Gå til innhold

17.mai🇧🇻


Fru2020

Anbefalte innlegg

Nå gikk korpset akkurat forbi her og jeg ble nesten litt rørt. Tenk at det skal bli helt vanlig 17.mai i morgen.

Det beste er at jeg er frisk nok til å bli med🇧🇻

Togene, både barnetog og folketog, går rett forbi leiligheten så de får jeg med meg. Så skal vi på skolen til sønnen min for kake og lek. Sønnens klasse skal synge så det blir bra. Egentlig skulle jeg jobbet som frivillig på skolen, alle foreldre på trinnet skal det. Men de tok hensyn til min helsesituasjon så jeg slapp. Det er deilig. Da slipper jeg og bruke opp hele meg der. Vi avslutter dagen med grilling hos min mor 

Hva skal dere andre gjøre? Er 17.mai noe dere er friske nok til å feire eller står dere over evt tvinger dere gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jo dessverre ikke hjemme, så her blir det ingen feiring. Det er trist mtp at jeg heller skulle vært med ungene. 

Men pleier også å bli generelt sett trist på 17 mai på ettermiddagen for dagen er ikke lenger slik den var, etter at jeg ble så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Nå gikk korpset akkurat forbi her og jeg ble nesten litt rørt. Tenk at det skal bli helt vanlig 17.mai i morgen.

Det beste er at jeg er frisk nok til å bli med🇧🇻

Togene, både barnetog og folketog, går rett forbi leiligheten så de får jeg med meg. Så skal vi på skolen til sønnen min for kake og lek. Sønnens klasse skal synge så det blir bra. Egentlig skulle jeg jobbet som frivillig på skolen, alle foreldre på trinnet skal det. Men de tok hensyn til min helsesituasjon så jeg slapp. Det er deilig. Da slipper jeg og bruke opp hele meg der. Vi avslutter dagen med grilling hos min mor 

Hva skal dere andre gjøre? Er 17.mai noe dere er friske nok til å feire eller står dere over evt tvinger dere gjennom?

Siden du har lagt tråden på Åpent forum så velger jeg å svare. :) Vi har ingen planer på formiddagen (med mindre mannen har inngått avtaler jeg ikke har fått vite noe om...), men på ettermiddagen skal vi til min eks og hans fru og spise og kose oss sammen med ungene (som rett nok er voksne, men som alltid vil gå under betegnelsen ungene!) og mine to søsken med partnere. Gleder meg! Har bakt en nøttebunn som jeg skal legge krem og bær på i morgen og ta med. :) 🍰

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg om min mann skal til mine foreldre å spise rømmegrøt og kaker som svigerinnen min har bakt, blir å se på barnetoget og folketoget. Har kjøpt meg festdrakt og håper den passer fremdeles, har overspist i det siste. Ellers blir det rolig her, må vel ta meg en vival i morgen for det er for mye styr for min del. Og i kveld fikk jeg migrene igjen, sikkert pga spenninger. Jeg håper alle barna koser seg, det er det som teller. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

I år har vi for første gang på 17 år ingen barn i skoletoget (på en normal 17.mai), så vi dropper det rett og slett. Dattera skal på brunsj hos ei venninne, og mannen og jeg går heller i kirka kl 11. Blir litt roligere morgen da 🥰 

Vi pleier å ha mine foreldre på lunsj, men i år blir det hos min søster etter borgertoget i stedet. Så vi får med oss lokal stemning i kirka, og hele byen om ettermiddagen,  deretter en rolig avslutning med bare oss voksne (foreldre, søster,  hennes mann og vi to)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

I år skal jeg for første gang på mange år ikke arrangere noe selv. Samboer og jeg skal til mine foreldre på koldtbord. Jeg skulle egentlig bake en sjokoladekake i dag for å ta med, men slik ble det ikke. Jeg har en sønn som er veldig glad i å lage både mat og kaker, så han insisterte på å komme hit å lage ostekake. 

" Ungene" som er voksne har sine egne planer med venner. Hun yngste skal foressten jobbe i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok

Har ingen planer for i morgen. For meg er det en helt vanlig tirsdag. Jeg liker ikke korps, folkemengder og alle de påtvungne sosiale greiene som ofte oppstår på sånne dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er jo dessverre ikke hjemme, så her blir det ingen feiring. Det er trist mtp at jeg heller skulle vært med ungene. 

Men pleier også å bli generelt sett trist på 17 mai på ettermiddagen for dagen er ikke lenger slik den var, etter at jeg ble så dårlig. 

Ja, det er stusselig å feire 17.mai innlagt. Jeg var innlagt i fjor. Var rart å ikke være med sønnen min. Håper du får en ok dag likevel.

Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden):

Har ingen planer for i morgen. For meg er det en helt vanlig tirsdag. Jeg liker ikke korps, folkemengder og alle de påtvungne sosiale greiene som ofte oppstår på sånne dager. 

Håper du lager deg en fin dag likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Håper du lager deg en fin dag likevel.

Takk, skal prøve på det. Håper du og dine også får en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare være alene. Har ingen å være sammen med. Så prøver å sove mest mulig i morra. Hater alle høytider. Alle skal være så glade og fornøyde med venner. Mens jeg har ingen. Bare gråter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk, så det er ikkje alle år jeg har fått deltatt, det har vært litt vanskelig. Heldigvis har jeg kunnet de siste årene (før pandemien).

Jeg har vært fritatt fra endel dugnad, eller fått andre oppgaver som baking e.l som jeg da kunne ordne i eget tempo. Heldigvis har det vært rom for det. Sykdom og form kan vi ikke alltid styre.

 

Vi skal være med barna til en venn, være med på deres opplegg på skolen deres. Vi setter stor pris på at barna har invitert oss, ønsker å dele dagen med oss som selskap. 😃 Jeg orker ikke gå i toget med dem, men skal stå å se på, det er nok det. Viktige er at vi er der.

Så skal vi sikkert se folketoget sammen med dem, så skal vi møte familie for å spise på restaurant.

Blir en lang dag, men det er det verdt.

 

Håper alle får en flott 17.mai og den feiringen de selv måtte ønske. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathea skrev (1 time siden):

Jeg skal bare være alene. Har ingen å være sammen med. Så prøver å sove mest mulig i morra. Hater alle høytider. Alle skal være så glade og fornøyde med venner. Mens jeg har ingen. Bare gråter her.

Det må være veldig vanskelig. Håper det ligger en endring foran deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal kjøre min gamle mor til familie et godt stykke unna. Så dagen går med til det. Regner med å få det hyggelig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...