Gå til innhold

Er det riktig


Soria

Anbefalte innlegg

av hjelpeapparatet å ikke bry seg når jeg forteller at jeg har konkrete selvmordsplaner, og ville gjøre det i kveld?

Det hjalp litt at moren min var her i ettermiddag så nå er bare tankene og metoden igjen, men ikke planen om å gjennomføre det. Må i hvert fall klare meg til i morgen.

Bare klare seg en dag, en time om gangen.

Kanskje er det bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Soria

Syns det er rart at hjelpeapparatet ikke reagerer når du sier du vil ta livet av deg.

Hva ønsker du egentlig at de skal gjøre?

Kanskje er det en måte å ansvarliggjøre deg på at de ikke griper inn?

Høres klokt ut at du har besluttet å gi morgendagen en sjanse.

Syns du skal gi resten av livet en sjanse. Det er nok gode dager som venter på deg, selv om det nok kommer svarte dager, også.

Du har mye å bidra med her i verden. Mange blir lei seg hvis du blir borte. Du har en mamma som tydeligvis bryr seg mye om deg!

Så bestem deg for å leve, selv om livet føles fælt akkurat i dag.

Gode tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Soria

Syns det er rart at hjelpeapparatet ikke reagerer når du sier du vil ta livet av deg.

Hva ønsker du egentlig at de skal gjøre?

Kanskje er det en måte å ansvarliggjøre deg på at de ikke griper inn?

Høres klokt ut at du har besluttet å gi morgendagen en sjanse.

Syns du skal gi resten av livet en sjanse. Det er nok gode dager som venter på deg, selv om det nok kommer svarte dager, også.

Du har mye å bidra med her i verden. Mange blir lei seg hvis du blir borte. Du har en mamma som tydeligvis bryr seg mye om deg!

Så bestem deg for å leve, selv om livet føles fælt akkurat i dag.

Gode tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Soria

Syns det er rart at hjelpeapparatet ikke reagerer når du sier du vil ta livet av deg.

Hva ønsker du egentlig at de skal gjøre?

Kanskje er det en måte å ansvarliggjøre deg på at de ikke griper inn?

Høres klokt ut at du har besluttet å gi morgendagen en sjanse.

Syns du skal gi resten av livet en sjanse. Det er nok gode dager som venter på deg, selv om det nok kommer svarte dager, også.

Du har mye å bidra med her i verden. Mange blir lei seg hvis du blir borte. Du har en mamma som tydeligvis bryr seg mye om deg!

Så bestem deg for å leve, selv om livet føles fælt akkurat i dag.

Gode tanker fra

Ja, jeg har en mor som bryr seg, o en bror. Men sorgen varer kortere enn denne veige bekynringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en mor som bryr seg, o en bror. Men sorgen varer kortere enn denne veige bekynringen

Det er sant. Bekymring er ei påkjenning. Den er som et evig gnagsår i magen.

Likevel - det er bedre å ha noen å bekymre seg for enn ikke å ha noen! En må få lov til å være bekymret for dem en er glad i når en vet de har problemer.

Å være glad i noen som velger bort livet tror jeg er verre å takle! Tror aldri den smerten en føler da kan leges helt. En må leve med savne av den en var glad i, og med tanken på at man ikke greide å hjelpe vedkommende.

Er mamma til ei med borderlinediagnose, og vet mye om sjølskading, utagering og overdoser. Kjenner følelsen av bekymring. Kjenner følelsen av redsel for å miste datteren min. Hun er ei flott jente og jeg er veldig glad i henne.

Nå er jenta mi i ferd med å bli frisk. Det har vært en tøff prosess, men hun er i ferd med å lykkes.

Du kan klare det samme! Benytt deg av hjelpeapparatet, kanskje av medisiner i perioder, og slåss for å bli bedre. Kanskje kognitiv terapi kan hjelpe deg? Det er tøft og setter krav til deg, men vil du komme videre med livet ditt, kan det være veien å gå!

Ikke gi opp, Soria!

Hilsen hønemor og myrsnipemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...