Gå til innhold

Kan skifte fra zoloft til sertralin ha innvirkning på angsten?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste par ukene opplevd en bedring både mht angst og tvangstanker. For to-tre dager siden måtte jeg bytte fra zoloft til sertralin, og etter dette har jeg hatt mer angst. Kan dette komme av at jeg har skiftet merke på medisin? Jeg vet jo at de har samme virkestoff, men jeg synes det er så rart at jeg plutselig opplever denne økningen i angst igjen. Jeg er også syk/forkjølet, så det kan kanskje ha en sammenheng med det også. At kroppen ikke er helt i vater. Blir bare så stressa av at angsten er mer tilstede, og blir selvfølgelig redd for at ting skal bli grusomt igjen😓

• 1 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
helseangst skrev (På 24.6.2022 den 0.13):

Jeg har de siste par ukene opplevd en bedring både mht angst og tvangstanker. For to-tre dager siden måtte jeg bytte fra zoloft til sertralin, og etter dette har jeg hatt mer angst. Kan dette komme av at jeg har skiftet merke på medisin? Jeg vet jo at de har samme virkestoff, men jeg synes det er så rart at jeg plutselig opplever denne økningen i angst igjen. Jeg er også syk/forkjølet, så det kan kanskje ha en sammenheng med det også. At kroppen ikke er helt i vater. Blir bare så stressa av at angsten er mer tilstede, og blir selvfølgelig redd for at ting skal bli grusomt igjen😓

Hei

Kan jeg spørre hvor lang tid det tok for deg før angsten slapp taket etter opptrapping andre gang og hvilken dose du endte på?

Anonymkode: 8290d...07e

Den forsvunne diamanten skrev (1 minutt siden):

Er ikke zoloft og setralin det samme?

Jo. Sertralin er virkestoffet så zoloft og sertralin er synonympreparater og skal virke helt likt. Med noen medikamenter har jeg hørt at folk opplever ulik virkning til tross for det, hvorvidt det gjelder zoloft/sertralin vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...