Gå til innhold

Lav sexlyst


Amigo99

Anbefalte innlegg

Jeg og kona har vært ilag i 27 år. Vi har det kjempebra i lag, men hun har leddgikt og sliter med lav sexlyst. De siste 2 årene har dette forverret seg og det bli lite vellykket kos. Hun sier at hun bare kan ha sex i ei stilling og at å ta på meg klarer hun ikke. Dette har ført til at jeg ikke får reisning når vi skal ha samleie. Vi er nå kommet til et punkt der vi begge er enige om at vi trenger hjelp. Jeg har nok ikke hjulpet på situasjonen med å bli litt massete når det kommer til antall sex akter på måned. Trenger råd/hjelp, både for hun og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg synes det viktigste er at du og kona di har det bra sammen.

Når det gjelder sex, så tror jeg at ethvert tiltak du bringer på banen for å øke antallet ganger dere har sex, vil virke mot sin hensikt og bare gjøre at hun har enda mindre sexlyst. Ingenting er så dumt som mas. For din egen del, så bør det heller ikke gå en slags prestisje i at man skal ha sex så og så ofte - og å stemple det motsatte som at det nødvendigvis er noe galt.

Jeg er egentlig ikke enig i at dere trenger så mye hjelp med dette. Fortsett å ha det bra sammen og verdsett de fine stundene dere har sammen, og så har dere sex når begge har lyst til det. Grunnen til at jeg sier dette såpass bestemt, er at du bare vil gjøre det verre (enda mindre sex og enda mer press for dere begge) ved å ha fokus på dette og problematisere det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo99 skrev (57 minutter siden):

Jeg og kona har vært ilag i 27 år. Vi har det kjempebra i lag, men hun har leddgikt og sliter med lav sexlyst. De siste 2 årene har dette forverret seg og det bli lite vellykket kos. Hun sier at hun bare kan ha sex i ei stilling og at å ta på meg klarer hun ikke. Dette har ført til at jeg ikke får reisning når vi skal ha samleie. Vi er nå kommet til et punkt der vi begge er enige om at vi trenger hjelp. Jeg har nok ikke hjulpet på situasjonen med å bli litt massete når det kommer til antall sex akter på måned. Trenger råd/hjelp, både for hun og meg.

Og jeg er ikke helt enig i at dere ikke trenger hjelp. Ikke når dere begge er enige om at dere trenger det - hvis din kone virkelig mener at hun kunne tenke seg mer sex, men ikke klarer det pga smerter så er det kanskje en ide å få tips til stillinger dere kan prøve som dere ikke har tenkt på? En sexolog kan hjelpe med dette vil jeg tro, kanskje en interesseforening for leddgiktpasienter også? Jeg mener å ha sett noe slikt i forbindelse med revmatisme i alle fall. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo99 skrev (1 time siden):

Jeg og kona har vært ilag i 27 år. Vi har det kjempebra i lag, men hun har leddgikt og sliter med lav sexlyst. De siste 2 årene har dette forverret seg og det bli lite vellykket kos. Hun sier at hun bare kan ha sex i ei stilling og at å ta på meg klarer hun ikke. Dette har ført til at jeg ikke får reisning når vi skal ha samleie. Vi er nå kommet til et punkt der vi begge er enige om at vi trenger hjelp. Jeg har nok ikke hjulpet på situasjonen med å bli litt massete når det kommer til antall sex akter på måned. Trenger råd/hjelp, både for hun og meg.

Hva betyr det at hun ikke klarer å ta på deg?

Er det på grunn av leddgikten eller er det noe følelsesmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker ikke at vi kysser, tatt på puppene eller   Oral sex, jeg kan stryke på rygg og rompeballer. Hun sier at hun ikke klarer å ta på meg( sliten eller vondt) så da blir d lite forspill noe som gjør at jeg sliter med reisningen. Tidligere likte hun å suge meg men for 1 og halvt år stoppet dette også opp og da har ting forverret seg. Sier hun ikke liker d. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo99 skrev (1 time siden):

Hun liker ikke at vi kysser, tatt på puppene eller   Oral sex, jeg kan stryke på rygg og rompeballer. Hun sier at hun ikke klarer å ta på meg( sliten eller vondt) så da blir d lite forspill noe som gjør at jeg sliter med reisningen. Tidligere likte hun å suge meg men for 1 og halvt år stoppet dette også opp og da har ting forverret seg. Sier hun ikke liker d. 

Det høres ut som om problemet ikke bare er leddgikten i alle fall.

Så lenge begge er enige om at dere trenger hjelp så vil jeg foreslå parterapi. Det kan være et eller annet underliggende problem som kanskje ingen av dere er helt klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...