Gå til innhold

Har glemt hvordan jeg puster normalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i lang tid, de siste årene, ikke fått til å puste skikkelig. Jeg fikk beskjed av en psykolog om at så lenge jeg var i live, så pustet jeg, som svar på at jeg sa jeg ikke følte jeg fikk puste. Jeg har de siste årene hatt en følelse av at jeg ikke har fått nok luft i lungene, har ikke fått til å puste med magen, luften har liksom sluttet rett nede i brystet. 

Jeg har hatt en depresjon og vært sterkt plaget av angst. Jeg har i perioder vært utrolig svimmel og så kvalm at jeg knapt kan bevege meg. Jeg har også vært plaget av en nummen følelse i kroppen som jeg føler er fordi jeg ikke har fått nok oksygen. 

Nå har jeg gått til behandling en stund, jeg har begynt på medisiner og jeg kjenner at en del ting har sluppet taket. Nå har jeg lagt merke til et nytt problem, jeg holder pusten. Akkurat som om jeg har glemt hvordan jeg puster normalt. Noen som har noen råd til hvordan jeg kan få til å puste normalt igjen? 

Anonymkode: 0fda7...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har i lang tid, de siste årene, ikke fått til å puste skikkelig. Jeg fikk beskjed av en psykolog om at så lenge jeg var i live, så pustet jeg, som svar på at jeg sa jeg ikke følte jeg fikk puste. Jeg har de siste årene hatt en følelse av at jeg ikke har fått nok luft i lungene, har ikke fått til å puste med magen, luften har liksom sluttet rett nede i brystet. 

Jeg har hatt en depresjon og vært sterkt plaget av angst. Jeg har i perioder vært utrolig svimmel og så kvalm at jeg knapt kan bevege meg. Jeg har også vært plaget av en nummen følelse i kroppen som jeg føler er fordi jeg ikke har fått nok oksygen. 

Nå har jeg gått til behandling en stund, jeg har begynt på medisiner og jeg kjenner at en del ting har sluppet taket. Nå har jeg lagt merke til et nytt problem, jeg holder pusten. Akkurat som om jeg har glemt hvordan jeg puster normalt. Noen som har noen råd til hvordan jeg kan få til å puste normalt igjen? 

Anonymkode: 0fda7...2aa

Jeg har en sønn som slet en stund med angst. Vi var i behandling på bup  Der lærte han seg å puste vinduer, som behandleren kalte det. Da skulle han puste inn mens han tenkte seg opp den ene siden av vinduet og bort hele toppen av vinduet, så skulle han puste ut når han tenkte seg ned den andre siden av vinduet og bort på undersiden av vinduet. På den måten fikk han pustet godt ned i megen når han pustet inn og fikk pustet godt ut. Jeg syns personlig den måten å tenke pust på, er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange forskjellige pusteøvelser, prøv å søke på nett. Finn deg en du er komfortabel med og øv å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 12.14):

Jeg har i lang tid, de siste årene, ikke fått til å puste skikkelig. Jeg fikk beskjed av en psykolog om at så lenge jeg var i live, så pustet jeg, som svar på at jeg sa jeg ikke følte jeg fikk puste. Jeg har de siste årene hatt en følelse av at jeg ikke har fått nok luft i lungene, har ikke fått til å puste med magen, luften har liksom sluttet rett nede i brystet. 

Jeg har hatt en depresjon og vært sterkt plaget av angst. Jeg har i perioder vært utrolig svimmel og så kvalm at jeg knapt kan bevege meg. Jeg har også vært plaget av en nummen følelse i kroppen som jeg føler er fordi jeg ikke har fått nok oksygen. 

Nå har jeg gått til behandling en stund, jeg har begynt på medisiner og jeg kjenner at en del ting har sluppet taket. Nå har jeg lagt merke til et nytt problem, jeg holder pusten. Akkurat som om jeg har glemt hvordan jeg puster normalt. Noen som har noen råd til hvordan jeg kan få til å puste normalt igjen? 

Anonymkode: 0fda7...2aa

Forlenge utpusten. Audun Myskja har skrevet mye om pust. 

Hverdagspust ved Audun Myskja - YouTube 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...