Gå til innhold

Hva skjer hvis man ringer legevakten og sier man er suicidal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer de med bil og henter deg hjemme og kjører deg til sykehuset? Hva skjer på sykehuset da? Jeg er ikke suicidal men bare lurer på hvordan det hele foregår?

Anonymkode: 224f8...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhåpentligvis gjør de et skikkelig intervju. I de fleste tilfeller ender det med at de ber deg ta kontakt med fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kommer til å spørre om du planlegger å gjøre alvor ut av tankene dine. Svarer du nei så lar de deg bare være, eventuelt spør om du har en behandler eller ber deg kontante fastlegen. Sier du ja så vil du enten bli hentet eller bli bedt om å komme ned til legevakten selv for en vurdering. 

Dette er kun min erfaring, så mulig andre har opplevd det annerledes.

Anonymkode: d0784...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så det er behandler man helst skal kontakte hvis man er suicidal? Unntatt om helgene?

Anonymkode: 224f8...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så det er behandler man helst skal kontakte hvis man er suicidal? Unntatt om helgene?

Anonymkode: 224f8...ae8

Psykiatrisk er bare oppbevaring. Skal du ha hjelp så er det i kommunen eller poliklinikker du får det, avhengig av hva du trenger. 

Anonymkode: cd432...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så det er behandler man helst skal kontakte hvis man er suicidal? Unntatt om helgene?

Anonymkode: 224f8...ae8

Ja, hvis du har en behandler, er det denne du skal kontakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt bedt om å komme for en prat også har det blitt innleggelse eller avtale om å ta kontakt hvis det ble verre. Men etter at jeg fikk avtale om lav terskel for innleggelse så ringer jeg jo kun hvis det er det jeg ønsker og da får jeg innleggelse. Men jeg prøver å dra på dagtid i ukedagene når fastlegen min er på jobb for han trenger jeg ikke å forklare så mye til. Selv om legevakten har avtalen i sitt system så må jeg alltid forklare en del mer og det synes jeg er slitsomt. 

Har blitt hentet også, men da har det vært en ganske påtrengende situasjon. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...