Gå til innhold

Kupton - personlighetsforstyrrelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er nær pårørende til en ung voksen som nettopp har fått diagnosene EUPF og avhengig PF. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å forholde meg til hyppige svingninger, skjørhet og manglende robusthet. Har du noe norsk litteratur eller nettsider å anbefale for å forstå bedre hvordan vi som nær familie kan være til hjelp, og ikke minst, sette grenser?

Anonymkode: 5f41c...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du etterspør norsk litteratur, men vil likevel anbefale Overcoming borderline personality disorder: A family guide for healing and change. Ellers så kanskje LPP kunne vert en ressurs. De retter seg jo ikke direkte til borderline, men kunne likevel være nyttig å møte andre som er pårørende og i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (13 timer siden):

Ser du etterspør norsk litteratur, men vil likevel anbefale Overcoming borderline personality disorder: A family guide for healing and change. Ellers så kanskje LPP kunne vert en ressurs. De retter seg jo ikke direkte til borderline, men kunne likevel være nyttig å møte andre som er pårørende og i samme situasjon.

Takk! Jeg er ikke så god i engelsk, i alle fall ikke tungt stoff. Men den boka så interessant ut. Sjekket nettsidene til LPP også - takk for tips!

Kanskje lurt å tagge @kupton - glemte det i hovedinnlegget.

Anonymkode: 5f41c...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg mener det finnes en fagbok der ute som heter noe i retningen Utvikling, personlighet og borderline av Anders Evang. Jeg har ikke lest den selv, bare sett den i en bokhylle en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne boken er meget bra: https://www.akademika.no/medisin-helse-og-psykologi/psykiatri/personlighet-og-personlighetsforstyrrelser/9788205365391

Ellers fikk jeg nettopp til anmeldelse en helt ny bok skrevet av Prof. Alv A. Dahl: Vonde følelser.

Jeg har ikke fått lest hele boken ennå, men jeg tror at den vil kunne gi en god del: https://www.cappelendamm.no/_vonde-folelser-alv-a-dahl-9788202702670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...