Gå til innhold

Corona/Hvorfor sier de ikke noe på nyhetene?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det er mindre fokus på dette nå fordi Covid nå anses som en vanlig forkjølelse eller influensa. Det pleier ikke å rapporteres om antall forkjølelser eller hvor mange som dør av forkjølelse/influensa i uka. Og det er alltid, Covid eller ikke, de eldste og svakeste som dør. Vaksinerte i alle aldre har mindre å frykte.  

Anonymkode: 6801e...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Coronasmitten stiger: Passert 50 dødsfall i uken (msn.com)

Fikk sjokk da jeg leste dette, hvorfor sier de ikke noe på nyhetene? Og vaksinemotstanderne tror selvfølgelig dødstallene kommer av vaksinen, det er jo ganske skremmende dette? Enig? 

Fordi det er unødvendig med hysteri. Normalt sett dør det flere av influensa enn av covid i Norge.

Ellers kan du følge med her:

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news

Anonymkode: 50fd0...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi det er unødvendig med hysteri. Normalt sett dør det flere av influensa enn av covid i Norge.

Ellers kan du følge med her:

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news

Anonymkode: 50fd0...33a

Men det er jo alvorlig da, føler msm holder tilbake informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Men det er jo alvorlig da, føler msm holder tilbake informasjon. 

Nei, det er ikke alvorlig.

Anonymkode: 50fd0...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tror det er mindre fokus på dette nå fordi Covid nå anses som en vanlig forkjølelse eller influensa. Det pleier ikke å rapporteres om antall forkjølelser eller hvor mange som dør av forkjølelse/influensa i uka. Og det er alltid, Covid eller ikke, de eldste og svakeste som dør. Vaksinerte i alle aldre har mindre å frykte.  

Anonymkode: 6801e...3ef

Men det begynner jo å bli en stund siden vi ble vaksinert nå? Tenker mest på mine eldre foreldre, de bør jo unngå å få covid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Tenker mest på mine eldre foreldre, de bør jo unngå å få covid? 

Hva mener du bør gjøres da? Stenge ned samfunnet igjen, begynne med avstand og munnbind igjen osv? 

Er foreldrene dine i risikogruppe som har de ansvaret selv for å unngå smitte. Blir de likevel smittet er oddsene gode hvis de er vaksinerte. 

Anonymkode: 6801e...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du bør gjøres da? Stenge ned samfunnet igjen, begynne med avstand og munnbind igjen osv? 

Er foreldrene dine i risikogruppe som har de ansvaret selv for å unngå smitte. Blir de likevel smittet er oddsene gode hvis de er vaksinerte. 

Anonymkode: 6801e...3ef

Helst det ja men det går vel ikke, men det er noen som bruker munnbind fremdeles. Min far og når han er på butikken. 

De er jo i risikogruppen med den alderen, de er vaksinerte. De er i hvert fall skrale begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Helst det ja 

Det der er hysteri.

Anonymkode: 6801e...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica666

All den tid nyhetene ikke rapporterer antall smittete og døde ved forkjølelse eller influensa er det ingen som helst grunn til å gjøre dette med covid heller. Det er (minst) like farlig for dine gamle (?) foreldre å få influensa. 

De som er redde eller er i en eller annen risikogruppe får beskytte seg, uten at resten av befolkningen skal holdes som gisler av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Teatrica666 skrev (6 minutter siden):

All den tid nyhetene ikke rapporterer antall smittete og døde ved forkjølelse eller influensa er det ingen som helst grunn til å gjøre dette med covid heller. Det er (minst) like farlig for dine gamle (?) foreldre å få influensa. 

De som er redde eller er i en eller annen risikogruppe får beskytte seg, uten at resten av befolkningen skal holdes som gisler av den grunn.

Ja de holder seg mye for seg selv så det er vel å beskytte seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan følge med her: 
https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/

https://www.fhi.no/nyheter/2022/risikovurdering-covid-19-ba.5/

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Og vaksinemotstanderne tror selvfølgelig dødstallene kommer av vaksinen

Det er vel i seneste laget? Dør man som komplikasjon av vaksine, skjer det ikke så lenge etter at dosen er satt. 

60 % av dødsfallene skjer på sykehjem: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x8nEBQ/coronasmitten-stiger-passert-50-doedsfall-i-uken 

Sykehjemspasienter kan dø av relativt uskyldige infeksjonssykdommer. Men du har rett i at det beste er at dine foreldre unngår å bli smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det fordi alle er fullvaksinerte.

Samtidig er det litt merkelig at noe som var så stort for kort tid siden får tilnærmet null oppmerksomhet i dag.

