Gå til innhold

TRENGER OPPMUNTRING, SKAL TIL TANNLEGEN!!!!! :(


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest 5barnsmor

HJELP, JEG GRUER MEG....

Nå har jeg verket i en visdomsjeksel i to dager og idag skal jeg til tannlegen å opperere den ut....det er nemlig bare en liten del av tanna som er synlig og slik har den vært i flere år.....er det andre som har måttet skjære eller knuse tanna før den kom ut....åhhhhhh jeg hater dette....trøst meg litt da:))

hilsen fra sjelven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Visdomstenner har et dårlig rykte. Ofte ufortjent. Det er sikkert en klok beslutning å få den ut og de aller fleste gangene går det helt greit. Du kan nok bli litt hoven og lemster etter på. Jeg synes du bør be om smertestillende tabletter som du tar uansett og før eventuell smerte setter inn.

Ispose til å legge på kinnet kan også være lurt. Kjøp deg noe hyggelig å lese på og få noen til å avlaste deg med de fem små.

Avsett resten av dagen til å synes synd på deg selv og trøste deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRØST: Akkurat det du skal igjennom HOS tannlegen -det gjør ikke vondt. Du blir bedøvd i hue og ræva og er helt bomull og glad i toppen. Det kan være litt morsomt å "kjenne" alt de gjør,- men som ikke gjør ondt. Nynn litt på Hakkebakkeskogen og tenk på at dette er litt morsomt,- for det er ofte mye humor å spore på et tannlegekontor,- hva med vepsen oppi lampa som har sitti dau som ei sild de siste 20 åra, den kan du jo kalle Stig,- alle døde vepser heter Stig,- fluene heter Petter...:-)

Etter at du har tatt ut tanna får du sikkert Antibiotika som får ned en evnt. betennelse, og så skal du be om 60mg IBUX, -det virker!!!! Så tar du en 2-3 dagers og luller deg inn på sofaen hjemme med IBUX og såper på TV.

Lykke til, og la oss få vite hvordan det gikk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet en visdomstann på den måten for 10 år siden. Det var veldig greit synes jeg. Det ekleste var lyden, men den gjør jo ikke vondt. Jeg var selvfølgelig øm etterpå og man føler seg jo helt corny med verandaleppa.

Jeg hadde ikke særlig vondt etterpå heller, fikk ikke smertestillende av legen, bare beskjed om å bruke paracet dersom det ble vondt.

Greit å ha det gjort - plukka ut alle fire i løpet av en vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fjernet en visdomstann på den måten for 10 år siden. Det var veldig greit synes jeg. Det ekleste var lyden, men den gjør jo ikke vondt. Jeg var selvfølgelig øm etterpå og man føler seg jo helt corny med verandaleppa.

Jeg hadde ikke særlig vondt etterpå heller, fikk ikke smertestillende av legen, bare beskjed om å bruke paracet dersom det ble vondt.

Greit å ha det gjort - plukka ut alle fire i løpet av en vinter.

Bare så - 5barnsmor kjøper inn riktig her....:-)

Jeg prøvde meg med Paralgin Forte, ble kvalm, svimmel og drita full, -men hadde like vondt, - Paracet bare "ulnet" smerten, men IBUX tok BORT smerten, helt sant!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, kjenner meg igjen... I desember hadde jeg en tann som var veldig betent, og jeg gikk rundt her et par netter uten å få sove i det hele tatt. Holdt på å tørne gal av det. Og da er det grusomt å ha tannlegeskrekk de luxe!

Til trøst kan jeg fortelle deg at det verste heldigvis er på forhånd. Å få ut en sånn tann er bare himmelsk i forhold.

Mitt råd ville være å fortelle tannlegen på forhånd at du er veldig engstelig. (Det er det første jeg forteller tannlegen hver gang *s* Som om tannlegen ikke ser på meg at det lyser skrekk av hele meg...hehe)

Og finn ut på forhånd en ting du kan ha som en slags "gulrot" - at hvis du klarer det hos tannlegen skal du kjøpe deg noe du har lyst på, en film eller CD e.l. Sånt pleier jeg å gjøre :)

Lykke til :)

Mange gode tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Bare så - 5barnsmor kjøper inn riktig her....:-)

Jeg prøvde meg med Paralgin Forte, ble kvalm, svimmel og drita full, -men hadde like vondt, - Paracet bare "ulnet" smerten, men IBUX tok BORT smerten, helt sant!

