Gå til innhold

Konsekvensen av å sove på dagtid: helt eller delvist ødelagt nattesøvn


Gjest Hurja

Anbefalte innlegg

Gjest Hurja

Er det noen som vet hvorfor det er sånn at om en sover så lite som en (halv)time på dagtid, så er nattesøvnen helt eller delvis ødelagt? 

Finnes det en forklaring eller forskning på det?Er det noe med hjernen, eller andre ting?

Jeg vet om flere som har det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aner ikke, men det gjelder ikke alle. Jeg sover ofte 2-3  timer på dagtid rundt klokken 15 og jeg sover fremdeles 8-9 timer om natten 🤷‍♀️😅

Anonymkode: efa13...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg har også lurt på dette og dette irriterer meg ekstremt. Jeg skjønner ikke logikken. Før var jeg slik at jeg kunne legge meg og sove på dagtid. Så lett å sovne også! Men umulig om kvelden når en faktisk bør legge seg. Likevel har det vært vanskelig å faktisk sovne selv om jeg har stått opp tidlig en dag og ikke sovet ila dagen! Helvetes irriterende. Har jo også hørt at man ødelegger nattesøvnen om man sover på dagtid, at en trenger ikke sove lenge for å ødelegge den heller, men hadde det vært logisk skulle dette betydd at nattesøvnen er dekket, men nei. Irriterende er det også at vi trenger så forbaska mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...