Gå til innhold

God piknik-mat


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

I morgen har dattera bursdag, og vi skal ta med oss noe god mat i en park i stedet for å være hjemme. Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig dreven på pikniker, men hva er greit og godt å ta med? vi blir 6-8 personer, tenker jeg.

Tenkte å lage noe og kjøpe noe - det må da kunne lages i løpet av en times tid etter jobb 😮 

Greit å slippe kniv og gaffel, tenkte vi skulle spise med fingrene, så det må ikke være så klissete mat....

Ser for meg noe à la dette:

  • wraps med smøreost og laks og ruccola, i små biter (fingermat)
  • kyllingvinger (de blir jo bare romtempererte da (eller solvarme...) + loff
  • ostebiter og kjeks og druer

???

Eller har dere noen andre gode forslag?

Rekker nok ikke bake noe. Hadde jo vørt greit med noe søtt også... Det kan jeg jo kjøpe da.

Tar da med tallerkner, servietter, kopper og drikke. Og piknikteppe, og campingstoler til besteforeldrene, hvis de blir med.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordbær og bringebær er godt til ost og kjeks, briesyltetøy og noe godt i glasset. Focaccia er godt til nesten alt. Gjerne m aioli. Oliven. Men blir litt bestikk da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 timer siden):

Jeg ville tatt med gafler og dermed pastasalat, evt kylling- og pastasalat. :)

Enig, ville gått for kylling- og pastasalat. Stek opp et par-tre kyllingfileter kvelden før, og skjær i skiver samme dag, og ha i salatingredienser etter behag, gjerne inkl. fetaost, oliven, pinjekjerner og evt. avokado. Litt loff til, og vannmelon eller jordbær og litt gid sjokolade etterpå, så blir det sp bra, eller hva @påskelilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (15 timer siden):

Enig, ville gått for kylling- og pastasalat. Stek opp et par-tre kyllingfileter kvelden før, og skjær i skiver samme dag, og ha i salatingredienser etter behag, gjerne inkl. fetaost, oliven, pinjekjerner og evt. avokado. Litt loff til, og vannmelon eller jordbær og litt gid sjokolade etterpå, så blir det sp bra, eller hva @påskelilje

Jeg blir gjerne med på denne pikniken 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ekstra skrev (15 timer siden):

Enig, ville gått for kylling- og pastasalat. Stek opp et par-tre kyllingfileter kvelden før, og skjær i skiver samme dag, og ha i salatingredienser etter behag, gjerne inkl. fetaost, oliven, pinjekjerner og evt. avokado. Litt loff til, og vannmelon eller jordbær og litt gid sjokolade etterpå, så blir det sp bra, eller hva @påskelilje

Mmmm - dette høres godt ut! Jeg må imidlertid steke filetene etter jobb - kom ikke hjem før etter midnatt i går etter en fabelaktig konsert! Jeg er god på pastasalat, egentlig 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kayia skrev (8 minutter siden):

Jeg blir gjerne med på denne pikniken 😊 

Bare å hive seg med 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det ble pastasalat med kylling, med focaccia og brød til! Kjempegodt! Vellykket uteselskap rett ved sjøen. Takk for god hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Det ble pastasalat med kylling, med focaccia og brød til! Kjempegodt! Vellykket uteselskap rett ved sjøen. Takk for god hjelp! 

Så koselig 😊 Ble inspirert selv til å lage piknik i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
lyseblå skrev (27 minutter siden):

Så koselig 😊 Ble inspirert selv til å lage piknik i løpet av sommeren.

Vi har aldri hatt selskap på den måten før, men det var SÅ koselig! Jeg hadde kjøpt noen kaker til kaffen også  + skåret opp vannmelon og honningmelon i biter, mmmmm!!! Hadde med to tepper og campingstoler og var heldige og fikk et ledig bord. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (8 timer siden):

Vi har aldri hatt selskap på den måten før, men det var SÅ koselig! Jeg hadde kjøpt noen kaker til kaffen også  + skåret opp vannmelon og honningmelon i biter, mmmmm!!! Hadde med to tepper og campingstoler og var heldige og fikk et ledig bord. Anbefales!

Kan tenke meg at det var koselig. Åh, både vannmelon og honningmelon er jo så godt. Tror jeg må få kjøpt det neste gang jeg er på butikken. Tror nok jeg skal få til piknik i løpet av sommeren. Venninnen min er hjemme for sommeren, så hadde vært fint å få henne med, vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...