Gå til innhold

Jeg er så lei


Othea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hurja

Jeg hadde det sånn i noen år. Det var en kamp å komme seg opp igjen etter en alvorlig depresjon, og det var så smertefullt.. Jeg følte det var en håpløs kamp som jeg ville gi opp mange ganger etter flere år. Men jeg fant lyset til slutt da jeg fikk riktige medisiner, hjelp/terapi og en behandler som støttet meg da livet var på det mørkeste. Jeg tok kampen og tvang meg ut i jobb/praksis selv om alt inni meg ville sove bort livet og isolere meg - det var en viktig del av det å oppnå bedring. Nektet å gi opp. 

Det jeg prøver å si: hold ut. Søk hjelp om du ikke allerede har det. 

Ønsker deg alt godt ❤️

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (10 timer siden):

Jeg er så lei av livet. Livet gir meg ingenting. Kjenner aldri noe glede. Alt er bare så tungt. Hvorfor er det sånn?

Har du sett på alle svarene og tilbakemeldingene du har fått både her og på andre forum? Har du lest gjennom rådene og fått noen innspill på hva du kan gjøre for å få det bedre?

Anonymkode: 76bc9...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Othea skrev (12 timer siden):

Jeg er så lei av livet. Livet gir meg ingenting. Kjenner aldri noe glede. Alt er bare så tungt. Hvorfor er det sånn?

Noen ganger er det sånn at man selv må gi livet mening. Livet gir ikke store meninga hvis man f.eks bare holder seg inne og bevisst unngår andre mennesker. 

Du spør hvorfor du har det som du har det, og svaret på det kan være at du er deprimert. Som Hurja sier håper jeg du søker hjelp, enten hos fastlegen eller den behandleren du evt allerede har. 

Når det er sagt må jeg si jeg stiller meg bak siste anonyme brukers spørsmål. Har du egentlig noen nytte av å stadig skrive sånne typer innlegg hvis ikke du gidder å respondere på de tilbakemeldingene du får, eller prøver å følge de råd du får? 

Skjønner at du har det vanskelig, men man må nok legge inn en egeninnsats for å få det bedre. Det må vi alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 22.25):

Samme her. Psykisk sykdom er noe dritt.😔

Anonymkode: 0fe5c...82c

Ja det er det😓 Ødelegger alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått i terapi før. Men ble ikke noe bedre. Føler hver dag er en evig stor lidelse.

Hva er det du tenker du vil oppnå med å oppnå disse trådene? Hvorfor hjalp ikke terapi? Har du forklart til ny psykolog hvilke verktøy dere har brukt og at det ikke fungerte, slik at dere kan gå gjennom det sammen?

Anonymkode: 76bc9...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (7 minutter siden):

Jeg ser virkelig ikke meninga med livet. Livet er bare ett slit.

Hva er poenget med å skrive dette til folk du ikke ønsker respons fra? Hva vil du vi skal si? Kanskje "OK" i stedet for å gi deg gode råd? 

 

Othea skrev (9 minutter siden):

Jeg ser virkelig ikke meninga med livet. Livet er bare ett slit.

OK

Anonymkode: 42884...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (18 minutter siden):

Ja det er det😓 Ødelegger alt.

skift medisin?

Anonymkode: 866e1...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.6.2022 den 23.28):

skift medisin?

Anonymkode: 866e1...f3b

Har prøvd mange medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (38 minutter siden):

Har prøvd mange medisiner.

Har du noen kommentarer til spørsmålene du har fått i tråden? Hva slags svar er det du ønsker fra oss? Og har du noen plan for hvordan du kan få livet ditt bedre?

Anonymkode: 76bc9...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Othea skrev (1 time siden):

Har prøvd mange medisiner.

Tror du at du er det eneste menneske på jord som ikke kan få hjelp? Der det ikke finnes medisiner eller noe hjelp kan hjelpe deg? …. 

Anonymkode: 2dbc0...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Othea skrev (På 4.7.2022 den 13.20):

Har prøvd mange medisiner.

Det er håp for deg også, vennnen ❤️

Anonymkode: ca4a5...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...