Gå til innhold

Hvordan legge til bilder i e-post på mac?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Ja, det høres jo enkelt ut, men jeg blir rett og slett ikke venner med mac'en selv etter 9 mnd. Jeg klarer ikke skjønne hvordan den tenker! Hvordan får jeg f.eks. bilder fra bilder-appen og inn på fb? Eller inn i en mail? Den gir meg jo rett og slett ikke tilgang til det bilde-hierarkiet med mapper og album som jeg har satt opp - den gir meg kun tilgang til alle bildene i en eneste røre! Da er det jo helt umulig å finne igjen et bilde selv om jeg vet hvilken mappe det ligger i om jeg ikke husker når det ble lagt inn - om noen skjønner hva jeg mener.

Jeg kommer rett og slett ikke inn i Bilder-appen, men må inn i nedlastinger og der ligger det jeg selv har lastet ned fra nettet eller fra google photo, det som er lagt inn fra minnepinne kommer ikke opp der - så om jeg skal dele et bilde derfra må jeg først laste det opp til google photo for så å laste det ned til mac'en igjen, da får jeg tilgang til det. HVORFOR får jeg ikke tilgang til bildene som ligger i Bilder-appen??? Hva er det jeg ikke forstår!?

Jeg har vært så frustrert over denne maskina ganske mange ganger at det har vært på nippet til at jeg har solgt den og kjøpt en windows-pc i stedet, men den er så kjapp skru på og det liker jeg godt, men ellers...Njah. Blir ikke mac neste gang for å si det sånn, ikke med mindre det går opp et stort lys for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du forsøkt å drage bildet fra mappen og inn i e-posten? (Om du skjønner hva jeg mener, er ikke så god til å forklare).

Anonymkode: 0b995...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du forsøkt å drage bildet fra mappen og inn i e-posten? (Om du skjønner hva jeg mener, er ikke så god til å forklare).

Anonymkode: 0b995...95b

Funker ikke. :( Ikke i .live-mailen som er den jeg bruker, i g-mailen funker det forsåvidt, men da kun ved å legge bildet rett i mailen, ikke å legge det som et vedlegg. Da må jeg lete gjennom samtlige bilder eller ha gitt bildet er navn jeg kan søke etter. Er det ikke meningen at bilder skal legges i bilder-appen som på en windows-pc? Skal de legges et annet sted? 

I fb funker det å dra bildet, men heller ikke der kan jeg gå inn i bilder-appen og klikke på det bildet jeg vil ha. *frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du har lagt inn bildene i riktig mappe når du overfører fra minnepinnen? Finner du ikke mappen i det hele tatt eller bare når du skal bruke mail? Jeg ble aldri venn med mac så jeg byttet tilbake til pc. Nyere pcer er kjapp å skru på. Bruker du mail via nettleser eller eget program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (2 timer siden):

Er du sikker på at du har lagt inn bildene i riktig mappe når du overfører fra minnepinnen? Finner du ikke mappen i det hele tatt eller bare når du skal bruke mail? Jeg ble aldri venn med mac så jeg byttet tilbake til pc. Nyere pcer er kjapp å skru på. Bruker du mail via nettleser eller eget program?

Jeg foretrekker å bruke mail via nettleser, altså en live.no-konto, om jeg bruker g-mail som ligger i en egen app får jeg dratt bilder inn i mailen, men ikke lagt dem til som vedlegg.

Jeg legger bildene direkte fra minnepinnen og inn i mappen jeg skal ha dem. Vil det funke om de først legges i nedlastinger-mappen? Om det er mulig da? Maskina driver meg fra vettet akkurat når det kommer til bildelagring og gjenfinning...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...