Gå til innhold

Atarax


usikker

Anbefalte innlegg

Noen som (ennå) bruker denne?
For søvn..

Jeg får gjerne 100 stk av atarax, men knapt 10 stk i året av imovane…

Synes ikke den hjelper så godt med innsovning.

I tillegg er det interaksjoner med mine andre medisiner på atarax.. kanskje legen min overser dette?
Vil de virke bedre over tid?
Blir veldig trøtt på dagtid, men sover ennå urolig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo kun svare for egen del. Jeg forsøkte Atarax første gang i 2003. Da hadde jeg betydelig større problemer ved å sove da enn i dag - og den hadde ingen effekt. Måtte bruke andre medisiner.Jeg Starttet på minste dose, men har oppardeidet noe toleranse (dvs. at jeg nå har dårligere virkning). Men jeg opplever å sove godt og sammenhengende når jeg først gjør det :) .Men

jeg kjemper hele tiden mot spøkelset det er å bruke for høy dose av Atarax, da dette kan ha en uheldig bivirkning. Jeg kan istedenfor velge å bruke 1/2 tabl. Stesolid eller Apodorm i ny og ne - men ikke fast. Noen netter går det t.o.m. uten noen som helst medisiner også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Atarax er jo ett antihistamin så er ikke så godt egnet for innsovningsproblemer som Imovane, nå er det jo som du nevner vanlig at leger gjør alt de kan for å ikke skrive ut vanedannende medisiner da de regner med at alle blir avhengige eller mister kontrollen dessverre. Brukte selv 7.5mg Imovane i kombinasjon med 20mg Atarax da jeg prøvde SSRI siste gang. Hjalp i begynnelsen, men etter ett par uker på SSRI nyttet det ikke å få sove overhodet.

Uansett, du kan jo også prøve Vallergan som er ett annet antihistamin, personlig blir jeg helt slått ut av den, men kanskje den virker for deg.

Anonymkode: 92d76...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Atarax er jo ett antihistamin så er ikke så godt egnet for innsovningsproblemer som Imovane, nå er det jo som du nevner vanlig at leger gjør alt de kan for å ikke skrive ut vanedannende medisiner da de regner med at alle blir avhengige eller mister kontrollen dessverre. Brukte selv 7.5mg Imovane i kombinasjon med 20mg Atarax da jeg prøvde SSRI siste gang. Hjalp i begynnelsen, men etter ett par uker på SSRI nyttet det ikke å få sove overhodet.

Uansett, du kan jo også prøve Vallergan som er ett annet antihistamin, personlig blir jeg helt slått ut av den, men kanskje den virker for deg.

Anonymkode: 92d76...873

Er ikke Vallergan avregistrert?
Jeg har aldri prøvd/brukt det, men har Googlet det tidligere…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
usikker skrev (12 timer siden):

Er ikke Vallergan avregistrert?
Jeg har aldri prøvd/brukt det, men har Googlet det tidligere…

Jo, sjekket det nå. Rart.

Anonymkode: 92d76...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...