Gå til innhold

Psykoselidelse. Er tankeforstyrrelser /desorganisert tale permanent eller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller kan man bli bedre på det py ktet i perioder? Er det sånn litt opp og ned? Eller er det sånn at dersom man har desorganisert psykose/schizofreni med desorganisert tale så har man ALLTID desorganisert tale eller kan det bli litt bedre i perioder? 

Anonymkode: 6fd8c...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eller kan man bli bedre på det py ktet i perioder? Er det sånn litt opp og ned? Eller er det sånn at dersom man har desorganisert psykose/schizofreni med desorganisert tale så har man ALLTID desorganisert tale eller kan det bli litt bedre i perioder? 

Har du schizofreni?

Anonymkode: 1367d...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (22 minutter siden):

Nei, det er ikke permanent. 

Ok, men vet du det eller bare tror? Hvordan vet du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, men vet du det eller bare tror? Hvordan vet du det? 

Jeg har opplevd det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
lyseblå skrev (4 minutter siden):

Ah takk, jeg sliter med det samme☹️ men forsvant desorgainseringen først etter at du ble HELT kvitt psykosen og alle psykosesymptomene eller forsvant den før? 

Grunnen til jeg er litt interessert er fordi jeg har psykose selv, men jeg har merket at desorganisert talen har blitt bedre i de siste dagene eller ukene (og det står i journalen min at jeg har tankeforstyrrelser og rar tale så er ikke not bare jeg tror). Jeg syns det er lettere å snakke nå og at orda går lettere men vet ikke om jeg bare innbiller meg det ekle rom det det i det hele tatt er mulig at sånt blir bedre liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

fordi jeg har psykose selv,

Vet du om at du har en pågående psykose nå?

Anonymkode: 1367d...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (På 25.6.2022 den 13.29):

Er du her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 13.38):

Ah takk, jeg sliter med det samme☹️ men forsvant desorgainseringen først etter at du ble HELT kvitt psykosen og alle psykosesymptomene eller forsvant den før? 

Grunnen til jeg er litt interessert er fordi jeg har psykose selv, men jeg har merket at desorganisert talen har blitt bedre i de siste dagene eller ukene (og det står i journalen min at jeg har tankeforstyrrelser og rar tale så er ikke not bare jeg tror). Jeg syns det er lettere å snakke nå og at orda går lettere men vet ikke om jeg bare innbiller meg det ekle rom det det i det hele tatt er mulig at sånt blir bedre liksom

Det forsvant før. Så ja, det er mulig 🙂

Anonymkode: af36e...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 13.38):

Det forsvant før. Så ja, det er mulig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...