Gå til innhold

Kan jeg få refundert en flex refunderbar bilett hos norwegian ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om hvis jeg kansellerer bookingen , vil den automatisk bli kansellert? 

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flex blir tilbakeført, ja. (Muligens minus noen avgiftsgreier, som uansett ikke er så mye, det står i så fall under vilkårene.)

Ta vare på e-postene du får automatisk av Norwegian ved avbestilling. Hvis du har betalt med kredittkort og regningen ikke har forfalt, kan du slippe å legge ut og vente på refusjon hvis du videresender dem til kortselskapet. Men kontakt kreditor først. 

Du får tilbake pengene hvis du har betalt regningen også. Det tar litt tid, men ikke så lang tid som enkelte opplevde ved covid-kanselleringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (På 21.5.2022 den 8.19):

Flex blir tilbakeført, ja. (Muligens minus noen avgiftsgreier, som uansett ikke er så mye, det står i så fall under vilkårene.)

Ta vare på e-postene du får automatisk av Norwegian ved avbestilling. Hvis du har betalt med kredittkort og regningen ikke har forfalt, kan du slippe å legge ut og vente på refusjon hvis du videresender dem til kortselskapet. Men kontakt kreditor først. 

Du får tilbake pengene hvis du har betalt regningen også. Det tar litt tid, men ikke så lang tid som enkelte opplevde ved covid-kanselleringene.

Jeg brukte faktura. Altså betaling via klarna. Håper på at det ikke blir noe krøll med tilbakebetaling pga det. Regningen fra Klarna står fortsatt, men forstår at det kan ta fra 1 til 7 dager før det er fikset. Håper det løser seg fort, og at det ikke blir noe rot nå. 

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (På 21.5.2022 den 8.19):

Flex blir tilbakeført, ja. (Muligens minus noen avgiftsgreier, som uansett ikke er så mye, det står i så fall under vilkårene.)

Ta vare på e-postene du får automatisk av Norwegian ved avbestilling. Hvis du har betalt med kredittkort og regningen ikke har forfalt, kan du slippe å legge ut og vente på refusjon hvis du videresender dem til kortselskapet. Men kontakt kreditor først. 

Du får tilbake pengene hvis du har betalt regningen også. Det tar litt tid, men ikke så lang tid som enkelte opplevde ved covid-kanselleringene.

Jeg betaler ikke regningen fra Klarna. Den har betalingsfrist til 17 juni, og den får bare stå inntil de har fikset dette. Jeg avbestillte for to dager siden. Det kunne gå 7 dager før det er ordnet. Det er kun meg som er redd at det blir noe rot fordi jeg brukte klarna. Men det skal det nok ikke bli av den årsak   :)

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg betaler ikke regningen fra Klarna. Den har betalingsfrist til 17 juni, og den får bare stå inntil de har fikset dette. Jeg avbestillte for to dager siden. Det kunne gå 7 dager før det er ordnet. Det er kun meg som er redd at det blir noe rot fordi jeg brukte klarna.

Klarna, PayPal o.l. håndterer sånt "hele tiden". For deg føles dette som en stor sak, men det er rutine for de andre involverte. Det er derfor man bestiller Flex, og det er ikke noe ekstraordinært med det du har gjort.

Det er rikelig tid til at dette ordner seg før forfall. Bare ta det med ro og vent til systemet har gjort sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (22 minutter siden):

Klarna, PayPal o.l. håndterer sånt "hele tiden". For deg føles dette som en stor sak, men det er rutine for de andre involverte. Det er derfor man bestiller Flex, og det er ikke noe ekstraordinært med det du har gjort.

Det er rikelig tid til at dette ordner seg før forfall. Bare ta det med ro og vent til systemet har gjort sitt.

Enig :). For meg høres det komplisert men det går sikkert bra. Jeg bestillte fleksi togbilletter istedet, fordi jeg liker ikke å fly alene. Klarer fint å fly når jeg har følge, men flyangsten begynner å blomstre når jeg skal fly alene. Jeg vurderer fortsatt om jeg skulle tatt fly på tilbaketuren, men jeg ville sett at de trakk beløpet på fakturaen først, slik at det ikke blir noe høy regning. Men jeg har jo rett på refusjon på beløpet uansett, så dette skal jo ordne seg   :)

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (8 timer siden):

Klarna, PayPal o.l. håndterer sånt "hele tiden". For deg føles dette som en stor sak, men det er rutine for de andre involverte. Det er derfor man bestiller Flex, og det er ikke noe ekstraordinært med det du har gjort.

Det er rikelig tid til at dette ordner seg før forfall. Bare ta det med ro og vent til systemet har gjort sitt.

Hørte at noen folk som jeg kjenner sier at norwegian betaler meg beløpet. Og at deretter skal jeg betale klarna. Men norwegian har ikke kontonummeret mitt. Og jeg har ikke fått oppgitt dette av norwegian. 

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hørte at noen folk som jeg kjenner sier at norwegian betaler meg beløpet. Og at deretter skal jeg betale klarna. Men norwegian har ikke kontonummeret mitt. Og jeg har ikke fått oppgitt dette av norwegian. 

Anonymkode: c03f1...8e8

I dette tilfellet har det ikke blitt betalt inn noe ennå. Da er det jo liten vits i å sende penger rundt mellom partene. Du skjønner vel selv at verken Norwegian eller Klarna kommer til å gi deg penger du ikke har lagt ut?

Det kan være annerledes hvis beløpet allerede er innbetalt. Sitt rolig i båten nå og vent litt, så får du bekreftelser etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (7 minutter siden):

I dette tilfellet har det ikke blitt betalt inn noe ennå. Da er det jo liten vits i å sende penger rundt mellom partene. Du skjønner vel selv at verken Norwegian eller Klarna kommer til å gi deg penger du ikke har lagt ut?

Det kan være annerledes hvis beløpet allerede er innbetalt. Sitt rolig i båten nå og vent litt, så får du bekreftelser etter hvert.

Det logiske er at norwegian melder klarna om at jeg har kansellert turen. 

Enig med deg. Jeg får sitte rolig nå og vente og se om betalingen slettes hos klarna etterhvert. :)

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (På 23.5.2022 den 19.02):

I dette tilfellet har det ikke blitt betalt inn noe ennå. Da er det jo liten vits i å sende penger rundt mellom partene. Du skjønner vel selv at verken Norwegian eller Klarna kommer til å gi deg penger du ikke har lagt ut?

Det kan være annerledes hvis beløpet allerede er innbetalt. Sitt rolig i båten nå og vent litt, så får du bekreftelser etter hvert.

Dette ordnet seg. Norwegian har fått slettet regningen. :D . Kjempebra!. Var bare meg som var unødvendig engstelig for at systemet inne fungerte. Men Norwegian fikset dette ganske så raskt egentlig  :)

Anonymkode: c03f1...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette ordnet seg. Norwegian har fått slettet regningen. :D . Kjempebra!. Var bare meg som var unødvendig engstelig

Det er jo det man betaler for ved å velge Flex. Men det er selsagt enklest hvis man avbestiller før noe er forfalt og betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...