Gå til innhold

Burde jeg ringe legevakten eller er det bare tull nå?


Soria

Anbefalte innlegg

Beklager maset, men jeg har liksom ingen andre steder å henvende meg.

Nå er jeg full av piller og alkohol. Ville ikke være i stand til å gjennomføre mine tidligere nevnte selvmordsplaner om jeg ville det. Da er det vel egentlig bare tull å ringe legevakten? Det er jo ikke lenger noen selvmordsfare i kveld.

Når ringer man egentlig legevakten? Jeg har gjort det tidligere_etter_å ha tatt overdose.

Ikke at jeg tør å ringe.

Jeg har tilbrakt hele kvelden med å drømme om hvor deilig det ville slippe å være mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

taog ring du vennen trenger det forstår jeg det ergodt åfå hjelp

LYKKE TIL

god klem fra meg

Blir man tatt på alvor når man er full da?

Tør jo ikke heller. Aner ikke hva jeg skal si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man tatt på alvor når man er full da?

Tør jo ikke heller. Aner ikke hva jeg skal si

har reist inn selv full jeg en gang ble troddogdethjalp det gjorde detLYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Dine trusler om og forsøk på selvmord er vel et sterkt rop om hjelp - ikke et ønske om å dø?

Har du gjort det nok ganger gidder ikke folk å høre på deg.

Så vist jeg vet har du vært innlagt - men vet ikke om du er 'ferdigbehandlet' eller du ikke ønsket å være der mer ?

Så har jeg fått med meg at du ikke øsnker å ta tabletter fordi du ikke tror / vil innse at du er syk?? For det er du vel Soria ? Ut fra hva du skriver her så er du her - og du ønsker hjelp.

Vet ikke helt om nhd har sagt noe til deg om hva du bør gjøre ? Du må be om og ta imot den hjelpen du kan få.

Nå ikveld bør du jo vurdere selv din egen tilstand - føler du deg trygg på at du ikke finner på noe er vel det beste å bare ta det med ro - ikke innta noe mer piller/alkohol.

Jeg er litt småirritert på deg nå jeg Soria - du har vist at du har hatt vilje til å takle problemene dine - du har vist at du har masse fine kvaliteter - du er et GODT menneske - ikke tull sånn med livet ditt som du gjør nå. Du fortjener bedre - og det er litt opp til deg selv å få det til.

Du har det ikke lett - og du klarer ikke å løse dette alene.

Nå kjefter jeg litt - men jeg vil deg alt godt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gå og legge deg! Ikke noe mer alkohol eller piller ikveld.

Hvis du ikke klarer å ta vare på deg selv til i morgen, så må du selvfølgelig ringe legevakten. Hvis du klarer å komme deg gjennom natten, så synes jeg heller du skal kontakte hjelpeapparatet på dagtid når du er edru. Det kommer mye mer meningsfylt ut av det . Men det er bedre at du forsøker å kontakte legevakt FØR du evt. tar en overdose.

God natt, Soria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Den eneste grunnen til å ringe legevakten måtte være at du trenger akutt behandling for din selvpåførte forgiftning. Hvorvidt det er nødvendig eller ikke, kan jeg ikke ta stilling til.

Legevakten kan ikke hjelpe deg med dine psykiske problemer. Disse får du god hjelp for, men du har på eget initiativ avbrutt denne behandlingen de siste dagene.

Det beste du kan gjøre er å kvitte deg med rusen og forgiftningen for deretter å gjenoppta den behandling som var avtalt. Dette gjelder bårde medisner og kontakt med fagpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til å ringe legevakten måtte være at du trenger akutt behandling for din selvpåførte forgiftning. Hvorvidt det er nødvendig eller ikke, kan jeg ikke ta stilling til.

Legevakten kan ikke hjelpe deg med dine psykiske problemer. Disse får du god hjelp for, men du har på eget initiativ avbrutt denne behandlingen de siste dagene.

Det beste du kan gjøre er å kvitte deg med rusen og forgiftningen for deretter å gjenoppta den behandling som var avtalt. Dette gjelder bårde medisner og kontakt med fagpersoner.

Trenger ingen behandling or dette.

Ellers hjelper jo behandlingen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soria.

Du skal legge deg og du skal sove.

I morgen skal du tenke konstruktivt: Hva vil du egentlig med livet ditt?

Skal du få det bedre, må du gjøre en innsats selv, også. Hjelpeapparatet kan HJELPE, men du må være med på laget og gjøre den tøffeste jobben!

Prøv å drømme om hvor deilig det ville å bli så frisk at du var istand til å nyte livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...