Gå til innhold

Brukerstyrt plass/seng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange dager er vanlig?

Anonymkode: 6d7be...fb6

Det er vel vanlig med fem dager etter det jeg har forstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange dager er vanlig?

Anonymkode: 6d7be...fb6

Hvordan fikk du brukerstyrt? Hva slags diagnoser har du? 

Anonymkode: b44b0...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan fikk du brukerstyrt? Hva slags diagnoser har du? 

Anonymkode: b44b0...70e

Har ikke brukerstyrt plass. 

Anonymkode: 6d7be...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvordan fikk du brukerstyrt? Hva slags diagnoser har du? 

Anonymkode: b44b0...70e

Jeg ble tilbudt det for noen år siden. På det tidspunktet hadde jeg vel 3 stk personlighetsforstyrrelser, men har endt med borderline, bipolar, Asperger og rusavhengighet. Samt litt rusk som ikke er oppført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meningen med Brukerstyrtseng er å forhindre at pasienten blir så dårlig at han må legges inn for behandling.  Tanken er at vis noen dager med hvile, få orden på søvnrytme eller andre aktuelle ting, kan hindre at pasienten blir dårligere, så er det bra for pasienten og det er samfunnsøkonomisk lønnsomt. 

Inntil 5 døgn er regelen her jeg bor, ingen karenstid her ,men vet at det kan være forskjellig rundt i landet. Ved innleggelse på Brukerstyrtseng tar en selv kontakt med avdelingen en hører til for å høre om det er ledig plass, vis det er fullt bli en satt på liste.

Ved ankomst til avdelingen bli det tatt en innkomst samtale der en forteller litt om hvordan en har det,og hva en trenger hjelp til og formålet med oppholdet.  En får også tilbud om å snakke med lege. 

Det er hovedsakelig pasienter med psykoselidelser og bipolar med mani /psykose, som får tilbud om Brukerstyrtseng ved DPS her i byen,  om andre grupper får tilbud andre steder vet jeg ikke. 

Anonymkode: 771b7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser du spør om hvordan en får Brukerstyrtseng, det er et tilbud som behandler teamet rundt pasienten tenker at pasienten kan ha nytte av og så gir dette tilbudet.  En kan sikkert foreslår det selv også, vis en er i målgruppen. 

Anonymkode: 771b7...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk tilbud om det for noen år siden, men takket nei. På min DPS er det inntil fem døgn. 

Anonymkode: 3898d...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...