AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Fordi har hørt om noen som ble skrevet ut derfra med begrunnelse at hun ikke var samtykkekompetent Anonymkode: 185e8...ad9 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Man går jo på tvungen psykisk helsevern på dps, og da tror jeg ikke man er samtykkekompetent. Det er poliklinisk. Anonymkode: 1cc22...2ce 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi har hørt om noen som ble skrevet ut derfra med begrunnelse at hun ikke var samtykkekompetent Anonymkode: 185e8...ad9 Forstår ikke hva du mener. Anonymkode: 442c9...960 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man går jo på tvungen psykisk helsevern på dps, og da tror jeg ikke man er samtykkekompetent. Det er poliklinisk. Anonymkode: 1cc22...2ce Her mener jeg du tar feil. Det vanligste er frivillig så tvungen frivillig, etter det tvang. Anonymkode: 442c9...960 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her mener jeg du tar feil. Det vanligste er frivillig så tvungen frivillig, etter det tvang. Anonymkode: 442c9...960 Ja, men når man kommer på ettervern på dps, så er det jo på tvang. Anonymkode: 1cc22...2ce 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her mener jeg du tar feil. Det vanligste er frivillig så tvungen frivillig, etter det tvang. Anonymkode: 442c9...960 Hvilke pasientdiagnoser må tvinges? Anonymkode: f8015...df8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke pasientdiagnoser må tvinges? Anonymkode: f8015...df8 Det kan være forskjellig. Anonymkode: 442c9...960 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være forskjellig. Anonymkode: 442c9...960 Det er vel hvis man ikke mener selv at man er syk, og de mener motsatt. Jeg mente selv at jeg ikke var syk. Jeg ble først tvangsinnlagt, så var jeg på tvungen psykisk helsevern poliklinisk. Etterhvert kom jeg over på frivillig, så var det noen som kanskje var enig med meg at jeg ikke var syk, så jeg ble nedtrappet og seponert og avsluttet i psykiatrien. Jeg mener fremdeles at jeg ikke var syk den gangen. Uansett, i dag er jeg frisk. Anonymkode: 1cc22...2ce 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Egentlig har en ikke lov å være på frivillig paragraf (2)vis en mangler samtykkekompetanse. Da skal en være på tvang ( paragraf 3). Men alle som har nytte av behandling kan gå poliklinisk, selv om en mangler samtykkekompetanse. Anonymkode: e246c...f37 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Egentlig har en ikke lov å være på frivillig paragraf (2)vis en mangler samtykkekompetanse. Da skal en være på tvang ( paragraf 3). Men alle som har nytte av behandling kan gå poliklinisk, selv om en mangler samtykkekompetanse. Anonymkode: e246c...f37 Tror du ikke man har fått tilbake samtykkekompetanse når man går over fra tvang til frivillig? Anonymkode: 1cc22...2ce 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyseblå Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Ja, det kan man. (Jeg gjorde det). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Tror du ikke man har fått tilbake samtykkekompetanse når man går over fra tvang til frivillig? Anonymkode: 1cc22...2ce Selvfølgelig. Anonymkode: e246c...f37 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men når man kommer på ettervern på dps, så er det jo på tvang. Anonymkode: 1cc22...2ce Er ikke alle på ettervern som er på tvang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Fru2020 skrev (45 minutter siden): Er ikke alle på ettervern som er på tvang. Nei, jeg skjønner det. Ikke helt😊 jeg hadde ikke behov for hjelp, og ble tvunget til hjelp jeg ikke trengte. Jeg ville bare ut av psykiatrien. Jeg spurte noen hva jeg skulle gjøre for å komme meg ut. Da fikk jeg beskjed at psykiatrien var et maktorgan. Jeg måtte slutte å si at jeg ikke var syk. Det eneste jeg kunne gjøre for å komme meg ut, var å samarbeide. Å det betydde å være enig i at jeg var syk.Så jeg begynte å samarbeide. Da tok det ikke lang tid før jeg var frivillig. Litt etter det var det en som sa til meg at hun syntes jeg var helt fin, så hun skulle si fra til legen at jeg kunne trappe ned medisinen og seponere. Allikevel syns jeg det tok veldig lang tid å komme ut av det. Fra jeg begynte å samarbeide til jeg var ute tok det tre år. Anonymkode: 1cc22...2ce 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.