Gå til innhold

Hvorfor går nesten alltid de med anoreksi med supertrange bukser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser på f. Eks tiktok, hvorfor er nesten alle de med anoreksi som legger ut videoer de bruker treningsthights, tights og ellers bare veldig trange bukser. Jeg tenker automatisk at de er vel glade i å vise frem at de er så tynne, får også følelsen av at de ønsker sympati egentlig. Trodde de med anoreksi mislikte kroppen sin og ønsket å skjule den mest mulig? 

Anonymkode: 495c4...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser nå stadig vekk jenter som er innlagt på spiseenheten (avdelingen er ved siden av der jeg pleier å være innlagt) som går med vide bukser. Sjeldent jeg ser de gå med helt trange klær faktisk.

Jeg har ikke anoreksi, men spiseforstyrrelse, og går i tights uansett om jeg er undervektig eller normalvektig. Har ikke noe med oppmerksomhet å gjøre. 

Du kan ikke så mye om spiseforstyrrelser hvis du tror det bare handler om å mislike kroppen sin. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange med anoreksi bruker tiktok til å kunne gjennomføre body check.  Det er det samme Eugenia Cooney gjør på sine liver. Går i små, supertrange klær, viser seg frem fra noen faste vinkler, løfter på den samme kassen om og om igjen.

Det er lettere å se om man har gått opp eller ned i vekt om man har på seg små trange klær, og selvsagt får man også oppmerksomhet for det.

Husk at mange med anoreksi er fullt klar over at de er sykelig tynne, og næres av kommentarer som sier at " oi du er skikkelig tynn! " du er for tynn! " " det der er ikke friskt du ser ut som et skjelett! " . Det er en myte at alle med anoreksi tror de er feite når de er 40 kilo. Mange  vet utmerket godt at de er alt for tynne, og de liker å få bekreftet det for i dere stode så går det da riktig vei.

 

 

Anonymkode: f05c3...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mange med anoreksi bruker tiktok til å kunne gjennomføre body check.  Det er det samme Eugenia Cooney gjør på sine liver. Går i små, supertrange klær, viser seg frem fra noen faste vinkler, løfter på den samme kassen om og om igjen.

Det er lettere å se om man har gått opp eller ned i vekt om man har på seg små trange klær, og selvsagt får man også oppmerksomhet for det.

Husk at mange med anoreksi er fullt klar over at de er sykelig tynne, og næres av kommentarer som sier at " oi du er skikkelig tynn! " du er for tynn! " " det der er ikke friskt du ser ut som et skjelett! " . Det er en myte at alle med anoreksi tror de er feite når de er 40 kilo. Mange  vet utmerket godt at de er alt for tynne, og de liker å få bekreftet det for i dere stode så går det da riktig vei.

 

 

Anonymkode: f05c3...0ce

Ja. Da jeg gikk fra undervektig til normalvektig så tok jeg det ikke som et kompliment når jeg fikk kommentarer på at jeg så sunnere ut. For meg betydde det bare at jeg hadde mistet kontrollen og lagt på meg uten at det var det jeg ville. Det var triggende å få et slikt kompliment. Som det jo egentlig var ment som. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...