. 

Kjekt du er invitert med på ting, kanskje det hadde vært godt for deg å komme deg litt ut? :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (2 minutter siden):

Wow da har du virkelig begynt dagen☺️ Er du A menneske? Driver du med sånn omplanting? Jeg har ikke stått opp, dvs jeg har spist frokost men ikke stått opp. Må vel klare det før kl 16. ble en sen natt. Er invitert på litt forskjellig fredag,lørdag og søndag men må se det an. Henger etter med lunsj og middag og kvelds må jeg kanskje droppe. 

Man er vel ikke a-menneske selv om man står opp før kl 15! 😂 Vi ligger lenge nå i ferien, det vil si at vi står opp i 9-9:30-tiden. 😉 Vi har spist frokost, renset to fuglekasser, gått en skitur på et par timer og nå har vi nettopp spist lunsj i solveggen. 😁 Hadde jeg ligget til nå måtte jeg vært syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Nei jeg liker egentlig å sove lenge men har fast tid jeg både legger meg og står opp for å ikke fucke til døgnrytmen uansett hvor lite jeg sover, så da holder jeg på den rutinen alle dager. 
Ja nå hadde jeg et par planter som trengte større potte også hadde jeg noen spirer av chiliplante som trengte større plass også. 

Kjekt du er invitert med på ting, kanskje det hadde vært godt for deg å komme deg litt ut? :) 
 

Hva er lenge? Vanligvis står jeg opp 06-07 men nå har jeg virkelig tatt fri og gått inn i dvalemodus. Står du opp samme tid som ferie som ukedager uansett? Jeg lurer litt på ang hvordan jeg skal gjøre det med uteplanter, kjøper du jord da eller hvordan omplante i Potter? Jeg har vært sosial i mange dager. Kom hjem tirsdag. I går var jeg ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Man er vel ikke a-menneske selv om man står opp før kl 15! 😂 Vi ligger lenge nå i ferien, det vil si at vi står opp i 9-9:30-tiden. 😉 Vi har spist frokost, renset to fuglekasser, gått en skitur på et par timer og nå har vi nettopp spist lunsj i solveggen. 😁 Hadde jeg ligget til nå måtte jeg vært syk. 

Hehehe men jeg er jo ikke A menneske. Ikke nå i ferien. Legger meg sent og står opp (sent). Eller synes du det er så sent da? Allerede ferdig med ski? Renset fuglekasser? Trodde ikke man skulle røre reir med egg i. Hvorfor måtte du det? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Hva er lenge? Vanligvis står jeg opp 06-07 men nå har jeg virkelig tatt fri og gått inn i dvalemodus. Står du opp samme tid som ferie som ukedager uansett? Jeg lurer litt på ang hvordan jeg skal gjøre det med uteplanter, kjøper du jord da eller hvordan omplante i Potter? Jeg har vært sosial i mange dager. Kom hjem tirsdag. I går var jeg ute. 

Før jeg fikk de rutinene jeg har nå kunne jeg godt ligge til 10-11. Jeg står opp samme tid hver dag ja uavhengig av hvilken dag det er. 

Nå er ikke jeg et planteorakel og hvertfall ikke på uteplanter. Men for å få plante i potte må du ha jord ja, gjerne en jord med god drenering, f.eks en med lecakuler i. Kanskje en av de andre her har bedre råd enn meg. :) 

Okei, skjønner. Da er det kanskje godt med noen rolige dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (7 minutter siden):

Før jeg fikk de rutinene jeg har nå kunne jeg godt ligge til 10-11. Jeg står opp samme tid hver dag ja uavhengig av hvilken dag det er. 

Nå er ikke jeg et planteorakel og hvertfall ikke på uteplanter. Men for å få plante i potte må du ha jord ja, gjerne en jord med god drenering, f.eks en med lecakuler i. Kanskje en av de andre her har bedre råd enn meg. :) 

Okei, skjønner. Da er det kanskje godt med noen rolige dager. 

