Gå til innhold

Når begynner helse-midt (mer spesifikt Ålesund) å legge ut elektronisk pasientjournal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (5 minutter siden):

Mener du helsenorge?

Ja. Eller så vidt jeg har forstått skal de bruke en plattform som heter "helsami" for å legge ut journalene. Vet ikke om den vil bli linket til fra helsenorge eller om journalene også vil ligge på helsenorge. Har prøvd å finne ut av dette, men vet ikke helt om jeg har skjønt det rett. Har heller ikke klart å finne ut av når de vil legge ut journalene. Så vidt jeg vet har Trondheim kommune begynt å bruke denne nye løsningen? Men når resten av helse-midt vil starte aner jeg ikke? Håpte derfor på at noen her skulle vite. 

Anonymkode: 83e60...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Eller så vidt jeg har forstått skal de bruke en plattform som heter "helsami" for å legge ut journalene. Vet ikke om den vil bli linket til fra helsenorge eller om journalene også vil ligge på helsenorge. Har prøvd å finne ut av dette, men vet ikke helt om jeg har skjønt det rett. Har heller ikke klart å finne ut av når de vil legge ut journalene. Så vidt jeg vet har Trondheim kommune begynt å bruke denne nye løsningen? Men når resten av helse-midt vil starte aner jeg ikke? Håpte derfor på at noen her skulle vite. 

Anonymkode: 83e60...067

Jeg prøvde å google det, men fant ikke ut av det. Jeg vet ikke, men har hørt at helsenorge også skal bli erstattet av noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (15 timer siden):

Jeg prøvde å google det, men fant ikke ut av det. Jeg vet ikke, men har hørt at helsenorge også skal bli erstattet av noe annet. 

Jeg har også googlet mye, men har ikke klart å finne noe...

Anonymkode: 83e60...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 2 skrev (19 timer siden):

Jeg prøvde å google det, men fant ikke ut av det. Jeg vet ikke, men har hørt at helsenorge også skal bli erstattet av noe annet. 

Skal helsenorge legges ned og erstattes med noe annet? Eller er det Helse Midt som skal ha en plattform i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 2
Hausakljuv skrev (1 time siden):

Skal helsenorge legges ned og erstattes med noe annet? Eller er det Helse Midt som skal ha en plattform i tillegg?

Jeg finner ikke igjen det jeg leste om helsenorge. Men det er kanskje Helse Midt som skal ha en plattform i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helse-Midt har akkurat begynt å ta i bruk Helseplattformen i Trondheim kommune. St.Olav starter til høsten. Deretter kommer de andre sykehusene i regionen samt de fleste kommuner. Når alt dette er på plass, vil Midt-Norge komme med pasientdata på Helsenorge slik de andre regionene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (19 timer siden):

Helse-Midt har akkurat begynt å ta i bruk Helseplattformen i Trondheim kommune. St.Olav starter til høsten. Deretter kommer de andre sykehusene i regionen samt de fleste kommuner. Når alt dette er på plass, vil Midt-Norge komme med pasientdata på Helsenorge slik de andre regionene gjør.

Har ventet på dette i 4-5 år allerede, skjønner ikke helt hvorfor de skal være så treige. Men jaja, da er det vel bare å vente tålmodig i 1 års tid til da. Jeg blir vel sikkert en av de pasientene som blir alt for opphengt i journalen uansett, så kanskje like greit.

Anonymkode: 83e60...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...