Gå til innhold

Blir sosiale egenskaper dårligere ved schizofreni og psykoser?


Everybody

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som opplever det? At man ikke fungerer like bra sosialt og at selvtilliten blir borte. Man føler ingen glede ved å være sosial og man blir asosial? Hjelper det da å øve på sosiale settinger eller må det medisiner til for å medisinere bort sykdommen og psykosen slik at man fungerer bedre? Merket at da jeg ble psykotisk så følte jeg meg ikke som meg selv og det var som om hjernen fungerte på en annen måte. Jeg følte ingen selvtillit og ble bare flat og ble apatisk. Har blitt bedre med medisiner men føler meg ikke som før jeg ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja jeg er blitt så dårlig at jeg har ingen venner en gang så ja.. 

Anonymkode: d3ee8...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (13 minutter siden):

Ja, de blir dårligere.

Pga sykdommen i seg selv (typ at den bokstavelig talt spiser opp hjernen) eller pga at folk med schizofreni isolerer seg og kanskje mer at de da glemmer sosiale ferdigheter? 

Anonymkode: d3ee8...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Pga sykdommen i seg selv (typ at den bokstavelig talt spiser opp hjernen) eller pga at folk med schizofreni isolerer seg og kanskje mer at de da glemmer sosiale ferdigheter? 

Det er det jeg også lurer på. Om det kanskje ikke bare er å øve på det sosiale når det er sykdommen som gjør en slik? Er det da bare medisiner som kan gjøre en bedre med å dempe symptomene og angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga sykdommen i seg selv (typ at den bokstavelig talt spiser opp hjernen) eller pga at folk med schizofreni isolerer seg og kanskje mer at de da glemmer sosiale ferdigheter? 

Anonymkode: d3ee8...57b

Begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga sykdommen i seg selv (typ at den bokstavelig talt spiser opp hjernen) eller pga at folk med schizofreni isolerer seg og kanskje mer at de da glemmer sosiale ferdigheter? 

Anonymkode: d3ee8...57b

På hvilken måte mener du at sykdommen spiser opp hjernen?

Anonymkode: 486fc...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pga sykdommen i seg selv (typ at den bokstavelig talt spiser opp hjernen) eller pga at folk med schizofreni isolerer seg og kanskje mer at de da glemmer sosiale ferdigheter? 

Anonymkode: d3ee8...57b

Spiser opp hjernen?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Pga sykdommen i seg selv (typ at den bokstavelig talt spiser opp hjernen) eller pga at folk med schizofreni isolerer seg og kanskje mer at de da glemmer sosiale ferdigheter? 

Er vel det som er vanlig ved demens som gjør at man til slutt dør, men ikke hørt at hjerneceller blir spist opp ved schizofreni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...