Gå til innhold

Er det greit å be om akuttime hos fastlegen for dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare for å spørre om det er greit at jeg fortsetter å jobbe, eller få bekreftet at jeg ikke gjør noe galt ved å jobbe. 

Eller er det misbruk av akuttimer? 
Det hadde vært noe annet om jeg hadde bestilt meg en ordinær time, da hadde jeg ikke stilt dette spørsmålet heller, men i dette tilfellet er det ikke rom for ordinær time.

Det er så vanskelig! Jeg vil ikke ta fra andre timer som kan trenge en akutttime mer enn meg. Som er syk. Jeg er ikke syk, jeg trenger bare å vite om jeg gjør noe galt ved å jobbe.

Anonymkode: a98c3...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ISW skrev (25 minutter siden):

Hvorfor skulle det være galt at du jobber? 

Jeg ble operert for en mnd siden og var på jobb forrige uke etter tre uker med sykemelding og er usikker på om jeg gjør noe galt. Men jeg har bestemt meg for å ikke bestille time likevel. Jeg vil ikke misbruke akuttimer på denne måten, det blir det samme som at jeg drar på legevakta bare for å stille et spørsmål. Så jeg fortsetter bare å jobbe :) 

Anonymkode: a98c3...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo bare å ringe legekontoret å høre, så bestemmer de om du får akuttime eller ikke. 

Anonymkode: c7513...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg ble operert for en mnd siden og var på jobb forrige uke etter tre uker med sykemelding og er usikker på om jeg gjør noe galt. Men jeg har bestemt meg for å ikke bestille time likevel. Jeg vil ikke misbruke akuttimer på denne måten, det blir det samme som at jeg drar på legevakta bare for å stille et spørsmål. Så jeg fortsetter bare å jobbe :) 

Anonymkode: a98c3...6de

Jeg tror du har bedre oversikt over dette enn legen din har. Føler du deg i form til å jobbe gjør du det, og blir du verre kan du jo bare dra og ta en vurdering derfra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666

For det første er det du som kjenner kroppen din best, så hvis du føler deg i form til å jobbe kan jeg ikke skjønne problemet. (Nå kommer det jo litt an på hva slags jobb du har da, men du måtte da ha fått noe informasjon om dette ifbm. operasjonen?)

I forhold til akutt-time - bare ring legekontoret og forklar hva det er du lurer på. Det er DE som bestemmer om du "fortjener" en akutt-time, eller ikke. Kanskje kan legen også ta avgjørelsen per telefon, da han sikker vet hva du har gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare for å spørre om det er greit at jeg fortsetter å jobbe, eller få bekreftet at jeg ikke gjør noe galt ved å jobbe. 

Eller er det misbruk av akuttimer? 
Det hadde vært noe annet om jeg hadde bestilt meg en ordinær time, da hadde jeg ikke stilt dette spørsmålet heller, men i dette tilfellet er det ikke rom for ordinær time.

Det er så vanskelig! Jeg vil ikke ta fra andre timer som kan trenge en akutttime mer enn meg. Som er syk. Jeg er ikke syk, jeg trenger bare å vite om jeg gjør noe galt ved å jobbe.

Anonymkode: a98c3...6de

Har du fått noen nyoppståtte symptomer som gir grunn til bekymring, siden du lurer på om det ikke er konstruktivt for deg å jobbe? Hvis du har en lege som tilbyr ekonsultasjon, så er dette en situasjon som er egnet til å drøfte gjennom ekonsultasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (12 timer siden):

Jeg tror du har bedre oversikt over dette enn legen din har. Føler du deg i form til å jobbe gjør du det, og blir du verre kan du jo bare dra og ta en vurdering derfra? 

Ja, jeg går til legen om jeg er sikker på at det er rett å gjøre det. Er jeg sikker på at det er greit for legen å bruke en akutttime på dette er jeg også syk nok til det. Jeg hadde nok ikke vært i tvil om jeg var syk nok. Så nå orker jeg ikke bruke mer energi på dette. Dette var avgjørende for meg. Takk for alle svarene :) 

Anonymkode: a98c3...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok motet til meg og bestilte en akuttime idag fordi jeg ble verre. Og det var et klokt valg. 

Anonymkode: a98c3...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok motet til meg og bestilte en akuttime idag fordi jeg ble verre. Og det var et klokt valg. 

Anonymkode: a98c3...6de

Jeg ser ikke noe galt i å bestille akutt time for å diskutere sykemelding eller jobb.  Regner ikke med at fastlegen din sa noe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...