Gå til innhold

Opptøyer i Sverige for fjerde dag på rad. – Det er et fullstendig mareritt, sier en politibetjent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wOG0e1/opptoeyer-i-sverige-for-fjerde-dag-paa-rad-politiet-avviser-at-tre-personer-er-skutt

For fjerde dag på rad er det fullt kaos i Sverige. Politiet avviser meldinger om at tre personer er blitt skutt av politiet.

I Norrköping bombarderes politibiler med steiner av maskerte personer, skriver Aftonbladet som viser til lokalavisen NT. Avisens reporter beskriver området som en krigssone. Flere biler brenner, det høres kraftige smell, og det er kraftig røyk på plassen.

Dette er en alvorlig trussel mot det svenske samfunnet og burde være en oppgave for militæret.

Anonymkode: 24f2b...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liviane

Ja, nå har dette på nytt gått altfor langt! 

Man kan si mye om Paludans og hans tvilsomme bruk av virkemidler for å få fram poengene sine, men jeg synes motsvaret han får er så mye, mye verre! 

Her er det mye stygt jeg kunne ha sagt nå kjenner jeg, men nøyer meg med å skissere litt av min ideelle verden: I min ideelle verden ville ikke religion ha vært påfunnet en gang. Om det likevel skulle ha eksistert noen form for religiøs utøvelse, ville jeg i alle fall ha passet på å forby ekstremreligioner som gjorde folk gale og voldelige. Men aller helst skulle det ikke ha eksistert noe som het guder og religion overhodet. I en slik verden ville det derfor heller ikke ha vært så mye krig, nød og faenskap..

Jeg håper virkelig at disse bøllene, -denne farlige, rasende mobben- blir arrestert, stilt for retten og straffet! Det spiller liten rolle at de er blitt provosert, eller hva de har blitt provosert av, for man kan uansett ikke bruke det som noe argument eller unnskyldning for å oppføre seg sånn. Voldelig og ødeleggende oppførsel mot folk og by må få konsekvenser. 

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du motsier deg selv her. Du vil ikke ha noe religiøst, men likevel åpner du opp for det. I din ideelle verden 😂

Anonymkode: 93cf0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Liviane skrev (1 time siden):

Ja, nå har dette på nytt gått altfor langt! 

Man kan si mye om Paludans og hans tvilsomme bruk av virkemidler for å få fram poengene sine, men jeg synes motsvaret han får er så mye, mye verre! 

Her er det mye stygt jeg kunne ha sagt nå kjenner jeg, men nøyer meg med å skissere litt av min ideelle verden: I min ideelle verden ville ikke religion ha vært påfunnet en gang. Om det likevel skulle ha eksistert noen form for religiøs utøvelse, ville jeg i alle fall ha passet på å forby ekstremreligioner som gjorde folk gale og voldelige. Men aller helst skulle det ikke ha eksistert noe som het guder og religion overhodet. I en slik verden ville det derfor heller ikke ha vært så mye krig, nød og faenskap..

Jeg håper virkelig at disse bøllene, -denne farlige, rasende mobben- blir arrestert, stilt for retten og straffet! Det spiller liten rolle at de er blitt provosert, eller hva de har blitt provosert av, for man kan uansett ikke bruke det som noe argument eller unnskyldning for å oppføre seg sånn. Voldelig og ødeleggende oppførsel mot folk og by må få konsekvenser. 

Glemte å sitere deg, men svaret var til deg @Liviane Hvordan forklarer du det du skriver her?

Anonymkode: 93cf0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skremmende hva "progressiv" politikk i Sverige og USA fører til

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9K4Xyr/opptoeyer-i-saerlig-utsatte-omraader-det-bor-ingen-svensker-her

Men på tross av det, mener norske medier at vi bør fortsette med "progressiv" politikk.

Både USA og Sverige lager store sosiale problemer, også løser det det ved å "defund the police", og tie det i hjel. Norske medier forsøker det samme men har enn så lenge møtt litt motstand. Men jo mer "progress" vi oppnår jo mindre motstand, og til slutt havner vi på samme sted.

Norske medier sprer f.eks konspirasjonsteorier om at norsk politi er rasister, dette i et forsøk på å få mindre polititilstedeværelse i oslo øst, slik at kriminelle gjenger kan få mer kontroll over bydelene slik de har i Sverige. Så vet jo alle hva som skjer etter det.

