Gå til innhold

Gi fortsatt bursdags-og julegaver til tantebarn som nærmer seg 30 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke kontakt med tantebarn til vanlig. Kun i familiebesøk maks en til to ganger årlig. Gir dere gaver til såpass voksne tantebarn?  Jeg pleier å sende gaven i posten.  Men nå tenker jeg at de begynner å bli litt store til å få gaver av en tante som de har minimal kontakt med. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: d79f3...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir ikke gave til voksne nieser og nevøer når det ikke er noen sammenkomst, sender bare en gratulasjonsmelding.

Til jul gir jeg noe (lite), hvis vi feirer julaften sammen, ikke ellers.

Sånn har det vært siden de ble voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke kontakt med tantebarn til vanlig. Kun i familiebesøk maks en til to ganger årlig. Gir dere gaver til såpass voksne tantebarn?  Jeg pleier å sende gaven i posten.  Men nå tenker jeg at de begynner å bli litt store til å få gaver av en tante som de har minimal kontakt med. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: d79f3...373

Du burde forsette å gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke kontakt med tantebarn til vanlig. Kun i familiebesøk maks en til to ganger årlig. Gir dere gaver til såpass voksne tantebarn?  Jeg pleier å sende gaven i posten.  Men nå tenker jeg at de begynner å bli litt store til å få gaver av en tante som de har minimal kontakt med. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: d79f3...373

Tener du bør slutte å gi hvis du ikke detaler i selskapet.

Anonymkode: 7797a...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir tantebarn når jeg blir bedt i selskap og hvis vi feirer jul sammen.  Synes det er helt greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Inga-Astri skrev (1 time siden):

Du burde forsette å gi. 

Hvorfor bør man fortsette å gi ? 

Anonymkode: d79f3...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inga-Astri
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor bør man fortsette å gi ? 

Anonymkode: d79f3...373

Det er vanlig høflighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Inga-Astri skrev (2 timer siden):

Det er vanlig høflighet 

Det er jeg ikke enig i. Mine tanker og onkler sluttet å gi gaver til meg da jeg var 21 år. Forventet ikke gaver av de når jeg var så gammel heller. 

Anonymkode: d79f3...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Mine tanker og onkler sluttet å gi gaver til meg da jeg var 21 år. Forventet ikke gaver av de når jeg var så gammel heller. 

Anonymkode: d79f3...373

Da var de sære 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inga-Astri
laban skrev (5 timer siden):

Jeg gir ikke gave til voksne nieser og nevøer når det ikke er noen sammenkomst, sender bare en gratulasjonsmelding.

Til jul gir jeg noe (lite), hvis vi feirer julaften sammen, ikke ellers.

Sånn har det vært siden de ble voksne.

(Lite) som en asjett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Inga-Astri skrev (1 time siden):

(Lite) som en asjett? 

En polkagris?

Anonymkode: 7797a...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Inga-Astri skrev (4 timer siden):

Da var de sære 

Det er ikke mitt syn på saken. Er man voksen så forventer man ikke gaver av tanter og onkler man har lite kontakt med til bursdager og jul. 

Anonymkode: d79f3...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-Astri skrev (På 4.6.2022 den 14.00):

(Lite) som en asjett? 

Nei, i betydning nokså rimelig. "Lite" kostnad, ikke størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet rett og slett ikke om jeg skal våge å slutte å gi gaver til godt voksne tantebarn. Det er jo slik at det virker som om det er en uting for enkelte å gjøre. 

Det som er veldig rart er å sende dem gave når jeg har ingen kontakt med denm, og de er godt etablerte.  

Jeg har dårlig økonomi til å holde på å gi , men jeg føler for å gi for å ikke skape spørsmål og misnøye. Får et inntrykk dersom jeg leser meg rundt på nettet at mange i dag vil gi gaver til tantebarn for resten av livet. 

Er jo kjekt å gi folk gaver, men jeg synes at det er litt press når man har dårlig økonomi. Mine egne tanter og onkler sluttet å gi til meg da jeg var 22 år. Jeg ville ikke forventet å fått fra dem. Og jeg ville ikke forventet å fått fra dem nå når jeg er over 40 år. Men i dag er det etter hva jeg leser veldig vanlig å gi gaver hele livet til tantebarn. 

Anonymkode: d79f3...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg vet rett og slett ikke om jeg skal våge å slutte å gi gaver til godt voksne tantebarn. Det er jo slik at det virker som om det er en uting for enkelte å gjøre. 

Det som er veldig rart er å sende dem gave når jeg har ingen kontakt med denm, og de er godt etablerte.  

Jeg har dårlig økonomi til å holde på å gi , men jeg føler for å gi for å ikke skape spørsmål og misnøye. Får et inntrykk dersom jeg leser meg rundt på nettet at mange i dag vil gi gaver til tantebarn for resten av livet. 

Er jo kjekt å gi folk gaver, men jeg synes at det er litt press når man har dårlig økonomi. Mine egne tanter og onkler sluttet å gi til meg da jeg var 22 år. Jeg ville ikke forventet å fått fra dem. Og jeg ville ikke forventet å fått fra dem nå når jeg er over 40 år. Men i dag er det etter hva jeg leser veldig vanlig å gi gaver hele livet til tantebarn. 

Anonymkode: d79f3...373

Send heller en gratulasjon med SMS eller på Facebook.

Anonymkode: 7797a...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men i dag er det etter hva jeg leser veldig vanlig å gi gaver hele livet til tantebarn. 

Anonymkode: d79f3...373

Jeg leser ikke det samme i denne tråden.

Anonymkode: 7797a...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...