Gå til innhold

Sukkerersratning


Glitter

Anbefalte innlegg

Hvilken sukkererstatning er best mtp sunnhet og smak? Har prøvd Natreen og sukrin Gold. Følte jeg fikk en litt rar smak i munnen av sukrin, men det er kanskje bare en vanesak? Har pleid å ha en halv banan i havregrøten for søtning, men tenkte at hvis jeg bytter ut banan, har i en SS chiafrø og sukkerfritt sukker så vil jeg vel holde meg mett lenger samt mer stabilt blodsukker enn en halv banan? 

Jeg blir så sukkersugen av vanlig sukker og unngår vanlig bordsukker av den grunn. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hattifnattus

Jeg bruker Tights sin tagatose eller Finesse fra funksjonell mat ( de samme som fører sukrinproduktene ) de få gangene i året jeg bytter ut sukker med noe annet. Jeg tror de er relativt trygge, men vet noen kan bli dårlige i magen hvis de spiser store mengder tagatose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (22 minutter siden):

Jeg bruker Tights sin tagatose eller Finesse fra funksjonell mat ( de samme som fører sukrinproduktene ) de få gangene i året jeg bytter ut sukker med noe annet. Jeg tror de er relativt trygge, men vet noen kan bli dårlige i magen hvis de spiser store mengder tagatose. 

Okei. Får man kjøpt det på vanlig butikk, eller må jeg evt handle på nett? Har akkurat kjøpt sukrin så må bruke den opp først da tenker jeg, men. 

Det står på pakken at store mengder kan være lakserende. Spørsmålet er jo hva store mengder er. Jeg hadde tre t-skjeer blandet i grøten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Okei. Får man kjøpt det på vanlig butikk, eller må jeg evt handle på nett? Har akkurat kjøpt sukrin så må bruke den opp først da tenker jeg, men. 

Det står på pakken at store mengder kan være lakserende. Spørsmålet er jo hva store mengder er. Jeg hadde tre t-skjeer blandet i grøten. 

Jeg bruker Finesse bakesukker i krem, bakst o.l. Sukrin gold går an i små mengder (blander det inn når jeg lager granola) , vanlig sukrin er gyselig. I grøt bruker jeg noen dråper flytende stevia, fås på helsekosten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (2 timer siden):

Okei. Får man kjøpt det på vanlig butikk, eller må jeg evt handle på nett? Har akkurat kjøpt sukrin så må bruke den opp først da tenker jeg, men. 

Det står på pakken at store mengder kan være lakserende. Spørsmålet er jo hva store mengder er. Jeg hadde tre t-skjeer blandet i grøten. 

Tagatosen trur jeg du bare får på tights.no, men finesse har jeg sett på diverse helsekostbutikker.

3 teskjeer ser ikke jeg på som store mengder, og for meg ville det gått bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Jeg bruker Finesse bakesukker i krem, bakst o.l. Sukrin gold går an i små mengder (blander det inn når jeg lager granola) , vanlig sukrin er gyselig. I grøt bruker jeg noen dråper flytende stevia, fås på helsekosten. 

Takk for tips. :)

hattifnattus skrev (1 time siden):

Tagatosen trur jeg du bare får på tights.no, men finesse har jeg sett på diverse helsekostbutikker.

3 teskjeer ser ikke jeg på som store mengder, og for meg ville det gått bra. :) 

Ok. Takk for tips. :)

Jeg får prøve litt forskjellig og se hva jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...