Gå til innhold

Blodgivere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må man være umedisinert og være fysisk og mentalt frisk hvis man skal bli blodgiver, eller er det bare det at man må være uten medisiner?

Anonymkode: 9e478...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Her kan du lese om hvem som ikke kan gi blod: Hvem kan ikke gi blod? - Røde Kors (rodekors.no)

Når jeg gir blod, blir jeg spurt om medisinbruk den siste måneden (jeg går ikke på noe fast, men det hender jeg bruker f.eks. Paracet, Ventoline, Zyrtec mm). Du bør også ha mentalt overskudd, ikke være veldig sliten o.l. 

Det er stort behov for flere givere! Så til de som har mulighet: meld dere som blodgivere ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (47 minutter siden):

Her kan du lese om hvem som ikke kan gi blod: Hvem kan ikke gi blod? - Røde Kors (rodekors.no)

Når jeg gir blod, blir jeg spurt om medisinbruk den siste måneden (jeg går ikke på noe fast, men det hender jeg bruker f.eks. Paracet, Ventoline, Zyrtec mm). Du bør også ha mentalt overskudd, ikke være veldig sliten o.l. 

Det er stort behov for flere givere! Så til de som har mulighet: meld dere som blodgivere ❤️ 

Hva med de som drikker mye alkohol? Det stod det ingenting om, det gjør min bror og han er blodgiver. Ha tenk på det mange ganger og så er han så urenslig. Ville ikke hatt blodet hans. 

Anonymkode: 403b4...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva med de som drikker mye alkohol? Det stod det ingenting om, det gjør min bror og han er blodgiver. Ha tenk på det mange ganger og så er han så urenslig. Ville ikke hatt blodet hans. 

Anonymkode: 403b4...581

Urenslig? Skjønner ikke hva du mener?

En blir faktisk ikke spurt om alkoholforbruk, heller ikke om en har drukket alkohol det siste døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...