Gå til innhold

Er du fornøyd med hjelpen du har fått av psykiatrien?


Everybody

Anbefalte innlegg

Hvorfor er du fornøyd eller ikke fornøyd? Hva mener du kan forbedres i psykiatrien?

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en fastlege med anstendig kompetanse i psykiatri, og som både er grundig og tilgjengelig. Det er all hjelp jeg får og all hjelp jeg trenger.

Aldri vært innenfor offentlig psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Bla fordi jeg var feildiagnosert i mange år, og da de fant rette diagnosen så fikk jeg beskjed om å klare meg selv. 

Anonymkode: a8da5...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. Bla fordi jeg var feildiagnosert i mange år, og da de fant rette diagnosen så fikk jeg beskjed om å klare meg selv. 

Anonymkode: a8da5...148

Asperger? 

Anonymkode: 3c309...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd. Jeg føler at jeg har fått det jeg hatt hatt behov for. 

Samtidig så har den ene behandleren min, overlegen på sengeposten, sagt at jeg sannsynlig har fått feilbehandling. Jeg vet ikke mer utfyllende enn det. Spurte ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Fikk for dårlig informasjon om behandling, opplevde å ha lite og ingenting å si på hvilken hjelp jeg sku ha, hvilke behov jeg hadde og fikk feil diagnose. Dette var DPS og de drev med for mye antagelser. De ødela for meg hos kommunen også ved å søke samtaler jeg verken trengte eller ville ha pga feil opplysninger (pga antagelser) og som gjorde meg sykere. Og resultatet av de samtalene brukes mot meg av både DPS og kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg syns psykiatrien er en vits. Jeg har vært tvangsinnlagt og da var jeg bare der for oppbevaring. Jeg vet ikke hva terapi er for noe jeg, for det har ikke jeg opplevd ihvertfall. Det var bare medisinering og oppbevaring. Bare tull. Etterpå var jeg på tvang på dps, og der fikk jeg bare høre at jeg var veldig syk. Det er det vel ingen som blir bra av. Heldigvis ble jeg frisk av meg selv. Psykosen gled over av seg selv på et eller annet vis. I dag er jeg ferdig I psykiatrien og skal aldri tilbake, det er ihvertfall sikkert og visst. Føler meg heldig som kom ut av det uten skader. I dag er jeg tilbake I jobb og vanlig liv igjen. 

Anonymkode: 87049...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg syns psykiatrien er en vits. Jeg har vært tvangsinnlagt og da var jeg bare der for oppbevaring. Jeg vet ikke hva terapi er for noe jeg, for det har ikke jeg opplevd ihvertfall. Det var bare medisinering og oppbevaring. Bare tull. Etterpå var jeg på tvang på dps, og der fikk jeg bare høre at jeg var veldig syk. Det er det vel ingen som blir bra av. Heldigvis ble jeg frisk av meg selv. Psykosen gled over av seg selv på et eller annet vis. I dag er jeg ferdig I psykiatrien og skal aldri tilbake, det er ihvertfall sikkert og visst. Føler meg heldig som kom ut av det uten skader. I dag er jeg tilbake I jobb og vanlig liv igjen. 

Anonymkode: 87049...b0e

Jeg er innlagt nå støtter deg over her. Du blir helt låst i eget liv. Har tilsyn med overalt til og med om natten. Det går fremover men jeg er skeptisk til at dette skal gjøre meg frisk. Funker kanskje for noen men ikke for alle. 

Anonymkode: 17a54...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg syns psykiatrien er en vits. Jeg har vært tvangsinnlagt og da var jeg bare der for oppbevaring. Jeg vet ikke hva terapi er for noe jeg, for det har ikke jeg opplevd ihvertfall. Det var bare medisinering og oppbevaring. Bare tull. Etterpå var jeg på tvang på dps, og der fikk jeg bare høre at jeg var veldig syk. Det er det vel ingen som blir bra av. Heldigvis ble jeg frisk av meg selv. Psykosen gled over av seg selv på et eller annet vis. I dag er jeg ferdig I psykiatrien og skal aldri tilbake, det er ihvertfall sikkert og visst. Føler meg heldig som kom ut av det uten skader. I dag er jeg tilbake I jobb og vanlig liv igjen. 

Anonymkode: 87049...b0e

Det er jo fordi en som er alvorlig syk eller psykotisk er uansett ikke mottakelig for behandling. 

Anonymkode: 3c309...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo fordi en som er alvorlig syk eller psykotisk er uansett ikke mottakelig for behandling. 

Anonymkode: 3c309...821

Ja men jeg er jo frisk i dag, og jeg ser nå i ettertid at det ikke var noen behandling,  bare oppbevaring. Ingen sa noe til meg som gjorde meg frisk. Tilfriskningen skjedde av seg selv etter at jeg hadde kommet hjem å begynte i jobb og kom tilbake til sosialt liv igjen. Det eneste behandleren sa til meg, var at jeg var syk. Til slutt var det en som så meg, og sa at hen syntes jeg var helt fin, og skulle si ifra til legen at jeg kunne trappe ned medisinen og seponeres den. Det var ikke før da de så at jeg ikke lenger var syk.

Anonymkode: 87049...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er innlagt nå støtter deg over her. Du blir helt låst i eget liv. Har tilsyn med overalt til og med om natten. Det går fremover men jeg er skeptisk til at dette skal gjøre meg frisk. Funker kanskje for noen men ikke for alle. 

