Gå til innhold

Kan man ha en fin hjemmeferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg velger å feriere hjemme i år pga økonomien. Er det flere som har gjort det, og hatt en fin ferie tiltross for at det ikke ble reise? Jeg kunne tenke meg å reise til Nice sammen med et av barna mine. Men det blir for dyrt. 

Anonymkode: 0aebe...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt hjemmeferie hvert eneste år siden jeg var født (er 30 år). Det går helt fint .

Anonymkode: d823a...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har hatt hjemmeferie hvert eneste år siden jeg var født (er 30 år). Det går helt fint .

Anonymkode: d823a...902

Ja, jeg synes det er bedre med hjemmeferie, enn å måtte slite mer med økonomien etterpå. Jeg har såpass tynn økonomi at jeg tar ikke sjansen på å bruke noe på ferie i år. Men kan sikkert ha det fint hjemme :)

Anonymkode: 0aebe...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg velger å feriere hjemme i år pga økonomien. Er det flere som har gjort det, og hatt en fin ferie tiltross for at det ikke ble reise? Jeg kunne tenke meg å reise til Nice sammen med et av barna mine. Men det blir for dyrt. 

Anonymkode: 0aebe...78a

Må man så må man. :) Man kan jo ha piknik i parken, dra på sykkeltur, ta bussen til et sted man ikke har vært før, utforske nærmiljøet sitt. Kose seg med hobbyer man får mindre tid til når man er på jobb osv. Jeg koser meg hjemme jeg, men synes det er noe med å komme seg litt bort noen dager om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som regel alltid hjemmeferie. Har reist på ferie et par ganger, men er for det meste hjemme. Storkoser meg! Kan sove ut, og bruke hele dagene på hobbyer og ting jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som oftest ikke reist noe sted i feriene. Synes de feriene har vert fine, trives egentlig bedre med det å være hjemme enn å reise vekk. Selv om jeg synes det å reise er noe av det mest interessante og givende en kan gjøre. Det er jo mye fint man kan finne på hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan man helt sikkert, men det kan kreve litt mer planlegging enn hvis man reiser bort, for å få "feriefølelsen". Folk er forskjellige på den måten, men for noen er det nok lurest å f.eks. ta noen lange dagsturer, oppføre seg litt som turist i egen by (besøke museer og andre steder man har tenkt å dra til "en gang") osv. Altså ikke bare ha en hel rekke med standardsøndager. 

Vi har nesten alltid en periode i ferien da vi planlegger å være litt hjemme og litt på hytta. Noen ganger blir det så dårlig vær at hytteturen utgår eller blir veldig kort - da har vi det bedre hjemme. Men da foretrekker jeg å gjøre litt mer ut av dagene enn en gjennomsnittlig helg (jeg er ikke blant dem som synes en vanlig helg er mislykket hvis de ikke har gått over et fjell eller to). 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kunne tenke meg å reise til Nice sammen med et av barna mine. Men det blir for dyrt. 

Er det noen spesiell grunn til at du vil akkurat dit? Det er mange andre byer i utlandet jeg heller ville prioritert, men igjen - folk er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne aldri vært hjemme en hel ferie da hadde jeg fått store kroniske sår. Skal besøke 2 land og 3 byer i sommer. 

Anonymkode: f6533...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (58 minutter siden):

 

Er det noen spesiell grunn til at du vil akkurat dit? Det er mange andre byer i utlandet jeg heller ville prioritert, men igjen - folk er forskjellige. 

Nice er fantastisk. Har "alt"; sol, sjø og flott strand, sjarmerende gamleby, fortidsminner, fine museer, nydelig mat, fotturer og pittoreske landsbyer i kort avstand med mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Nice er fantastisk. Har "alt"; sol, sjø og flott strand, sjarmerende gamleby, fortidsminner, fine museer, nydelig mat, fotturer og pittoreske landsbyer i kort avstand med mer :)

OK, jeg var trolig der for kort til å få med meg alt. Jeg vet jo at det er et populært reisemål. 

I tillegg er jeg ikke så god i fransk, så jeg har sikkert noen fordommer også. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...