Gå til innhold

Hvor mange ganger har du sluttet tvert på medisiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det er jeg gjort mange ganger. 

Kan jeg spørre hvorfor?

Anonymkode: ef6fb...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvorfor?

Anonymkode: ef6fb...e36

Fordi jeg tror at jeg vil klare meg uten og fordi jeg savner meg selv og det åndelige, det de kaller psykose. Alt er ikke vondt med det åndelige, har opplevd fine ting også. Men med det gode kommer det onde ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg tror at jeg vil klare meg uten og fordi jeg savner meg selv og det åndelige, det de kaller psykose. Alt er ikke vondt med det åndelige, har opplevd fine ting også. Men med det gode kommer det onde ofte. 

Ok. Kjenner du ingenting åndelig når du bruker medisiner? 

Anonymkode: ef6fb...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Kjenner du ingenting åndelig når du bruker medisiner? 

Anonymkode: ef6fb...e36

Nei jeg gjør ikke det og tankene forandrer seg, jeg er ikke meg lenger. Men jeg har jo litt av min tro da, men det er ikke sterke åndelige opplevelser og overbevisninger. Alt blir dempet på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei jeg gjør ikke det og tankene forandrer seg, jeg er ikke meg lenger. Men jeg har jo litt av min tro da, men det er ikke sterke åndelige opplevelser og overbevisninger. Alt blir dempet på en måte. 

Skjønner. Det er nok til det beste for deg at du bruker medisiner. 

Anonymkode: ef6fb...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Det er nok til det beste for deg at du bruker medisiner. 

Anonymkode: ef6fb...e36

Ja, selv om jeg har lyst å slutte. Det har jeg for det meste, må tvinge meg selv hver dag til å ta medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang, de fleste ganger jeg sluttet var da jeg var innom akuttpsykiatrisk 

og de kuttet medisinene mine tvert

lamictal og fontex 

sluttet brått med abilify 

og kom på nå at jeg sluttet et par ganger på litium også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Ja bl.a Lamictal ( mot epilepsi ), cipralex og Remeron. Cipralex trappet jeg først ned til 10 mg på fra 20, også gikk det vel 3-4 dager før jeg kutta den tvert. Sistnevnte var den verste å kutte så brått på, mens de andre gikk det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal uansett ikke slutte brått på medisiner, men trappe ned over tid. 

Jeg har selv sluttet med antidep etter over 12 år. Hvis du opplever at medisinene ikke gir deg en bedre hverdag, og at du mister noe av deg selv, kan det være greit å vurdere om man skal slutte. 

Det var vanskelig å slutte, og hver gang jeg hadde en dårlig dag, tenkte jeg automatisk at dette skyldes at jeg ikke tar medisiner, og at jeg må begynne igjen. Dette gikk over etterhvert...  

Anonymkode: e51ae...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det noen ganger tidligere og var pga ingen fortalte meg at jeg måtte ta de hele tiden. Nå har jeg brukt samme medisiner i lengre tid så har ikke autoseponert på flere år. Men jeg liker medisinene fordi jeg hadde hatt det verre uten de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det 3 ganger. Ene var sobril og imovane som jeg brukte for søvn da jeg tenkte jeg ikke trengte de lengre. Andre gangen var antidepressiva da jeg ønsket å gå igjennom en normal sorgprosess og fastlegen brukte så lang tid på å gi tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...