Gå til innhold

Behandling av paranoid psykose, tvang og depresjon


Steinriverton

Anbefalte innlegg

Steinriverton

Hvis man skal behandle paranoid psykose, tvang og alvorlig depresjon på en god måte. Hva kan være aktuelt? Er det nødvendig med flere medikamenter i kombinasjon eller bare ett, kan man klare seg uten medikamenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Steinriverton skrev (1 time siden):

Hvis man skal behandle paranoid psykose, tvang og alvorlig depresjon på en god måte. Hva kan være aktuelt? Er det nødvendig med flere medikamenter i kombinasjon eller bare ett, kan man klare seg uten medikamenter?

Jeg fikk diagnosen paranoid psykose for flere år siden. Jeg fikk bare antipsykotika zyphadera. Jeg var på tvang en liten stund. Da jeg kom over på frivillig, fikk jeg beskjed at jeg var helt fin, så hun skulle si i fra til legen at jeg kunne trappe ned å avslutte. Mens jeg trappet ned på medisinen,  fikk jeg beskjed at 25% ble helt frisk igjen. I dag er jeg ferdig nedtrappet og seponert medisin. Jeg tror det er ganske vanlig å prøve å trappe ned og prøve å seponere etter 2 års behandling,  antagelig for å se om den personen er av de 25% som blir helt frisk igjen. 

Anonymkode: 77ded...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de siste 6 årene også slitt med paranoid psykose, OCD og depresjon. Medisinert med Abilify. Sykdommen svinger. I perioder klarer jeg å håndtere symptomene på en grei måte, mens andre perioder takler jeg det dårlig. Vet ikke om det er vanlig? Føles ikke som om det finnes «noen vei ut».

Anonymkode: 4972b...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinriverton
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Har de siste 6 årene også slitt med paranoid psykose, OCD og depresjon. Medisinert med Abilify. Sykdommen svinger. I perioder klarer jeg å håndtere symptomene på en grei måte, mens andre perioder takler jeg det dårlig. Vet ikke om det er vanlig? Føles ikke som om det finnes «noen vei ut».

Anonymkode: 4972b...8e5

Har du blitt noe bedre av Abilify? Hvilken dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler det svinger uavhengig av medisinering. Dose kan ikke diskuteres her.

Anonymkode: 4972b...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinriverton
On 5/20/2022 at 5:43 PM, kupton said:

Det er helt nødvendig med medisiner. Antipsykotika pluss Ssri er nok nødvendig. 

Det er foreslått Cipralex + Abilify, håper dette kan funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...