Gå til innhold

Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?


Everybody

Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?  

22 stemmer

  1. 1. Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?

    • Den som hyler og utagerer
      16
    • Den som er rolig
      6


Anbefalte innlegg

  • Everybody endret tittelen til Hvem får mest hjelp av en som hyler og utagerer eller en som rolig forteller at man trenger hjelp?

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri utagert så vet ikke hvordan forskjellen er på det kontra å være rolig. 

Anonymkode: ed65c...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Everybody skrev (9 minutter siden):

Hva har du best erfaring med?

Jeg har alltid fått hjelp og jeg er rolig, de som skriker høyest for også hjelp men det er jo veldig dramatisk til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man noen ganger må utagere for å få den hjelpen man trenger, men at man i de fleste tilfeller blir tatt seriøst hvis man er rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hjelp uansett og foretrekker å gå rolig og be om hjelp før jeg blir dårligere og deretter destruktiv med rus og sånt. Klarer det oftere enn før, og blir alltid tatt seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (12 timer siden):

Min erfaring er at man noen ganger må utagere for å få den hjelpen man trenger, men at man i de fleste tilfeller blir tatt seriøst hvis man er rolig.

Man får en mer konstruktiv og hensiktsmessig samt mer målrettet hjelp mot det egentlige/grunnleggende problemet om en klarer å be om hjelp uten å utaggere. Om en utaggerer på ulikt vis, blir fokuset mer rettet mot å behandle utaggeringen i første omgang. I verste fall blir det primært fokus på utaggeringen og deretter sendes man hjem igjen, om en er en gjenganger og ikke klarer å kommunisere sitt egentlige behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som hyler høyt får mest og fortest hjelp, det er min erfaring. Har en mor som er god på å være dramaqueen, hun får alltid hjelp og oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utagere kan man jo gjøre på mange måter, og det er jo gjerne de som får hjelp fortest. Det ser man jo f.eks her inne på forumet. 

Men det betyr jo ikke at den hjelpen man får er god hjelp. Man får kanskje rask og hyppigere hjelp, men det blir mer brannslukking og ikke noe som egentlig hjelper i det lange løp

Anonymkode: 93729...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja er vel derfor mange velger å ta overdoser eller selvskade fordi det gir dem fort hjelp🙄 men da tar de samtidig opp plassen til noen som kanskje er reelt suicidal så man burde tenke nøye gjennom det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja er vel derfor mange velger å ta overdoser eller selvskade fordi det gir dem fort hjelp🙄 men da tar de samtidig opp plassen til noen som kanskje er reelt suicidal så man burde tenke nøye gjennom det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Jeg ber aldri om innleggelse eller lignende etter å ha hatt en episode med selvskading. Takker også nei derfor de tilbyr det. 

Nå er det lenge siden jeg tok overdose, men jeg ba ikke om å legges inn da heller. 

Og det er akkurat for å ikke bli oppfattet slik du gjør, at jeg er strikt på at har det først skjedd noe så ber jeg ikke om innleggelse. 

 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja er vel derfor mange velger å ta overdoser eller selvskade fordi det gir dem fort hjelp🙄 men da tar de samtidig opp plassen til noen som kanskje er reelt suicidal så man burde tenke nøye gjennom det. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Det hjelper fint lite å få fort hjelp om den hjelpen kun består i å pumpe magen tom for medisin/stripes sammen også er det fort ut igjen.

 Det er langvarig terapi hvor man er oppegående nok til å nyttiggjøre seg den som hjelper. 

Anonymkode: 93729...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Everybody skrev (1 minutt siden):

Hva hadde skjedd om jeg hadde løpt naken inn på DPS og hylt og skriket?

Mest sannsynlig hadde de ringt politiet og prøvd å skjerme de andre pasientene fra deg.

Anonymkode: 93729...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (6 timer siden):

Hva hadde skjedd om jeg hadde løpt naken inn på DPS og hylt og skriket?

Første reaksjon var å le når jeg leste dette. Men jeg forstår samtidig frustrasjonen din siden du har sånne tanker og spør. Føler du deg ikke sett og hørt? Hadde det skjedd tenker jeg at dps hadde tenkt at du var psykotisk og sendt deg på lukket avdeling. 

Anonymkode: 76ca5...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (7 timer siden):

Hva hadde skjedd om jeg hadde løpt naken inn på DPS og hylt og skriket?

Ikke nødvendig å være så utagerende.

 

Anonymkode: 49976...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Første reaksjon var å le når jeg leste dette. Men jeg forstår samtidig frustrasjonen din siden du har sånne tanker og spør. Føler du deg ikke sett og hørt? Hadde det skjedd tenker jeg at dps hadde tenkt at du var psykotisk og sendt deg på lukket avdeling. 

Anonymkode: 76ca5...138

Nei tror de klarer å skille hva folk gjør for oppmerksomhet i desperasjon mot hva som er psykose 

Og for det andre så er det ikke slik at alle psykotiske løper rundt nakne ogutagerer. Mange av de lider bare stille inni seg selv. Kanskje de aldri har fortalt noen om problemene en gang. 

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke nødvendig å være så utagerende.

 

Anonymkode: 49976...430

Omg😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager digresjon, men jeg så aldri noe av Kjetil og Kjartan-show når det gikk på TV. Nå derimot har jeg sett mange snutter pga denne posten her - og ler meg svett i hel 🤣 så takk! 

Anonymkode: a522b...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke nødvendig å være så utagerende.

 

Anonymkode: 49976...430

Var hun psykologen klar over at det var skjult kamera? 

Anonymkode: 865fb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...