:-)

thanks....har allerede spist opp en pakke ibux...tror jeg skal spørre legen om et glass for de hjelper bedre mot hodepine/nakkesmerter/menssmerter også....'

takk for oppmuntringen....referat kommer senere UUUUUUUHHHHHHHÆÆÆÆÆÆ

KLEMS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så - 5barnsmor kjøper inn riktig her....:-)

Jeg prøvde meg med Paralgin Forte, ble kvalm, svimmel og drita full, -men hadde like vondt, - Paracet bare "ulnet" smerten, men IBUX tok BORT smerten, helt sant!

:-)

Enig med flisa!

Dette sa forresten også tannlegevakta til oss da mannen min hadde tannverk for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, kjenner meg igjen... I desember hadde jeg en tann som var veldig betent, og jeg gikk rundt her et par netter uten å få sove i det hele tatt. Holdt på å tørne gal av det. Og da er det grusomt å ha tannlegeskrekk de luxe!

Til trøst kan jeg fortelle deg at det verste heldigvis er på forhånd. Å få ut en sånn tann er bare himmelsk i forhold.

Mitt råd ville være å fortelle tannlegen på forhånd at du er veldig engstelig. (Det er det første jeg forteller tannlegen hver gang *s* Som om tannlegen ikke ser på meg at det lyser skrekk av hele meg...hehe)

Og finn ut på forhånd en ting du kan ha som en slags "gulrot" - at hvis du klarer det hos tannlegen skal du kjøpe deg noe du har lyst på, en film eller CD e.l. Sånt pleier jeg å gjøre :)

Lykke til :)

Mange gode tanker fra

Etter en time hos tannlegen har man ikke råd til CD'er og sånt! *sukk* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

TUSEN TAKK FOR ALL TRØSTEN....HADDE IKKE TRODD AT DETTE INNLEGGET SKULLE FÅ RØD PRIKK....DET ER HELDIGVIS DEN SISTE VISDOMSJEKSELEN JEG HAR IGJEN ....(gled dere til innleggene mine fremover, når jeg er uten visdom:))

SNAKKES SENERE NÅR JEG ER EDRU IGJEN....

HILSEN FRA IKKE FULLT SÅ SKREKKSLAGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så - 5barnsmor kjøper inn riktig her....:-)

Jeg prøvde meg med Paralgin Forte, ble kvalm, svimmel og drita full, -men hadde like vondt, - Paracet bare "ulnet" smerten, men IBUX tok BORT smerten, helt sant!

:-)

Enda bedre er Paracet og Ibux sammen :) Det sa i hvert fall tannlegen min til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en time hos tannlegen har man ikke råd til CD'er og sånt! *sukk* :-)

hehe. I know, det koster mye... Men - sånt _må_ jeg unne meg etter en tannlegetime ellers klarer jeg det i hvert fall ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er altså ikke så slemt som mange siger, jeg har selv prøvet det med mine visdomstænder, skrækken er faktisk det værste, sådan er det jo ofte for noget ukendt.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK FOR ALL TRØSTEN....HADDE IKKE TRODD AT DETTE INNLEGGET SKULLE FÅ RØD PRIKK....DET ER HELDIGVIS DEN SISTE VISDOMSJEKSELEN JEG HAR IGJEN ....(gled dere til innleggene mine fremover, når jeg er uten visdom:))

SNAKKES SENERE NÅR JEG ER EDRU IGJEN....

HILSEN FRA IKKE FULLT SÅ SKREKKSLAGEN

Jeg har også gjort det der. 2 ganger til og med... Det verste var i grunnen den fæle lyden når han knuste tanna, synes jeg. *grøsser*

Og så fikk jeg noen lekre blåmerker rundt øynene. Så ut som en pandabjørn, hehe!

Håper det går bra med deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK FOR ALL TRØSTEN....HADDE IKKE TRODD AT DETTE INNLEGGET SKULLE FÅ RØD PRIKK....DET ER HELDIGVIS DEN SISTE VISDOMSJEKSELEN JEG HAR IGJEN ....(gled dere til innleggene mine fremover, når jeg er uten visdom:))

SNAKKES SENERE NÅR JEG ER EDRU IGJEN....

HILSEN FRA IKKE FULLT SÅ SKREKKSLAGEN

Hehehe - er det dopet som gjør at du skriker sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

PHHHHHHHHUUUUUUUUUU....FERDIG

jeg føler meg som om jeg har fått meg en på tygga :) men borte er visdommen gett...

flisa : skal hilse fra stig og petter ,,,,de har inngått partnerskap der oppe!!!!!

vel...takk for oppmerksomheten det hjalp...nå kan det bare bli bedre (gudskjelov at jeg ikke har flere visdomsjeksler igjen nå...)

klems fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...