Hm ja har hørt at det er bra å gjøre i grunn men selv har jeg ikke klart og etterfølge dette😁 må vel snart tenke tanken på å stå opp. Men blir det ikke mye gris med den jorden evt? Ser for meg mye søl. Men de holder vel lenger ute med jord som en selv har plantet med? Eller så må man vel vanne de også ute? Hva skal de lecakulene gjøre? Skal de ligge på bunnen av potten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (14 minutter siden):

Hehehe men jeg er jo ikke A menneske. Ikke nå i ferien. Legger meg sent og står opp (sent). Eller synes du det er så sent da? Allerede ferdig med ski? Renset fuglekasser? Trodde ikke man skulle røre reir med egg i. Hvorfor måtte du det? 😁

Ja, klokka 15 er jo ettermiddag! Vi liker å gå ut på ski når frokosten har sunket ned i magen og etter skituren tilbringer vi flere timer på verandaen om det er vær til det. 😊

Fuglene har ikke begynt å lage nye reder her ennå så vi har fjernet de gamle rederne så ikke kassene er fulle av lopper og annet utøy når fuglene skal begynne på en ny hekkesesong. 🕊️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Ja, klokka 15 er jo ettermiddag! Vi liker å gå ut på ski når frokosten har sunket ned i magen og etter skituren tilbringer vi flere timer på verandaen om det er vær til det. 😊

Fuglene har ikke begynt å lage nye reder her ennå så vi har fjernet de gamle rederne så ikke kassene er fulle av lopper og annet utøy når fuglene skal begynne på en ny hekkesesong. 🕊️

Joda men ikke i ferien vel?! Jeg musiker langrenn. Faller bare. Aldri blitt vant til bortoverski selvom jeg har stått masse på alpint. Har dere klatret opp i trærene for og få dem ned da?  Alltid egentlig hatt lyst å se oppi et sånt. Hva slags fugler har dere da? 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Joda men ikke i ferien vel?! Jeg musiker langrenn. Faller bare. Aldri blitt vant til bortoverski selvom jeg har stått masse på alpint. Har dere klatret opp i trene for og få dem ned da? Det var reir på hytten vår langt oppi taket. Det var sikkert fra i fjor. Alltid egentlig hatt lyst å se oppi et sånt. Hva slags fugler har dere da? 

Vi rusler på langrennsski ja. Har to fuglekasser på hytta og de henger ikke høyere enn at vi når dem med en liten gardintrapp nå som det er så mye snø. Vi har stort sett hatt kjøttmeis i den ene kassen og svarthvit fluesnapper i den andre. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Vi rusler på langrennsski ja. Har to fuglekasser på hytta og de henger ikke høyere enn at vi når dem med en liten gardintrapp nå som det er så mye snø. Vi har stort sett hatt kjøttmeis i den ene kassen og svarthvit fluesnapper i den andre. 🥰

Åja har dere egne fuglekasser? Jeg tenkte på reir nå. Men de er søte da - de meisene☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
hipohopp2022 skrev (32 minutter siden):

Hm ja har hørt at det er bra å gjøre i grunn men selv har jeg ikke klart og etterfølge dette😁 må vel snart tenke tanken på å stå opp. Men blir det ikke mye gris med den jorden evt? Ser for meg mye søl. Men de holder vel lenger ute med jord som en selv har plantet med? Eller så må man vel vanne de også ute? Hva skal de lecakulene gjøre? Skal de ligge på bunnen av potten? 

Jeg legger plastikk på bordet før jeg begynner så det blir ikke mye søl nei. 
Jeg har ikke planter ute som er plantet om så det kan jeg ikke svare på. Det som jeg har plantet rett i bakken trenger ikke plantes om (tror jeg). 
Klart det må vannes ute også dersom de ikke får nok vann av regnet. 
Lecakulene sørger for drenering. Jeg har jord med lecaculer så de er overalt i potten. Har hatt lecaculer i bunnen i utepotter tidligere men om det er riktig vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Åja har dere egne fuglekasser? Jeg tenkte på reir nå. Men de er søte da - de meisene☺️

Er veldig interessert i fugler så vi har 2 kasser på hytta og 4 hjemme, skal henge opp en til hjemme i løpet av helgen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...