Det er ikke bare immunforsvaret som er bedre. Jeg tror sykdommen er mindre mystisk og skremmende fordi veldig mange har hatt sykdommen.

I min omgangskrets er jeg et sjeldent dyr som fortsatt ikke har hatt korona. Veldig mange har fått det de siste tre ukene. Inkludert nesten alle som sitter rundt meg på jobben og sønnen i huset.

Kanskje jeg er en "Typhoid Mary" som smitter alle rundt meg uten å ha symptomer selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
laban skrev (48 minutter siden):

Man kan følge med her: 
https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/dags--og-ukerapporter/dags--og-ukerapporter-om-koronavirus/

https://www.fhi.no/nyheter/2022/risikovurdering-covid-19-ba.5/

Det er vel i seneste laget? Dør man som komplikasjon av vaksine, skjer det ikke så lenge etter at dosen er satt. 

60 % av dødsfallene skjer på sykehjem: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x8nEBQ/coronasmitten-stiger-passert-50-doedsfall-i-uken 

Sykehjemspasienter kan dø av relativt uskyldige infeksjonssykdommer. Men du har rett i at det beste er at dine foreldre unngår å bli smittet. 

Vaksinemotstanderne sier vi kan dø nå også og senere. 

Ja det er nok best de unngår å bli smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Grendel skrev (31 minutter siden):

Jeg forstår det fordi alle er fullvaksinerte.

Samtidig er det litt merkelig at noe som var så stort for kort tid siden får tilnærmet null oppmerksomhet i dag.

Det er ikke bare immunforsvaret som er bedre. Jeg tror sykdommen er mindre mystisk og skremmende fordi veldig mange har hatt sykdommen.

I min omgangskrets er jeg et sjeldent dyr som fortsatt ikke har hatt korona. Veldig mange har fått det de siste tre ukene. Inkludert nesten alle som sitter rundt meg på jobben og sønnen i huset.

Kanskje jeg er en "Typhoid Mary" som smitter alle rundt meg uten å ha symptomer selv?

Ja det er rart for det fikk jo så mye oppmerksomhet før. Jeg har heller ikke hatt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Vaksinemotstanderne sier vi kan dø nå også og senere. 

Ja, det stemmer jo. Vi kommer alle sammen til å dø - nå eller senere.

De aller fleste senere, og av noe annet enn covid eller vaksiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (21 minutter siden):

Ja, det stemmer jo. Vi kommer alle sammen til å dø - nå eller senere.

De aller fleste senere, og av noe annet enn covid eller vaksiner. 

Ok. Ja vi kommer jo alle til å dø før eller senere. Liker ikke dette snakket deres om dødsfall av vaksinen bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Liker ikke dette snakket deres om dødsfall av vaksinen bare. 

Jeg garanterer deg at hvis noen registreres som døde av covid her i landet, har de ikke dødd av vaksinen, men av sykdommen (eventuelt i kombinasjon med at de var gamle og hadde kroniske tilstander / sykdommer fra før). 

Det går ikke an å lure systemet for den slags i Norge. En enkelt lege kan slurve med en dødsmelding en gang iblant, men i stor stil er det umulig. Da måtte halve helsevesenet, inkludert FHI og forskere ved sykehusene, ha inngått en allianse. Sånt skjer bare på film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Jeg garanterer deg at hvis noen registreres som døde av covid her i landet, har de ikke dødd av vaksinen, men av sykdommen (eventuelt i kombinasjon med at de var gamle og hadde kroniske tilstander / sykdommer fra før). 

Det går ikke an å lure systemet for den slags i Norge. En enkelt lege kan slurve med en dødsmelding en gang iblant, men i stor stil er det umulig. Da måtte halve helsevesenet, inkludert FHI og forskere ved sykehusene, ha inngått en allianse. Sånt skjer bare på film.

Ok. Takk får prøve å stole på det da, de er bare så bastante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Enig i at det er påfallende lite om det i norske medier. Covid fortsetter å påføre individer og samfunnet en enorm byrde, som selvsagt kommer på toppen av det vi allerede er vant med fra forkjølelser og influensa. Nå er vi i begynnelsen av en ny bølge drevet av BA5-varianten.

I Norge har den offisielle holdningen til covid stadig vært prega av en enten-eller-tilnærming: Enten åpner man helt opp, eller så stenger man helt ned; enten er covid på dagsorden og noe man snakker om hele tida eller så nevnes det knapt med et ord. Virkeligheten er nok mer nyansert enn som så. I USA hvor jeg er nå er covid stadig en del av nyhetsbildet, selv om det sjelden er førstesidestoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...