Gå til innhold

Viaplay og brukere?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg har viaplay og har forstått det sånn at det kan brukes av tre personer? Men gjelder det personer i samme husstand? Min datter har laget en profil der men hun bor jo ikke i samme hus, er det lov da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Jeg har viaplay og har forstått det sånn at det kan brukes av tre personer? Men gjelder det personer i samme husstand? Min datter har laget en profil der men hun bor jo ikke i samme hus, er det lov da? 

mener det er 6 profiler du kan ha/lage.

skal brukes i husstanden, men helt vanlig at slikt deles i familien.

Anonymkode: f1a0e...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

mener det er 6 profiler du kan ha/lage.

skal brukes i husstanden, men helt vanlig at slikt deles i familien.

Anonymkode: f1a0e...595

Men er det lov? Kan de oppdage det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg har viaplay og har forstått det sånn at det kan brukes av tre personer? Men gjelder det personer i samme husstand? Min datter har laget en profil der men hun bor jo ikke i samme hus, er det lov da? 

TV2 Play har 4 brukere og jeg har aldri hørt noe om at de må være i samme husstand, så jentungen har en bruker på mitt abonnement og hun bor ikke her. Har aldri streifet meg at det skulle være noe galt med det, jeg betaler jo for å ha flere tilganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Netflix som har gått ut med at alle brukerne må være i samme husstand.  Jeg har aldri fått med meg at andre streaming-tjenester har ment det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (11 timer siden):

TV2 Play har 4 brukere og jeg har aldri hørt noe om at de må være i samme husstand, så jentungen har en bruker på mitt abonnement og hun bor ikke her. Har aldri streifet meg at det skulle være noe galt med det, jeg betaler jo for å ha flere tilganger. :)

Ok, da er det vel greit da :) Ja vi betaler jo for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Dorthe skrev (10 timer siden):

Det er vel Netflix som har gått ut med at alle brukerne må være i samme husstand.  Jeg har aldri fått med meg at andre streaming-tjenester har ment det samme.

Ok da så, da er det vel greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
knas skrev (56 minutter siden):

Jeg snylter på Viaplay-abonnementet til venninna mi, og vi bor i hver vår landsdel, så det går helt fint! :) 

OK. Bra det da :) Ble litt bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (13 timer siden):

Men er det lov?

Nei. Kan bare brukes av de i samme husstand.

https://viaplay.no/no-nb/terms

2.2 . Brukernavn og passord

Du har selv ansvaret for all aktivitet på din Viaplay-konto. For å beholde kontroll over din konto og hindre uautorisert tilgang må du sikre at enhetene som brukes for å få tilgang til Viaplay ikke benyttes av noen utenfor din husstand og at ditt passord ikke avsløres. Vi kan når som helst kreve at du endrer ditt passord.

 

Hvis du mistenker at noen andre har benyttet din konto må du melde fra til oss umiddelbart, endre passordet og logge ut på alle enheter. Hvis vi har grunn til å tro at din konto misbrukes kan vi umiddelbart deaktivere eller stenge din tilgang til Viaplay eller ta andre forhåndsregler for å forhindre fortsatt uautorisert bruk.

stjernestøv skrev (13 timer siden):

Kan de oppdage det? 

Ja.

Anonymkode: 1b418...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (1 time siden):

Jeg snylter på Viaplay-abonnementet til venninna mi, og vi bor i hver vår landsdel, så det går helt fint! :) 

På generelt grunnlag, syntes du er greit å snylte?

Anonymkode: 1b418...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (12 timer siden):

Det er vel Netflix som har gått ut med at alle brukerne må være i samme husstand.  Jeg har aldri fått med meg at andre streaming-tjenester har ment det samme.

Det er selvfølgelig en helt vanlig betingelse.

Anonymkode: 1b418...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (13 timer siden):

TV2 Play har 4 brukere og jeg har aldri hørt noe om at de må være i samme husstand, så jentungen har en bruker på mitt abonnement og hun bor ikke her. Har aldri streifet meg at det skulle være noe galt med det, jeg betaler jo for å ha flere tilganger. :)

Da har du ikke lest betingelsene til TV2 Play.

https://hjelp.tv2.no/artikkel/innlogget

Du kan logge inn på så mange enheter du ønsker, så lenge det er i samme husstand.

Med andre ord kan du logge inn med ditt brukernavn og passord på så mange nettbrett, mobiler, PC-er, og TV-er som du ønsker i din egen husstand.

Anonymkode: 1b418...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Kan bare brukes av de i samme husstand.

https://viaplay.no/no-nb/terms

2.2 . Brukernavn og passord

Du har selv ansvaret for all aktivitet på din Viaplay-konto. For å beholde kontroll over din konto og hindre uautorisert tilgang må du sikre at enhetene som brukes for å få tilgang til Viaplay ikke benyttes av noen utenfor din husstand og at ditt passord ikke avsløres. Vi kan når som helst kreve at du endrer ditt passord.

 

Hvis du mistenker at noen andre har benyttet din konto må du melde fra til oss umiddelbart, endre passordet og logge ut på alle enheter. Hvis vi har grunn til å tro at din konto misbrukes kan vi umiddelbart deaktivere eller stenge din tilgang til Viaplay eller ta andre forhåndsregler for å forhindre fortsatt uautorisert bruk.

Ja.

Anonymkode: 1b418...94d

Ok. Da får jeg skifte passord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På generelt grunnlag, syntes du er greit å snylte?

Anonymkode: 1b418...94d

Så lenge venninna mi uoppfordret har sagt at jeg kan bruke hennes konto helt gratis, så er «snylting» helt innafor, ja. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (6 minutter siden):

Så lenge venninna mi uoppfordret har sagt at jeg kan bruke hennes konto helt gratis, så er «snylting» helt innafor, ja. 😅

compute-the-jetsons.gif

Anonymkode: b16fa...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at husstand er familie og benytter det deretter. Så jeg låner mine abonnement til foreldrene mine, og jeg låner avisa av dem.

Anonymkode: d302a...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at husstand er familie og benytter det deretter. Så jeg låner mine abonnement til foreldrene mine, og jeg låner avisa av dem.

Anonymkode: d302a...313

https://snl.no/husstand

thinking-meme.gif

 

Men, fra spøk til alvor, er nok en regel de håper folk følger (for å tjene mer penger) men som de ikke tør gå for agressivt etter angående håndheving (for da vil de tape penger). Så en må nok bare gå etter hva en føler er rett og galt her i verden, er ingen fasit.

Anonymkode: b16fa...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå har jeg slettet profilen hennes og byttet passord, tør ikke gjøre noe som ikke er lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...