Gå til innhold

At jeg kunne være så hjernetom


Gjest fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Jeg har skrevet til terapeuten min og gitt beskjed om at jeg avslutter behandlingen. Jeg føler at det har låst seg mellom oss, og at jeg ikke klarer å ta imot hjelp. Jeg har gått og engstet meg for at han skal si at det ikke er noen vits med terapi lenger. Så skrev jeg altså det brevet for å komme han i forkjøpet. Er veldig redd for å bli avvist, så nå slapp jeg jo det. Det føltes så riktig og gjennomtenkt da jeg gjorde det. Men allerede nå angrer jeg. Riktignok er det låst i mellom oss for tiden, men det kunne jo hende det hadde bedret seg igjen. Vi har jo hatt gode relasjoner inntil de siste gangene, og jeg har fått utrolig mye hjelp av han. Og tenk om han ikke hadde planlagt å avvise meg. Jeg angrer i hvertfall, for jeg trenger han så sårt. Men nå er det for sent. Det kunne ikke falle meg inn å ringe eller skrive for å si at jeg har ombestemt meg, for tenk om han sier at han er enig i avgjørelsen jeg har tatt om å slutte. Snakk om å lage forviklinger for seg selv. Nå får jeg bare leve med at jeg må greie meg uten terapi - takket være meg selv. Dette var bare et hjertesukk - måtte fortelle det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Du kan slappe helt av, dette er normalt.

Mange pasienter avbryter terapien for så å angre, jeg er helt sikker på at du er velkommen tilbake!

Å avbryte terapien på den måten du gjorde tror jeg ikke føles godt for noen av dere, så ta kontakt igjen og be om en ny time. (men da må du våge å svelge litt av den stoltheten du sitter med)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolly

jeg synes du burde ringe - eller skrive å si at du gjerne vil fortsette allikevel, eller ihvertfall ta en time til, sånn at dere får snakket ut om det som er vanskelig. Husk det er ikke bare ditt ansvar at det er gode relasjoner mellom dere. Hvis han er en god terapeut - og det får jeg jo inntrykk av at han er, så avviser han deg ikke. Hvis det riktige er å avslutte nå så må det vel være greit å få gjort det på en skikkelig måte? Kanskje det har kommet til noen misforståelser mellom dere ? Mitt råd er: Ta snarest kontakt, og la stoltheten fare !

Klem og velment hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...