Gå til innhold

Er det totalt umulig å få lån når man har AAP som inntekt? Og såfall hvilke alternativer har man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skulle så veldig gjerne tatt opp lån for å kjøpe meg en leilighet. Er det totalt umulig å få lån når man har AAP som inntekt? Og såfall hvilke alternativer har man for å få lån?

Jeg har for øvrig 500 000 i egenkapital og 100 000 i lån fra lånekassen. Om det noe mer informasjon som trengs er det bare å spørre.

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle så veldig gjerne tatt opp lån for å kjøpe meg en leilighet. Er det totalt umulig å få lån når man har AAP som inntekt? Og såfall hvilke alternativer har man for å få lån?

Jeg har for øvrig 500 000 i egenkapital og 100 000 i lån fra lånekassen. Om det noe mer informasjon som trengs er det bare å spørre.

Anonymkode: 5db6d...b2a

AAP regnes som midlertidig inntekt så det blir vanskelig. 

Anonymkode: 8a1d5...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lån da jeg hadde AAP. Men jeg har høy egenkapital da. Det hadde nok ikke gått uten det. Og de brukte en slags unntaksregel tror jeg også. 

Men jeg lånte bare 600 00 første gangen og 350 000 andre gangen og resten hadde jeg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AAP regnes som midlertidig inntekt så det blir vanskelig. 

Anonymkode: 8a1d5...133

Ja, er det jeg har hørt. Får jo også bare 13 800 kr utbetalt etter skatt også, så hadde nok muligens ikke gått økonomisk. 

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hurja skrev (1 time siden):

Snakk med en rådgiver i banken din om det :)

Ja, det burde jeg nok kanskje gjort. Bare for å forsikre meg om at det ikke ville vert mulig for meg. For jeg skulle så veldig gjerne kjøpt egen leilighet i stedet for å leie.

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (29 minutter siden):

Jeg fikk lån da jeg hadde AAP. Men jeg har høy egenkapital da. Det hadde nok ikke gått uten det. Og de brukte en slags unntaksregel tror jeg også. 

Men jeg lånte bare 600 00 første gangen og 350 000 andre gangen og resten hadde jeg selv. 

Så fint å høre at du fikk lån. Du er heldig. Kan jeg spørre hvor mye du hadde i egenkapital?

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så fint å høre at du fikk lån. Du er heldig. Kan jeg spørre hvor mye du hadde i egenkapital?

Anonymkode: 5db6d...b2a

2,2 mill tror jeg. 800 K fordi jeg kjøpte bolig første gang 19 år, så solgt, kjøpt osv. Og resten uføreforsikring fra banken. Så ja jeg er veldig heldig der. Vil tro jeg får rundt 6-700 K mer for boligen jeg har nå enn jeg kjøpte for, mtp hva tilsvarende boliger selges for nå. Men jeg har en mulig økonomisk uføre foran meg. Men tror kanskje jeg er safe nå. Vet ikke hundre%. I så fall blir jeg ruinert. Min advokat tror vi er trygg nå i hvert fall. :) Men klarer ikke slappe av før 2024 der. Uten at jeg skal inn på det her.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

2,2 mill tror jeg. 800 K fordi jeg kjøpte bolig første gang 19 år, så solgt, kjøpt osv. Og resten uføreforsikring fra banken. Så ja jeg er veldig heldig der. 

Du er heldig ja. For min del tror nok jeg må vente til jeg enten klarer å jobbe eller får ufør. Akkurat nå heller det mot delvis ufør, men vi får se. Har hatt ufør i 7 år så hadde vært fint å bli avklart snart.

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er heldig ja. For min del tror nok jeg må vente til jeg enten klarer å jobbe eller får ufør. Akkurat nå heller det mot delvis ufør, men vi får se. Har hatt ufør i 7 år så hadde vært fint å bli avklart snart.

Anonymkode: 5db6d...b2a

Ja, det er slitsomt å være på AAP. Jeg venter svar på uføresøknaden i disse dager. 