Anonymkode: 17a54...11a

Håper det går bra med deg. Jeg vet ikke hvordan det er med dine pårørende. Mine er veldig sterke, og klarte å få en avtale med dem om at jeg skulle få bli med dem ut på tur eller hjem til dem på middag hver dag, sånn at jeg skulle slippe å være innelåst hele døgnet. Tror mine pårørende gjorde sånn at min tilfriskning gikk fortere. Det siste stedet jeg var innlagt i på tvang  skulle jeg være i 6 mnd. Min mann klarte å få meg ut etter 3 uker. Ønsker deg lykke til.

Anonymkode: 87049...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo fordi en som er alvorlig syk eller psykotisk er uansett ikke mottakelig for behandling. 

Anonymkode: 3c309...821

Hvis en ikke er mottakelig for behandling, hva er da poenget med å legge inn noen for tvang? Hva med dem som aldri fikk tilbud om frivillig innleggelse men bare ble innlagt for tvang? 

Anonymkode: 17a54...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Håper det går bra med deg. Jeg vet ikke hvordan det er med dine pårørende. Mine er veldig sterke, og klarte å få en avtale med dem om at jeg skulle få bli med dem ut på tur eller hjem til dem på middag hver dag, sånn at jeg skulle slippe å være innelåst hele døgnet. Tror mine pårørende gjorde sånn at min tilfriskning gikk fortere. Det siste stedet jeg var innlagt i på tvang  skulle jeg være i 6 mnd. Min mann klarte å få meg ut etter 3 uker. Ønsker deg lykke til.

Anonymkode: 87049...b0e

Takk❤️ Psyken er heldigvis ganske sterk oppi det hele. Forhåpentligvis blir det noe sånn her også, det er i alle fall foreslått en slik avtale om ikke så lenge. 

Anonymkode: 17a54...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis en ikke er mottakelig for behandling, hva er da poenget med å legge inn noen for tvang? Hva med dem som aldri fikk tilbud om frivillig innleggelse men bare ble innlagt for tvang? 

Anonymkode: 17a54...11a

Veldig godt poeng. Frivillig innleggelse foregår et annet sted, jeg var der også. Der var det mer som skjedde. Det var timer der vi skulle meditere og gå inn i oss selv, det var tegning form og farge timer og fysioterapeut med øvelser og mye mer som skjedde. Der kunne man føle at man var i en behandling faktisk. Der man er på tvang er det ingen behandling. Man blir bare låst inne og skjermet. Fryktelig. Ingen blir bra av sånt.

Anonymkode: 87049...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk❤️ Psyken er heldigvis ganske sterk oppi det hele. Forhåpentligvis blir det noe sånn her også, det er i alle fall foreslått en slik avtale om ikke så lenge. 

Anonymkode: 17a54...11a

Så bra. Det hjelper å komme ut å tenke på noe annet, og prate om alminnelig ting. Det jeg fant ut etterhvert, var at det er lurt å samarbeide. Jeg gjorde ikke det først, men jeg fikk tips om at hvis jeg ville komme meg ut av situasjonen og gjøre dem fornøyd, var det lurt å samarbeide. Det gjorde tiden i psykiatrien ganske kort egentlig. Har en jeg ble kjent med den gangen jeg var i tvang, hen er i tvang den dag i dag. Jeg prøver å si at det er bedre å samarbeide,  for å bli ferdig i psykiatrien,  men hen er ikke interessert i å samarbeide. Og det er mange år siden. Jeg er ute av psykiatrien i  dag.

Anonymkode: 87049...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bra. Det hjelper å komme ut å tenke på noe annet, og prate om alminnelig ting. Det jeg fant ut etterhvert, var at det er lurt å samarbeide. Jeg gjorde ikke det først, men jeg fikk tips om at hvis jeg ville komme meg ut av situasjonen og gjøre dem fornøyd, var det lurt å samarbeide. Det gjorde tiden i psykiatrien ganske kort egentlig. Har en jeg ble kjent med den gangen jeg var i tvang, hen er i tvang den dag i dag. Jeg prøver å si at det er bedre å samarbeide,  for å bli ferdig i psykiatrien,  men hen er ikke interessert i å samarbeide. Og det er mange år siden. Jeg er ute av psykiatrien i  dag.

Anonymkode: 87049...b0e

Det jeg mente å si, var at hen har vært under tvang i mange år. Samarbeider fremdeles ikke.

Anonymkode: 87049...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så bra. Det hjelper å komme ut å tenke på noe annet, og prate om alminnelig ting. Det jeg fant ut etterhvert, var at det er lurt å samarbeide. Jeg gjorde ikke det først, men jeg fikk tips om at hvis jeg ville komme meg ut av situasjonen og gjøre dem fornøyd, var det lurt å samarbeide. Det gjorde tiden i psykiatrien ganske kort egentlig. Har en jeg ble kjent med den gangen jeg var i tvang, hen er i tvang den dag i dag. Jeg prøver å si at det er bedre å samarbeide,  for å bli ferdig i psykiatrien,  men hen er ikke interessert i å samarbeide. Og det er mange år siden. Jeg er ute av psykiatrien i  dag.

Anonymkode: 87049...b0e

Helt enig. Orker ikke å snakke om sykdom foruten med noen få, som jeg faktisk har truffet her inne. Det er kun med dem jeg deler mine inderste tanker med utenom behandlingsteam. Vil helst ha det mest mulig normalt rundt meg oppi den vanskelige situasjonen. Men oppi alt det vonde har jeg håp for fremtiden og et mål lenger der fremme som jeg er sikker på at jeg skal nå! Om ikke annet har jeg tro på meg og selvtillit nok til og tro på det💪 Godt vi er to om og ha opplevd dette vanskelig. Har følt det til tider vanskelig og kanskje også ‘’utakknemmelig’’ over ikke være glad for påtvungen hjelp😅

Anonymkode: 17a54...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...