Gå til innhold

Matboks full av mugg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fant en gjenglemt matboks i en pose med brødskive i som hadde mugnet mye. Hvordan vasker dere en slik matboks? Vil være sikker på å få bort muggen ordentlig.

Anonymkode: f04e1...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fant en gjenglemt matboks i en pose med brødskive i som hadde mugnet mye. Hvordan vasker dere en slik matboks? Vil være sikker på å få bort muggen ordentlig.

Anonymkode: f04e1...365

Jeg har bare skylt dem godt i så varmt vann som mulig fra kranen med såpe og deretter vasket dem i oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg har bare skylt dem godt i så varmt vann som mulig fra kranen med såpe og deretter vasket dem i oppvaskmaskinen.

Jeg ville brukt zalo i tillegg den blir ikke ren med kun varmt vann, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-Astri skrev (3 minutter siden):

Jeg ville brukt zalo i tillegg den blir ikke ren med kun varmt vann, 

Jeg skrev jo det... Varmt vann med såpe. I tillegg til såpa i oppvaskmaskina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev jo det... Varmt vann med såpe. I tillegg til såpa i oppvaskmaskina.

Håndsåpe kunne man da trodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-Astri skrev (4 minutter siden):

Håndsåpe kunne man da trodd. 

Ok. Jeg brukte på den tiden dette var aktuelt et annet oppvaskmiddel enn Zalo så derfor valgte jeg å skrive såpe, det er vel ikke akkurat vanlig å vaske oppvasken med håndsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inga-Astri
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg brukte på den tiden dette var aktuelt et annet oppvaskmiddel enn Zalo så derfor valgte jeg å skrive såpe, det er vel ikke akkurat vanlig å vaske oppvasken med håndsåpe.

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi har hatt et ukjent antall "muggbokser" her i huset opp gjennom årene med tre barn (som etterhvert ble tenåringer og voksne). Det hender fremdeles innimellom at hun yngste, som nå er myndig, glemmer igjen en boks med matrester i ei veske eller en sekk....

Som regel går det bort med varmt vann og zalo og oppvaskbørste + oppvaskmaskin etterpå, men noen ganger måtte jeg skrubbe med skrubb eller stålull for å få det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Jeg trodde det overlevde mugg når man bare vasket den, men kanskje det holder? Mener å ha hørt man bør bruke eddikk og frysing på et tupperwareparty, men husker ikke helt hvordan man gikk frem. skal man ha konsentrert eddik eller utblandet? Eller holder det med og bare få det synlig rent? 

Anonymkode: f04e1...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar. Jeg trodde det overlevde mugg når man bare vasket den, men kanskje det holder? Mener å ha hørt man bør bruke eddikk og frysing på et tupperwareparty, men husker ikke helt hvordan man gikk frem. skal man ha konsentrert eddik eller utblandet? Eller holder det med og bare få det synlig rent? 

Anonymkode: f04e1...365

Har aldri merket noe etter en slik dobbel vask (varmt vann + oppvaskmiddel og deretter oppvaskmaskin) her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...