Gå til innhold

Bør jeg utredes for ADHD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nevøen min fikk nylig påvist ADHD i 20 årene og broren min er ikke ferdig utredet, men fikk beskjed om at han mest sannsynlig har det også. Både han og jeg har store angst og depresjon plager og har hatt det hele livet. Burde jeg også bli utredet for dette?, Er det vanlig at søsken har det? 

Anonymkode: fa580...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nevøen min fikk nylig påvist ADHD i 20 årene og broren min er ikke ferdig utredet, men fikk beskjed om at han mest sannsynlig har det også. Både han og jeg har store angst og depresjon plager og har hatt det hele livet. Burde jeg også bli utredet for dette?, Er det vanlig at søsken har det? 

Anonymkode: fa580...14f

Er du gutt eller jente? 

Anonymkode: cb877...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er du gutt eller jente? 

Anonymkode: cb877...749

Gutt

Anonymkode: fa580...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Tengel sine tester er et godt hjelpemiddel - denne kan jo gi deg en pekepinn på om du bør utredes:
https://www.tengel.no/adhd-test-voksne/

Det å være ukonsentrert og å ha mye uro/kaos i hodet, impulsivitet er vel noen hovedsymptomer på ADHD, etter hva jeg har forstått. Mange har også oppfarenhet/sinneproblemer, noe som kan bli utfordrende i parforhold. (Angst og depresjon i seg selv, er ikke nok til å ha ADHD. Konsentrasjonsproblemer, hyperfokus, å være glemsom derimot er viktigere faktorer, så langt jeg har forstått. Men det kan absolutt gå hånd i hånd med bl.a. depresjon, om du altså har disse andre faktorene også).

Endret av Anonym_5-3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...