Håper du får det avklart snart selv. Jeg ble sykemeldt i 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja, det er slitsomt å være på AAP. Jeg venter svar på uføresøknaden i disse dager. 

Håper du får det avklart snart selv. Jeg ble sykemeldt i 2016.

Ja, det er jo veldig lite utbetalt så må alltid passe veldig på hva en bruker penger på. Krysser fingrene for at du får det innvilget. Har hørt det er veldig vanskelig når det gjelder psykisk sykdom(?) Så gruer meg til det dersom det blir slik at jeg skal søke ufør. Er så redd for å få avslag. Vet ikke hva en må gjør da jeg?

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er jo veldig lite utbetalt så må alltid passe veldig på hva en bruker penger på. Krysser fingrene for at du får det innvilget. Har hørt det er veldig vanskelig når det gjelder psykisk sykdom(?) Så gruer meg til det dersom det blir slik at jeg skal søke ufør. Er så redd for å få avslag. Vet ikke hva en må gjør da jeg?

Anonymkode: 5db6d...b2a

Hvor vanskelig det er vet jeg ikke. Men det er jo mange som er ufør pga det. Min lege og allr rundt i helsevesenet mener jeg har en god sak, men er så klart bekymret. 

Hvis en får avslag er jeg ikke sikker på hva man gjør. Kommer vel an på hvorfor en får avslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, er det jeg har hørt. Får jo også bare 13 800 kr utbetalt etter skatt også, så hadde nok muligens ikke gått økonomisk. 

Anonymkode: 5db6d...b2a

Hvor mye hadde du tenkt å låne?

Anonymkode: 8a1d5...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor mye hadde du tenkt å låne?

Anonymkode: 8a1d5...133

Så mye jeg hadde fått lånt. Koster en del for en leilighet her. Så helst 1 million minst.

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Hvor vanskelig det er vet jeg ikke. Men det er jo mange som er ufør pga det. Min lege og allr rundt i helsevesenet mener jeg har en god sak, men er så klart bekymret. 

Hvis en får avslag er jeg ikke sikker på hva man gjør. Kommer vel an på hvorfor en får avslag. 

Så bra. Håper du får svar snart. Er kipt å gå rundt å være bekymret. Har lest mange får avslag fordi de ikke har hatt nok arbeidsutprøving (tror det er det det heter?). Jeg er litt redd det evnt vil gjelde meg da jeg har vert mye innlagt og dermed ikke fått deltatt på det. Men jeg har jo gjort noe da. 

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så bra. Håper du får svar snart. Er kipt å gå rundt å være bekymret. Har lest mange får avslag fordi de ikke har hatt nok arbeidsutprøving (tror det er det det heter?). Jeg er litt redd det evnt vil gjelde meg da jeg har vert mye innlagt og dermed ikke fått deltatt på det. Men jeg har jo gjort noe da. 

Anonymkode: 5db6d...b2a

Jeg også har ikke hatt særlig med arbeidsutprøving og vært mye innlagt. Eneste jeg prøvde jo å jobbe i samfunnsstraff og det gikk ikke bra. Jeg gikk helt i bakken. Ellers ingenting. Men Nav har jo sagt det ikke har vært aktuelt pga jeg har vært for syk. 

Uansett. Jeg håper det går rett vei for oss begge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 23.6.2022 den 18.07):

Jeg også har ikke hatt særlig med arbeidsutprøving og vært mye innlagt. Eneste jeg prøvde jo å jobbe i samfunnsstraff og det gikk ikke bra. Jeg gikk helt i bakken. Ellers ingenting. Men Nav har jo sagt det ikke har vært aktuelt pga jeg har vært for syk. 

Uansett. Jeg håper det går rett vei for oss begge. :)

Ja, det håper jeg også. Krysser fingrene. 

Anonymkode: 5db6d...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 17.04):

Så mye jeg hadde fått lånt. Koster en del for en leilighet her. Så helst 1 million minst.

Anonymkode: 5db6d...b2a

Med så lav inntekt får du nok ikke det.

Anonymkode: 8a1d5...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...