Det er ikke spørsmål om hvis, men når. Synd men sånn er det.

Anonymkode: 56716...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Norske medier sprer f.eks konspirasjonsteorier om at norsk politi er rasister, dette i et forsøk på å få mindre polititilstedeværelse i oslo øst, slik at kriminelle gjenger kan få mer kontroll over bydelene slik de har i Sverige. Så vet jo alle hva som skjer etter det.

Dette får du nesten forklare altså. For ikke å si dokumentere, men det kan du så klart ikke. 

Anonymkode: 93cf0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette får du nesten forklare altså. For ikke å si dokumentere, men det kan du så klart ikke. 

Anonymkode: 93cf0...353

Har du ikke fått med deg at politiet er rasister ifølge avisene? Du får åpne en avis..... Evt google

google: rasisme politi norge

første som kommer er Erna (hun av alle burde vite bedre...) som angivelig "bekrefter" at politiet er rasister "Solberg ut mot rasisme i politiet - Nettavisen", også kan du bare bla videre til sak etter sak om hvor rasister politiet i Norge er, eller bytt ut søketermer og du finner flere saker på google.

Husker en sak fra Stovner hvor en fyr hang der de selger dop, og politiet stanset han en gang iblant selv om han ikke solgte dop, han bare hang dagen lang rett ved der de selger dop. Og, angivelig, basert på medienes vinkling, ble han ikke stanset for å henge rett ved dopsalgsstedet, han ble stanset fordi han hadde en viss hudfarge, angivelig. Og det beviste at poltiiet var rasister, angivelig.

konsekvensene av slik stereotypisering vet alle hva er, så dette må en anta er bevisst og ønskelig fra medienes side gitt konskevensene det får for samfunnet, med mindre du har andre forklaringer da.

Anonymkode: 56716...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du ikke fått med deg at politiet er rasister ifølge avisene? Du får åpne en avis..... Evt google

google: rasisme politi norge

første som kommer er Erna (hun av alle burde vite bedre...) som angivelig "bekrefter" at politiet er rasister "Solberg ut mot rasisme i politiet - Nettavisen", også kan du bare bla videre til sak etter sak om hvor rasister politiet i Norge er, eller bytt ut søketermer og du finner flere saker på google.

Husker en sak fra Stovner hvor en fyr hang der de selger dop, og politiet stanset han en gang iblant selv om han ikke solgte dop, han bare hang dagen lang rett ved der de selger dop. Og, angivelig, basert på medienes vinkling, ble han ikke stanset for å henge rett ved dopsalgsstedet, han ble stanset fordi han hadde en viss hudfarge, angivelig. Og det beviste at poltiiet var rasister, angivelig.

konsekvensene av slik stereotypisering vet alle hva er, så dette må en anta er bevisst og ønskelig fra medienes side gitt konskevensene det får for samfunnet, med mindre du har andre forklaringer da.

Anonymkode: 56716...71d

Vel, vil nå si at politiet burde ha tatt han ned og sørget for transport til begravelsesbyrået hvis de så en mann henge et sted så lenge! Og så klart tatt på deg jobben med å informere de pårørende. 

🤣

Anonymkode: 93cf0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Glemte å sitere deg, men svaret var til deg @Liviane Hvordan forklarer du det du skriver her?

Anonymkode: 93cf0...353

Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å forklare meg ovenfor deg i denne tråden. I stedet for å bidra konstruktivt ved å holde deg til trådens tema (som er et alvorlig og dagsaktuelt samfunnsproblem), har du i stedet valgt å komme med fjasete kommentarer og be andre forklare seg. Hvordan forklarer du deg ift det? Men kanskje mest interessant; hva synes du selv om trådens tema? 

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Liviane skrev (7 timer siden):

Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å forklare meg ovenfor deg i denne tråden. I stedet for å bidra konstruktivt ved å holde deg til trådens tema (som er et alvorlig og dagsaktuelt samfunnsproblem), har du i stedet valgt å komme med fjasete kommentarer og be andre forklare seg. Hvordan forklarer du deg ift det? Men kanskje mest interessant; hva synes du selv om trådens tema? 

