Gå til innhold

Tror du twitter blir et utrivelig sted ? Når folk som USAs tidligere president, ikke lenger vil bli bannet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/urix/elon-musk-kjoper-twitter-for-44-milliardar-dollar-1.15943615

Elon har kjøpt twitter og vil basere seg mer på prinsippet "free speech" / "ytringsfrihet", isteden for at en woke mob skal fjerne alt de misliker som USAs tidligere president. Noen tror twitter blir et utrivelig sted om en er litt mindre ekstrem med sensuren av "feiltenkere", hva tror dere ? Er dette bra eller dumt ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 2e55a...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grendel skrev (56 minutter siden):

Her støtter jeg Musk 100%. 

Jeg også. Faktisk tenker jeg motsatt av medieviteren her - jeg tror Musks intensjoner er demokratifremmende. Tenk bare på Russland-Ukraina nå, russere får jo ikke tilgang på resten av vedens betraktninger og oppfatninger av situasjonen, kun Russlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva skjer om han bryter Twitters regler igjen? 

Anonymkode: 8cc3f...db7

Trump?

Det er ikke avgjort at han får tilbake kontoen så vidt jeg vet.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hugo Hylster skrev (4 timer siden):

Er det ikke yttringsfrihet på Twitter nå?

Twitter kjemper helt i front i kampen om ytringsfrihet. Dessverre på feil side.

Jeg regner med at Musk bare vil gjøre et par endringer:

1. Brukerne skal få vite om reglene (algoritmene).

2. Man skal få vite det når man blir sensurert. Ikke som i dag hvor brukere holdes helt eller delvis skjult for andre uten at de vet det selv. (Shadow banning).

Det å være for ytringsfrihet handler ikke om at Twitter skal være en "trivelig plass" som medieviteren ønsker seg.

Om 10 år er det kanskje en Putin-karakter som bestemmer hva som er sant og usant på sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (15 timer siden):

Trump?

Det er ikke avgjort at han får tilbake kontoen så vidt jeg vet.

Trump får aldri komme inn på Twitter. Ha vist at han ikke er skikket til å være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo Hylster
14 hours ago, Grendel said:

Twitter kjemper helt i front i kampen om ytringsfrihet. Dessverre på feil side.

Jeg regner med at Musk bare vil gjøre et par endringer:

1. Brukerne skal få vite om reglene (algoritmene).

2. Man skal få vite det når man blir sensurert. Ikke som i dag hvor brukere holdes helt eller delvis skjult for andre uten at de vet det selv. (Shadow banning).

Det å være for ytringsfrihet handler ikke om at Twitter skal være en "trivelig plass" som medieviteren ønsker seg.

Om 10 år er det kanskje en Putin-karakter som bestemmer hva som er sant og usant på sosiale medier.

Så du tenker at folk som Alex Jones og David Duke burde fått beholde kontoene?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Twitter_suspensions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugo Hylster skrev (30 minutter siden):

Så du tenker at folk som Alex Jones og David Duke burde fått beholde kontoene?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Twitter_suspensions

Jeg skrev om bruk av ukjente algoritmer og "shadow banning". Musk har kun foreslått å være åpen om hvilke regler som gjelder. Er det provoserende? Han har ikke foreslått å fjerne all moderering.

Jeg ville gått lenger. Myndighetene og lovverket bør bestemme grensene for ytringsfriheten. Ikke en kunstig intelligens i et tech-firma. Hvordan det ville slått ut for de ukjente meneskene du nevner aner jeg ikke. Breivik står på lista, og har for eksempel ikke tilgang på nett, men det er avgjort i en rettssal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...