Gå til innhold

Hvordan vite fettprosenten sim?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen måte å kunne anslå sånn cirka dette? Jeg lurer på om jeg ervtynnfeit nemlig. Har lite muskler og veier lite. Men er og høy... usikker. Er ingen invodyscan i nærheten. 

Anonymkode: 824fb...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er det noen måte å kunne anslå sånn cirka dette? Jeg lurer på om jeg ervtynnfeit nemlig. Har lite muskler og veier lite. Men er og høy... usikker. Er ingen invodyscan i nærheten. 

Anonymkode: 824fb...183

De fleste treningssentre har vel slike vekter der man kan få scannet og sjekket mot å betale noen kroner. Ellers er legen et sted å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

De fleste treningssentre har vel slike vekter der man kan få scannet og sjekket mot å betale noen kroner. Ellers er legen et sted å prøve.

Bor ikke i nærheten av et slikt senter. Må reise typ en time med toget men det blir jo litt dyrt da. De skulle vist tilby det på et senter i min by men det gjorde de visst ikke lenger, grunnen vet jeg ikke. Legen min han skjønner deg ikke på sånt, han spurte meg hva jeg veide for det gjør han med alle sine pasienter og da sa så jeg 60-65.. Er 173. Men han bare lo litt og så veier du 45 til 50 kanskje? Og at heg kan veie meg det siden de får vekt det og da sa så jeg at det er ikke vits det er bare en vanlig vekt som ikke sier noe om fettprosenten.hadde jeg hatt normalt med muskler kunne man pkyaset på 15 kg sikkert.

Anonymkode: 824fb...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor ikke i nærheten av et slikt senter. Må reise typ en time med toget men det blir jo litt dyrt da. De skulle vist tilby det på et senter i min by men det gjorde de visst ikke lenger, grunnen vet jeg ikke. Legen min han skjønner deg ikke på sånt, han spurte meg hva jeg veide for det gjør han med alle sine pasienter og da sa så jeg 60-65.. Er 173. Men han bare lo litt og så veier du 45 til 50 kanskje? Og at heg kan veie meg det siden de får vekt det og da sa så jeg at det er ikke vits det er bare en vanlig vekt som ikke sier noe om fettprosenten.hadde jeg hatt normalt med muskler kunne man pkyaset på 15 kg sikkert.

Anonymkode: 824fb...183

En kvinne på 60kg har normalt ikke mer mer enn 20 kg muskler i kroppen. Da sier det seg selv at du ikke mangler 15kg muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har selvsagt ikke høy fettprosent uansett hvor lite muskler du har. Dette vet du egentlig selv. 
 
For å bedre helsa bør du legge på deg. Det vet du selvsagt også. (Men jeg skjønner at det er vanskelig for deg.)

Når du ev. oppnår normalvekt kan det kanskje være ok å se på forholdet mellom fett og muskler. Ikke før. Ferdig snakka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (44 minutter siden):

En kvinne på 60kg har normalt ikke mer mer enn 20 kg muskler i kroppen. Da sier det seg selv at du ikke mangler 15kg muskler.

Jeg veier ikke 60, men 50. Og det er da så jeg tenker at jeg mangler rundt 15 kg muskler har veid 50 tidligere når jeg hadde mye vmuskler. 

Anonymkode: 824fb...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...