Gå til innhold

Når psykologen skifter til BUP.


Gjest Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker

Jeg har gått til behandling i 2, 5 år hos en psykolog. For (mot) alvorlig depressiv lidelse/gjentagende (alvorlige) depresjoner.

Nå har imidlertid psykologen min byttet beite og begynnt å jobbe hos BUP, samme sykehus, samme bygning.

Jeg tilhører voksenpsykiatrien (er 24)

Siden psykologen min befinner seg litt her og der, har jeg midlertidig snakket med en psykiater som vurderer medisinen min, og styrer på med andre ting som jeg ikke har oversikten over.

Jeg henger litt i løse luften, kan man si.

1.) Kan jeg fortsette å snakke med psykologen min selv om jeg tilhører voksenpsykiatrien, og psykologen jobber på BUP?

Jeg har nå fått time hos samme psykolog neste gang, men jeg må møte på BUP.

Jeg for min del aner ikke om dette blir siste møte med psykologen for at hun skal ta "farvel" med meg. Det er pinlig å spørre om det.

Som syk er jeg totalt avhengig av helsevesenet hvis jeg skal leve, fordi jeg blir så suicidal og lite fungerende på alle plan i livet.

Tror du psykologen min har "forstått" at jeg behøver så sårt den hjelpen de gir meg, selv om de ikke ser at jeg blir noe særlig bedre, så holder terapien meg på rette siden av livet.

Når jeg har gått i terapi har jeg og psykologen min ikke snakket om noe som jeg anser som fornuftig. Det eneste vi har snakket om er følgende "hvordan har du det? "

*klarer såvidt å oppfatte spørsmålet, og stammer frem *

"jeg lever enda"

Ser dere psykiater-leger-psykologer det som bortkastet å bare drive med palliativ behandling? Å holde pasienten i live ved terapi....? for at ikke pasienten dør i selvmord... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...