Gå til innhold

Kommer ikke på noe å snakke om hos psykologen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare meg eller? Jeg føler ikke jeg har noe mer å snakke om, det stopper helt opp liksom. Psykologen min sitter i tillegg bare stille der uten å si noe henne heller så får ikke mye hjelp derifra. Er det da man burde avslutte? 

Anonymkode: 80cc9...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer jo an på, har du noen problemer du føler preger hverdagen din? Om du ikke har det og heller ikke kommer på noe å snakke om så vil jeg si at det er på tide å avslutte. Det er jo ingen poeng i å gå til psykolog for å bare sitte der i stillhet?

Anonymkode: 367ce...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på temaer du ønsker å ta opp før timen. Jeg skriver alltid opp på mobilen når jeg kommer på noe å snakke om i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det bare meg eller? Jeg føler ikke jeg har noe mer å snakke om, det stopper helt opp liksom. Psykologen min sitter i tillegg bare stille der uten å si noe henne heller så får ikke mye hjelp derifra. Er det da man burde avslutte? 

Anonymkode: 80cc9...150

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det bare meg eller? Jeg føler ikke jeg har noe mer å snakke om, det stopper helt opp liksom. Psykologen min sitter i tillegg bare stille der uten å si noe henne heller så får ikke mye hjelp derifra. Er det da man burde avslutte? 

Anonymkode: 80cc9...150

Du sier ikke hvorfor du har blitt henvist i terapi eller hvor lenge du har gått der. Opplever du at du har fått den hjelpen du forventet deg? Om svaret der er ja, så OK - da kan du vurdere å slutte. Du kan jo ta emnet opp med psykologen og høre hva h*n tenker og dere kan ta frem behandlingsplanen og se om målene der er nådd?

Men om svaret er nei, hva opplever du at du ikke har fått hjelp med? Hva gjenstår? Er det noen temaer som er uberørt som du nå kommer på? Er det noe som er usagt, som burde ha vært sagt? Husk, at uten selv at du er helt åpen med psykologen, kan du heller ikke forvente å få god hjelp med egne vansker - heldigvis innebærer ikke det yrket at de kan lese egne pasienters tanker...

Veldig mange kan oppleve at hodet blir tømt i det man går inn på kontoret, så det å notere ned mellom psykologtimene, synes jeg er en svært god idé. Du bør også tenke på timene i løpet av uken og ikke lukke tankene inne på psykologkontoret i det du går derifra. Den viktigste terapijobben gjør vi jo faktisk mellom terapitimene - og ikke under selve terapitimen. Det å bearbeide timene, innholdet, det som ble sagt og relatere det til sitt eget liv er den største og viktigste jobben for å få fremgang. Og mye mulig at du har jort mye dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøve å tenke på om det er noe som virkelig opptar deg, det vil nok psykologen like å høre på at du forteller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det et av to: Enten er du ferdigbehandlet, eller så jobber du alt for lite med terapien mellom timene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (8 timer siden):

Eller så er du så deprimert at du ikke klarer å snakke så mye?

I så fall er det medisiner som skal til for å bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...