😜 Har ikke noe lyst til å si så mye om det, fordi folk er så døve å diskutere med her. Useless and pointless. 

Anonymkode: 93cf0...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste muslimer jeg kjenner sier jo noe viktig nå, at de som gjør opptøyer nå er ikke muslimer, de er krigshissere. Man skal opptre fredelig generelt, og spesielt under ramadan som nå, så de burde ikke gjøre noe som helst om de skal følge sin religions regler og lover. Så de hoier og skriker for sin religion som de ikke greier følge selv engang....

Men på andre siden kunne vi gjerne kasta Paladum på en øde øye. En fyr som mener det er menneskerett å sexchatte med mindreårige barn er ikke verdt å vie oppmerksomhet.

Anonymkode: ca27d...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste muslimer jeg kjenner sier jo noe viktig nå, at de som gjør opptøyer nå er ikke muslimer, de er krigshissere. Man skal opptre fredelig generelt, og spesielt under ramadan som nå, så de burde ikke gjøre noe som helst om de skal følge sin religions regler og lover. Så de hoier og skriker for sin religion som de ikke greier følge selv engang....

Anonymkode: ca27d...f55

no true scotsman er krigshisser, lizzom

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men på andre siden kunne vi gjerne kasta Paladum på en øde øye. En fyr som mener det er menneskerett å sexchatte med mindreårige barn er ikke verdt å vie oppmerksomhet.

Anonymkode: ca27d...f55

Vet ikke om du så ironien her, men i første avsnitt sa du at folk skal oppføre seg som koranen sier, (som at det er greit å gifte seg med småjenter som Muhammed gjorde), før du i neste avsnitt sier at en ikke skal sexchatte med jentunger 😅

 

Men, fra alvor til spøk, at folk tror på disse eventyrene i år 2022 gjør at jeg mister troen på menneskeheten -_- 

Anonymkode: 56716...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli slutt på såkalte "no go soner". Jeg skjønner ikke at en stat kan leve med å gi opp kontrollen over egne områder og la kriminelle styre.

Jeg tror ikke det finnes noen enkel løsning utover det. Inkludering og integrering er eneste vei å gå på, men verdens mest tolerante velferdsstat kan ikke trylle. Det tar nok flere generasjoner uansett hvor mye penger de kaster på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

no true scotsman er krigshisser, lizzom

Vet ikke om du så ironien her, men i første avsnitt sa du at folk skal oppføre seg som koranen sier, (som at det er greit å gifte seg med småjenter som Muhammed gjorde), før du i neste avsnitt sier at en ikke skal sexchatte med jentunger 😅

 

Men, fra alvor til spøk, at folk tror på disse eventyrene i år 2022 gjør at jeg mister troen på menneskeheten -_- 

Anonymkode: 56716...71d

Om de mener man skal gifte seg med små barn så har de heller ikke lest koranen riktig ;)

Det skjer mye dumt i både koranen og bibelen, men hva som er greit og gjøre er noe helt annet.

Anonymkode: ca27d...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjer mye dumt i både koranen og bibelen, men hva som er greit og gjøre er noe helt annet.

Anonymkode: ca27d...f55

Ja det er poenget mitt, jeg er ingen fan av kristendommen heller av åpenbare grunner.

Men problemet er, da blir det bare plukk og velg, og noen plukker ditt, andre plukker datt. Og det er problemet, en kan ikke både si at boken er fasit, og si at vi bestemmer hva som skal velges fra boken og hva som ikke skal.

Dette gir rom for radikale grupper, og det er det som er faren. Eneste løsning er å bestemme seg for en bedre måte å avgjøre hva som er rett og galt enn "hellige bøker". 

"Gode" kristne og "gode" andre religiøse, tilrettelegger for ekstremistene, ved at de støtter opp om at boken er fasit. Kristne i Norge har jo egentlig droppet hele kristendommen nå og tror ikke boken betyr noe som helst en kan bare reformere alt så da er det jo "greit nok" og ikke så mye problem, men sånn er ikke islam du kan ikke bare reformere bort boken, det er guds ord ferdig snakket, så alt du har er tolkninger ikke noen redigerings knapp.

Anonymkode: 56716...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...