Gå til innhold

Noen her med schizofreni uten hallusinasjoner?

Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg har nylig fått schizofreni diagnose. Men jeg føler meg veldig rar som har den diagnosen og aldri hørt stemmer eller hatt noen hallusinasjoner i det hele tatt. Selv ikke mens jeg har vært psykotisk. Har fått diagnosen bare på grunn av vrangforestillinger og negative symptomer. Jeg har opplevd at gulv og vegger kunne se bølgete ut men aldri sett noe som ikke er der. Er dette «vanlig»? Er det noen andre som ikke opplever hallusinasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (16 minutter siden):

Jeg har nylig fått schizofreni diagnose. Men jeg føler meg veldig rar som har den diagnosen og aldri hørt stemmer eller hatt noen hallusinasjoner i det hele tatt. Selv ikke mens jeg har vært psykotisk. Har fått diagnosen bare på grunn av vrangforestillinger og negative symptomer. Jeg har opplevd at gulv og vegger kunne se bølgete ut men aldri sett noe som ikke er der. Er dette «vanlig»? Er det noen andre som ikke opplever hallusinasjoner?

Kan jeg spørre hvordan du føler den psykotiske delen er? Jeg trodde det å være psykotisk,  var å høre stemmer?

Anonymkode: b4964...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jeg spørre hvordan du føler den psykotiske delen er? Jeg trodde det å være psykotisk,  var å høre stemmer?

Anonymkode: b4964...6eb

Nei det å være psykotisk kan være å høre stemmer/ se ting men også vrangforestillinger som jeg hadde. Jeg trodde foreksempel at verden var simulert og at helsepersonell visste om det og løy til meg. Her er en fin video som forklarer dette bedre en meg da: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (47 minutter siden):

Så for å få en psykoselidelse som diagnose er det "tilstrekkelig" kun med vrangforestillinger?

Anonymkode: f148a...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde diagnosen før. Hadde egentlig nesten bare negative symptomer. Om du søker opp schizofreni simplex så finner du mer om det.

Anonymkode: 1fdcd...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde diagnosen før. Hadde egentlig nesten bare negative symptomer. Om du søker opp schizofreni simplex så finner du mer om det.

Anonymkode: 1fdcd...9d7

Takk skal se mer inn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så for å få en psykoselidelse som diagnose er det "tilstrekkelig" kun med vrangforestillinger?

Jeg fikk diagnose på grunn av negative symptomer og vrangforestillinger. Så jeg måtte ha to symptomer i minst en måned for å få diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (53 minutter siden):

Nei det å være psykotisk kan være å høre stemmer/ se ting men også vrangforestillinger som jeg hadde. Jeg trodde foreksempel at verden var simulert og at helsepersonell visste om det og løy til meg. Her er en fin video som forklarer dette bedre en meg da: 

Takk for en fin video med god forklaring, forresten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...