Gå til innhold

gå til fastlegen ang medisiner når psykiater på dps sier nei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

vet fastlegen hva psykiater mener og kommer til å si nei uansett, eller kan fastlegen starte meg på medisiner etter egen vurdering?

Anonymkode: 71879...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

vet fastlegen hva psykiater mener og kommer til å si nei uansett, eller kan fastlegen starte meg på medisiner etter egen vurdering?

Anonymkode: 71879...683

Det spørs vel hva slags medisiner kanskje. Hva slags tenker du på?

Anonymkode: 10e0c...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det spørs vel hva slags medisiner kanskje. Hva slags tenker du på?

Anonymkode: 10e0c...b7d

ad evt ap

Anonymkode: 71879...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Dette blir litt som å spørre pappa når mamma sier nei syns jeg. Psykiater har garantert mer kunnskap om den typen medisiner og sykdom som du har enn hva fastlegen har. 

De gangene det har vært snakk om medisiner i timen mellom meg og fastlege har fastlegen kontaktet mitt dps. Og utifra hva de sier så økes/seponeres eller starter jeg på medisin. Vanligvis er det altså mitt dps som har med alt med medisinering vedrørende mine psykiske utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

vet fastlegen hva psykiater mener og kommer til å si nei uansett, eller kan fastlegen starte meg på medisiner etter egen vurdering?

Anonymkode: 71879...683

Dersom du er i behandling hos en psykiater, så vil fastlegen vanligvis be deg diskutere medisinering med vedkommende. Det vanlige er at fastlegen følger spesialistens vurderinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Ikkeanonymnok skrev (3 timer siden):

Dette blir litt som å spørre pappa når mamma sier nei syns jeg. Psykiater har garantert mer kunnskap om den typen medisiner og sykdom som du har enn hva fastlegen har. 

De gangene det har vært snakk om medisiner i timen mellom meg og fastlege har fastlegen kontaktet mitt dps. Og utifra hva de sier så økes/seponeres eller starter jeg på medisin. Vanligvis er det altså mitt dps som har med alt med medisinering vedrørende mine psykiske utfordringer. 

Og det hadde jo alltid sine fordeler😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk Imovane hos fastlegen uten at hun forhørte seg med psykiateren min. Jeg vet at begge psykiaterne mine er i mot at jeg skal ha Imovane.

Men de resterende medisinene sier hun at DPS skal styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
Fru2020 skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk Imovane hos fastlegen uten at hun forhørte seg med psykiateren min. Jeg vet at begge psykiaterne mine er i mot at jeg skal ha Imovane.

Men de resterende medisinene sier hun at DPS skal styre.

Hvorfor skulle du måtte spørre om lov av psykiateren din? Du har da like lov og spørre legen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (2 timer siden):

Dersom du er i behandling hos en psykiater, så vil fastlegen vanligvis be deg diskutere medisinering med vedkommende. Det vanlige er at fastlegen følger spesialistens vurderinger. 

det er ikke psykiateren som er hovedbehandleren min, men når det gjelder medisiner må jeg snakke med den der

Anonymkode: 71879...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022 skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skulle du måtte spørre om lov av psykiateren din? Du har da like lov og spørre legen.  

Nei, jeg spurte ikke dem. Jeg vet veldig godt hva alle i spesialisthelsetjenesten mener om det (vet ikke hvorfor de mener så sterkt om det da).

Men neste gang jeg er innlagt er det legen det som skriver til hjemmetjenesten hva jeg skal ha videre og da kommer han til å ta vekk Imovane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...